AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 Er du glad i å vanne (hver dag), så bør du søke etter blomster som ønsker hyppig vanning. Har du blomster som krever mye vann, må du allikevel sjekke at du ikke gir for mye vann. Det holder ikke å bare sjekke tørrheten på overflaten på jorden som planten står i; du bør også løfte opp planten og se om den er fuktig i bunnen, slik at du ikke gir planten for mye vann. Ved for mye vann kan noen planter "drukne" (dvs røttene kan råtne m.m.) Obs: Noen planter liker å ha røttene i vann. De som er enklest å ta vare på med tanke på at plantene greier seg en stund alene uten å ta skade av at du ikke kan være der ofte og vanne, er de som trenger sparsomt med vann (f.eks orkideer som skal ha et eggeglass med vann 1 gang pr uke). Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 Evt kan du også forsøke selvvanningspotter. Jeg vet ikke om alle planter trives med dette. Men det kan du forhøre deg om Lykke til! Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Grønne fredsliljer. Tåler å stå i vann, tørker de ut får de fallesyke og du ser at de skriker etter vann. De avslutter fallesyken kort tid etter at de har fått vann. Bjørkefiken klarer og mye tøff behandling før den sier takk for seg. Kunstige blomster? et liv uten blomster?Anonymous poster hash: 8a3b7...511
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 http://www.vgtv.no/#!/video/10360/naa-kan-toerste-planter-ringe-eierne-sine Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 Ønsker du blomster som skal ha hyppig vann eller sjelden vann, eller begge deler? Porselensblomst tåler uttørking Jeg anbefaler å lese om forskjellige blomster Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 http://www.klikk.no/bolig/hage/article764336.ece "Så hvordan vet du hvor mye potteplanten din skal ha? – Du ser det på skålen," http://www.dagbladet.no/2012/06/07/tema/klikk/bolig/hage/21969437/ "- Har du vannet for lite, kan du redde planten. Tørre røtter er ikke nødvendigvis døde. Men har røttene råtnet, er det ingenting du kan gjøre. Hvor ofte du skal vanne, avhenger av planten. Men det finnes en grei regel man ikke trenger grønne fingrer for å huske: - Når du vanner, vann ordentlig, ikke klattevis. Jorda skal bli gjennomfuktig når du har vannet. Det gjelder også for orkideer, der myten om "ett eggeglass om dagen" fremdeles er utbredt. Vannet skal komme nedenfra - Men hva betyr det egentlig "å vanne ordentlig"? - Det er best å vanne nedenfra, det er det plantene er vant til fra gartneriet. Det betyr at du skal helle vann på skålen og gi planten tid. Det er ikke farlig om det er vann på skålen noen timer, men du må altså huske å slå ut overskuddsvannet. Hvor ofte du skal vanne planten, varierer fra plante til plante. Men også her finnes det noen generelle råd: - Bruk øynene. Plantene sender signaler de også; de henger når de blir for tørre. Ikke vær redd for å få skitt under neglene. Stikker du fingeren i jorda, og fingeren blir fuktig, trenger du ikke å vanne, sier Bergh." Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Hei, Jeg klarer da aa drepe alle blomstene mine. Jeg vet ikke hva jeg gjör feil, kanskje jeg vanner dem for mye? Jeg lurer derfor paa hvillke blomster er lettest aa ta vare paa?? Anonymous poster hash: 68866...0e9 http://www.abcnyheter.no/livet/2013/02/26/dreper-du-disse-er-du-god Dreper du disse er du god Anonymous poster hash: 38b9e...4fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå