Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Jeg er en slank/normal jente på 22 år. Problemet er at jeg rett og slett ikke ser trent ut. Jeg eier ikke muskelmasse, så rumpa mi er faktisk ikke så mye å skryte av. Har en fettklump nederst på magen som jeg gjerne vil ha bort.

Har funnet ut at styrketreningen er løsningen for å forme kroppen min. Har i tillegg en altfor høy fettprosent i forhold til muskelmasse, tror jeg.

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal spise. Kalorioverskudd? Underskudd? Spise mer proteiner? Karbohydrater? :fnise:

Jeg tenkte i tillegg en tur til "syden" i august/sept. Kommer jeg til å se resultater innen det? Tenkte kanskje at styrketrening annen hver dag er bra nok? Har vekter hjemme som jeg kan bruke. :)

Anonymous poster hash: e2ed0...e69
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er høyde, alder og vekt nå?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er høyde, alder og vekt nå?

22 år. 165 cm høy og veier 51-52 kg.

Gjest Runforit
Skrevet

22 år. 165 cm høy og veier 51-52 kg. Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Hvordan er kostholdet?

Kalorimessig så tror jeg du spiser greit, men du trenger ekstra de dagene du trener siden målet er mer muskler. Jeg vil anbefale at du starter med helkroppsprogram 3 ganger i uka.

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er kostholdet?

Kalorimessig så tror jeg du spiser greit, men du trenger ekstra de dagene du trener siden målet er mer muskler. Jeg vil anbefale at du starter med helkroppsprogram 3 ganger i uka.

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Takk for svar, Runforit :) Spiser gjerne litt for mye karbohydrater, og en dag kan bli seende sånn ut:

Frokost: 1 brødskive og 1 egg.

Lunsj: 1 eple og en brødskive.

Middag: Alt fra laksefilet til taco.

Mellom: Skyr

Kvelds: 2 brødskiver og frukt.

Småspiser mest på kvelden, og da kan jeg finne på å trykke i meg en del sjokolade. Klarer likevel aldri å spise mer enn ca 1500 kalorier pr dag.

Så hvor mye mener du jeg burde spise de dagene jeg trener styrke? Vil som sagt opp i muskelmasse og redusere fettprosenten. Er fult klar over at jeg burde få i meg mer proteiner. Skal lese linken du sendte. :)

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar, Runforit :) Spiser gjerne litt for mye karbohydrater, og en dag kan bli seende sånn ut:Frokost: 1 brødskive og 1 egg.Lunsj: 1 eple og en brødskive.Middag: Alt fra laksefilet til taco.Mellom: SkyrKvelds: 2 brødskiver og frukt.Småspiser mest på kvelden, og da kan jeg finne på å trykke i meg en del sjokolade. Klarer likevel aldri å spise mer enn ca 1500 kalorier pr dag.Så hvor mye mener du jeg burde spise de dagene jeg trener styrke? Vil som sagt opp i muskelmasse og redusere fettprosenten. Er fult klar over at jeg burde få i meg mer proteiner. Skal lese linken du sendte. :)Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Tenker at søtsuget kommer av at du spiser en del brødmat og lite proteiner og fett. Ville økt med proteiner og fett til frokost, lunsj og middag så du får 3 store måltider som vil stabilisere blodsukkeret slik at du ikke vil føle for sjokolade på kveldene.

Eks

Frokost

Eggeøre av 2 egg med opphakkede mandler/rugknekkebrød med egg og kjøttpålegg/havregryn med valnøtter

Lunsj

Laks med avokadosalat, pinjekjerner, grønnsaker og hjemmelaget rømmedressing

Mellom

Nøtter

Middag

200 gram med kjøtt(kylling/kalkun/fisk/karbonadedeig etc) stekt på olje med søtpotet/bønner/kikerter/fullkornsris/pasta etc med en god saus

Dessert

Melon/mango/bær etc

Kvelds

Skinkeomelett/proteinpannekaker

Masse inspirasjon til god mat på ingridsblogg.no :)

Få i deg 500 kcal ekstra de dagene du trener så musklene får noe å bygge seg opp på.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at søtsuget kommer av at du spiser en del brødmat og lite proteiner og fett. Ville økt med proteiner og fett til frokost, lunsj og middag så du får 3 store måltider som vil stabilisere blodsukkeret slik at du ikke vil føle for sjokolade på kveldene.

Eks

Frokost

Eggeøre av 2 egg med opphakkede mandler/rugknekkebrød med egg og kjøttpålegg/havregryn med valnøtter

Lunsj

Laks med avokadosalat, pinjekjerner, grønnsaker og hjemmelaget rømmedressing

Mellom

Nøtter

Middag

200 gram med kjøtt(kylling/kalkun/fisk/karbonadedeig etc) stekt på olje med søtpotet/bønner/kikerter/fullkornsris/pasta etc med en god saus

Dessert

Melon/mango/bær etc

Kvelds

Skinkeomelett/proteinpannekaker

Masse inspirasjon til god mat på ingridsblogg.no :)

Få i deg 500 kcal ekstra de dagene du trener så musklene får noe å bygge seg opp på.

Takk for svar, dette hørtes kjempelurt ut. Er utrolig lei av at jeg alltid har lyst på noe godt. Sitter med det søtsuget konstant, og craver sjokolade hver eneste dag. Skal ta til meg tipsene dine. :)

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar, dette hørtes kjempelurt ut. Er utrolig lei av at jeg alltid har lyst på noe godt. Sitter med det søtsuget konstant, og craver sjokolade hver eneste dag. Skal ta til meg tipsene dine. :)Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Been there done that ;)

Etter at jeg la om kostholdet med mer proteiner og fett og trege karbohydrater så forsvant søtsuget. Helt merkelig!!! Jeg var avhengig av smågodt! Nå vil jeg aldri ha det. Min nye passion er litt mørk sjokolade, sukkerfritt bakverk(uten det sinnsyke suget jeg hadde for søtt før). I helgene koser jeg meg gjerne med soyais/kokossorbeis, men jeg har ikke lenger det suger etter søtt som jeg hadde før.

Humøret er også mye mer stabilt siden blodsukkeret er mer stabilt :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har sett store resultater ved en blanding av kardio og styrketrening mellom 3-4 ganger i uka. Spis godt og få i deg både karbohydrater, fett og proteiner + alle andre viktige næringsstoffer.

Jeg spiser mer på dager der jeg trener fordi jeg bruker mer energi da. Hvor mye du skal spise kan ikke jeg vite siden vi alle har ulike kropper og ulikt energiforbruk.

Et rent og sunt kosthold er et must. Du vil ikke se særlig resultater uten et godt kosthold. Hold deg til mat som er minst mulig behandlet og spis variert :)

Endret av misstealover
AnonymBruker
Skrevet

Been there done that ;)

Etter at jeg la om kostholdet med mer proteiner og fett og trege karbohydrater så forsvant søtsuget. Helt merkelig!!! Jeg var avhengig av smågodt! Nå vil jeg aldri ha det. Min nye passion er litt mørk sjokolade, sukkerfritt bakverk(uten det sinnsyke suget jeg hadde for søtt før). I helgene koser jeg meg gjerne med soyais/kokossorbeis, men jeg har ikke lenger det suger etter søtt som jeg hadde før.

Humøret er også mye mer stabilt siden blodsukkeret er mer stabilt :)

Morsomt å høre at du har vært i mine sko. Det gir meg håp. :) Humøret mitt varierer så sykt fra dag til dag. Noen dager har jeg så sinnsykt dårlig humør, og skulle tro noen har slått meg med en stekepanne. Klarer nesten ikke bli snakket til før jeg glefser, og må legge meg til å sove etter jobb. Sover kanskje 2 timer før jeg spiser litt sjokolade, og da går det an å prate til meg. Utrolig slitsomt. Så sunnere og proteinrik mat er nok nøkkelen. Vil gjerne ha det sånn som du har det.

Takk for svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett store resultater ved en blanding av kardio og styrketrening mellom 3-4 ganger i uka. Spis godt og få i deg både karbohydrater, fett og proteiner + alle andre viktige næringsstoffer.

Jeg spiser mer på dager der jeg trener fordi jeg bruker mer energi da. Hvor mye du skal spise kan ikke jeg vite siden vi alle har ulike kropper og ulikt energiforbruk.

Et rent og sunt kosthold er et must. Du vil ikke se særlig resultater uten et godt kosthold. Hold deg til mat som er minst mulig behandlet og spis variert :)

Blanding av styrketrening og kardio er sikkert ikke dumt. Tror nok jeg kommer til å fokusere mest på styrketrening, siden jeg allerede er slank i utgangspunktet. Målet mitt er å få en stram kropp, og som tåler et par tunge løft. Sitter her med smerter i ryggen etter jobb i dag. (Jobber på et sykehjem). Og da sier det seg selv hvor lite muskler jeg har

Takk for svar. :) Skal absolutt fokusere på et renere og sunnere kosthold.

Gjest Runforit
Skrevet

Morsomt å høre at du har vært i mine sko. Det gir meg håp. :) Humøret mitt varierer så sykt fra dag til dag. Noen dager har jeg så sinnsykt dårlig humør, og skulle tro noen har slått meg med en stekepanne. Klarer nesten ikke bli snakket til før jeg glefser, og må legge meg til å sove etter jobb. Sover kanskje 2 timer før jeg spiser litt sjokolade, og da går det an å prate til meg. Utrolig slitsomt. Så sunnere og proteinrik mat er nok nøkkelen. Vil gjerne ha det sånn som du har det.Takk for svar. :)Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Hahaha! Jeg var livsfarlig før jeg fikk middag før Kunne klikke for ingenting og følte meg hul innvendig. Nå blir jeg sulten, men på en hel annen måte. Jeg blir ikke like ustabil og jeg føler meg mye roligere til sinns. Er utrolig deilig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha! Jeg var livsfarlig før jeg fikk middag før Kunne klikke for ingenting og følte meg hul innvendig. Nå blir jeg sulten, men på en hel annen måte. Jeg blir ikke like ustabil og jeg føler meg mye roligere til sinns. Er utrolig deilig :)

Haha, jeg kjenner meg veldig igjen! (Jeg er ikke TS, men måtte bare kommentere) :fnise:

Herregud, jeg må endre på ting og tang jeg og. Takk for tråden TS! Og for rådene Runforit :)

Anonymous poster hash: ac71a...858

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Noen lurer nok på hva som går av meg når jeg ikke klarer å svare de ordentlig en gang. (Selv om jeg prøver så utrolig hardt). Skal prøve meg på sunnere mat, også får jeg håpe at jeg kommer til å orke mer i hverdagen. Blir ikke mye stabilt humør av sjokolade nei. :ler: Varer kanskje en time så glefser jeg til. Takk for svar. :)

Gjest Runforit
Skrevet

Hahaha. Noen lurer nok på hva som går av meg når jeg ikke klarer å svare de ordentlig en gang. (Selv om jeg prøver så utrolig hardt). Skal prøve meg på sunnere mat, også får jeg håpe at jeg kommer til å orke mer i hverdagen. Blir ikke mye stabilt humør av sjokolade nei. :ler: Varer kanskje en time så glefser jeg til. Takk for svar. :)Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Før så var jeg alltid sliten og hadde lite energi. Måtte alltid sove på ettermiddagen og i helgene så sov jeg lett til 12. Nå trenger jeg knapt 6-7 timer søvn og våkner av meg selv mellom 8-9 lørdag og søndag :) Har så mye mer overskudd og energi!

Utrolig å tenke på at rett mat og trening kan gjøre så stor forskjell, men jeg er et levende bevis på det! Jeg er 32 år og har mer energi og overskudd nå enn da jeg var 18. Det sier litt :)

Hold gjerne tråden oppdatert de neste ukene/månedene :) Spennende å se om du merker forskjellen. Ta gjerne før og etter bilder av deg selv og ta målene dine. For deg selv slik at du kan se bildebevis for deg selv.

I tillegg er det interessant å se om du føler forskjell på humøret og om søtsuget minskes :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før så var jeg alltid sliten og hadde lite energi. Måtte alltid sove på ettermiddagen og i helgene så sov jeg lett til 12. Nå trenger jeg knapt 6-7 timer søvn og våkner av meg selv mellom 8-9 lørdag og søndag :) Har så mye mer overskudd og energi!

Utrolig å tenke på at rett mat og trening kan gjøre så stor forskjell, men jeg er et levende bevis på det! Jeg er 32 år og har mer energi og overskudd nå enn da jeg var 18. Det sier litt :)

Hold gjerne tråden oppdatert de neste ukene/månedene :) Spennende å se om du merker forskjellen. Ta gjerne før og etter bilder av deg selv og ta målene dine. For deg selv slik at du kan se bildebevis for deg selv.

I tillegg er det interessant å se om du føler forskjell på humøret og om søtsuget minskes :)

Ja det er helt utrolig hvor mye kosthold har å si. Å være slapp og trøtt 24/7 orker jeg rett og slett ikke mer. På fridagene mine så sover jeg gjerne til langt ut på dag, og spiser ikke før middagstid. Vil gjerne være den glade jenta som har så mye energi at jeg bare vil hyle! :P Gøy å høre at du har merket så stor forskjell, for det vil jeg gjerne også oppleve. Begynner med styrketrening og ren mat i morgen. Kanskje det blir omelett til frokost!

Før og etter bilder var ikke dumt, så det skal gjøre. Om humøret endrer seg er jeg faktisk mest spent på, håper det! :fnise: Skal holde deg/dere oppdatert.

Gjest Runforit
Skrevet

Ja det er helt utrolig hvor mye kosthold har å si. Å være slapp og trøtt 24/7 orker jeg rett og slett ikke mer. På fridagene mine så sover jeg gjerne til langt ut på dag, og spiser ikke før middagstid. Vil gjerne være den glade jenta som har så mye energi at jeg bare vil hyle! :P Gøy å høre at du har merket så stor forskjell, for det vil jeg gjerne også oppleve. Begynner med styrketrening og ren mat i morgen. Kanskje det blir omelett til frokost!Før og etter bilder var ikke dumt, så det skal gjøre. Om humøret endrer seg er jeg faktisk mest spent på, håper det! :fnise: Skal holde deg/dere oppdatert. Anonymous poster hash: e2ed0...e69

Før/etter bilder er lurt! Man ser gjerne ikke forskjellen selv siden man ser seg selv hver dag :) Husk også å ta målene dine med målebånd :)

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Følger med her litt jeg, samme alder og mål som TS :)

Anonymous poster hash: cbc1e...824
AnonymBruker
Skrevet

Følger med her litt jeg, samme alder og mål som TS :)

Anonymous poster hash: cbc1e...824

Velkommen! :) Godt å se at jeg ikke er alene i denne verden. :lete: Dere må gjerne oppdatere her du/dere også, om du/dere føler for det. Så kanskje vi kan motivere hverandre. Sunn mat og styrketrening er jeg klar for!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og klar!

1.63 og 50 kg her.

Anonymous poster hash: ac71a...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...