Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere småbarnsforeldre på fredag/lørdags kveldene??

Kjenner jeg begynner å bli så lei av å sitte alene i stua helg etter helg, etter at ungene er i seng.

Mannen sitter på kontoret sitt, og jeg sitter i stua. Stort sett er det bare crap på tv, og jeg blir så missunnelig av alle bildene og oppdateringene på FB fra venner og familie som koser seg på fest/byn.

Før vi fikk barn, var vi en del ute, og hadde veldig offte besøk hjemme. Etter vi fikk barn, vil ikke venner og familie komme lenger, og vi får aldri barnevakt så vi kunne gått ut.

Så hva gjør dere etter barna er i seng?

Anonymous poster hash: fb031...a65
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Chatter med folk på skype. Ser på filmer/serier. Hører på musikk.

Glaner på nettet, leser nyheter/kvinneguiden o.s.v.

Leser bøker.

Ganske kjedelig igrunn, jeg er alenemor.

Men du har i det minste en mann du kan være med. Hva med å gjøre noe med ham?

Ha en romantisk kveld med film, stearinlys, sex, dusj/bad, massasje o.s.v.

Dere kan spille brettspill, prøve å tegne hverandre, trene sammen, bake, lage mat o.s.v. Mye man kan finne på hjemme også, spesiellt når man er 2. ;)

Anonymous poster hash: aa27a...9b9
Skrevet

Vi har ikke problemer med å få barnevakt, men er som regel hjemme. Og vi koser oss! Snakker sammen, ser serier, leser bøker, inviterer venner, har sex.

Skrevet

Du kan jo dra ut med en venninne av og til?

Skrevet (endret)

Jeg ligger stort sett å koser meg på sofaen med en god film/serie på tv eller surfing på nett. Er sånn jeg får slappe av og jeg er av typen som trenger litt alenetid. Stresser nok med en travel fulltidsjobb og en aktiv hverdag med den lille hjemme, så jeg savner absolutt ikke noe sosialt på kveldene. Sånn var jeg før småbarnslivet også, og å dra ut på byen var jeg ferdig med mange år før vi fikk barn. Så jeg storkoser meg hjemme i rolige omgivelser for meg selv :-)

Endret av Kassiopeia
  • Liker 2
Skrevet

I dag har jeg ligget pal på sofaen fra frøkna sovnet frem til nå. Gubben har snekret på badet (er normalt ikke så lat, men 4 uker igjen til termin nå) ...

Nå dro mannen ut for å hente kinamat så blir det konsekveld med netflix. Ser på serie sammen, orange is the new black. Prøver ofte å finne en serie vi begge liker så vi har noe felles vi kan hygge oss med. Sopranos og er et annet forslag :) støtter og alle forslag fra AB over, mye å gjøre når man er to. Ta med teppe ut på terrasse/hage, ta et glass rødvin og bare prat. Det er herlig på sommerkvelder!

Skrevet

Vi spiser som regel middag etter lillemor er lagt på lørdagskveldene og da gjør vi litt ekstra ut av måltidene. Koser oss gjerne med tre retter og vin. Det er vår kvalitetstid der vi kan prate mye sammen. Ofte blir det en tv serie eller film etter dette.Sjelden vi driver med hvert vårt på lørdagskveldene. Andre kvelder i uka kan det jo bli sånn innimellom, men helgene bruker vi tid sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som noe ikke er helt riktig i forholdet hvis dere aldri engang sitter i samme rom. Hvis du har lyst til å dra ut og kose deg, hvorfor gjør du ikke bare det? Hvis han likevel sitter på kontoret så er jo han hjemme, dere kan jo bytte på å dra ut og finne på noe og gjøre noe sammen hjemme, det gjør vi :-)

Anonymous poster hash: 17a84...412

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vel sånn jeg ønsker det, men uansett hva jeg lokker med i stua, er ikke pcn hans der... Han er totalt avhengi.

Jeg får desverre ikke lov å dra ut på egenhånd, da han mener det er mer enn nok at jeg jobber 2 kvelder i uka, og da kan jeg holde meg hjemme resten i tilfelle ungene våkner...

Også er han fryktelig sjalu.

Det ble en kjempe krangel når jeg sa jeg hadde meldt meg på sommerfesten på jobben, og sa klart i fra at dit SKAL jeg. Sånne krangler orker jeg ikke så mange av, så det er bedre å holde seg hjemme...

Også er det jo ikke så kult å dra på fest/byen når man må opp med ungene dagen etterpå.

Så det blir jo til at jeg henger på¨nett, men synes liksom de fleste forummer og FB o.l blir fryktelig stille på lørdagskvelden, sikkert fordi folk hygger seg med andre ting.

Nesten nå jeg gleder meg til ungene blir større og er oppe litt lenger :fnise:

TS

Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg ikke forstår behovet for å feste etter at man har fått barn. Hadde ikke falt meg inn å være misunnelig på dem som er ute på byn eller fest. Stakkars dem, tenker jeg bare, hele søndagen ødelagt av bakfylla ;) Men så er jeg veldig ferdig med festing også, midt i trettiårene og med barn, da er det liksom ikke like spennende på byn lenger.

Altså, jeg koser meg hjemme. Min samboer og jeg ser film og / eller prater sammen, noen ganger lager vi mat etter at barnet er lagt. Ellers trives han og jeg begge godt i vårt eget selskap, så vi kan fint sitte på hvert vårt rom, han på dataen, jeg med en bok eller en TV-serie - og vi koser oss!

TS, det høres jo ut som det er litt annet dere sliter med, annet enn kjedsomhet på lørdagskvelder.

Forresten, kan du ikke invitere folk hjem til deg, da?

Endret av Harlekin
Gjest BræikingBæd
Skrevet

Ja det er vel sånn jeg ønsker det, men uansett hva jeg lokker med i stua, er ikke pcn hans der... Han er totalt avhengi.

Jeg får desverre ikke lov å dra ut på egenhånd, da han mener det er mer enn nok at jeg jobber 2 kvelder i uka, og da kan jeg holde meg hjemme resten i tilfelle ungene våkner...

Også er han fryktelig sjalu.

Det ble en kjempe krangel når jeg sa jeg hadde meldt meg på sommerfesten på jobben, og sa klart i fra at dit SKAL jeg. Sånne krangler orker jeg ikke så mange av, så det er bedre å holde seg hjemme...

Også er det jo ikke så kult å dra på fest/byen når man må opp med ungene dagen etterpå.

Så det blir jo til at jeg henger på¨nett, men synes liksom de fleste forummer og FB o.l blir fryktelig stille på lørdagskvelden, sikkert fordi folk hygger seg med andre ting.

Nesten nå jeg gleder meg til ungene blir større og er oppe litt lenger :fnise:

TS

Jeg tenker dere sliter med noe vesentlig annet enn at dere har litt kjedelige hjemmekvelder.

De fleste småbarnsforeldre blir ikke nektet av partnere å møte venner eller dra på jobbfest. Det kalles kontrollerende atferd.

Siden du setter en sånn fnisesmiley på; er det fordi du ikke ser det selv? Eller har du bare blitt vant til dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er som regel kjempeslitne om kvelden (til og med lørdags kveld) etter barna er i seng. Har to små i barnehagealder. Så her sitter vi foran TVen i hver vår sofa med hver vår pc/ipad i fanget. Ofte finner vi en serie som vi ser begge to, på netflix el.l. Ikke optimalt, med deilig å endelig kunne innta sofaen og koble ut. Innimellom varierer vi med yatzy eller et annet spill, og gjerne litt vin.

Jeg har også stort behov for å komme meg ut av og til, ta en øl på byen med venninnene. Men vi er alle i småbarnsfasen i gjengen min, og folk har sjelden ork til noe som helst.

Men jeg synes også det er deilig å sløve i sofaen foran TVen etter en hektisk dag med barna, så det er helt OK.

Anonymous poster hash: 8d02e...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre noe seriøst galt med forholdet deres. Du "får ikke lov" å gå ut, hadde min mann sagt det til meg hadde jeg ledd han rett i trynet og gått og gjort det jeg ville. Det er tydelig veldig skjevt maktforhold i forholdet og han har tydeligvis ikke engang lyst til å være sammen med deg, men vil bare kontrollere at du ikke gjør noe uten han. Dere bør nok snakke med noen, for dette høres ikke ut som et sunt forhold!

Anonymous poster hash: 17a84...412

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dump han

Anonymous poster hash: 679b4...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jo på mange måter vendt meg til det, sitter nå hjemme i helgene på 4 året...

Er vel ikke det at jeg på død og liv må ut å drikke, er vel mer at jeg savner å være sosial.

Både venner og familie sluttet å komme på besøk når vi fikk barn. De vil heller feste og bråke enn å ta 2-3 øl og prate.

Forsøker stadig vekk å invitere nemlig.

Er vel derfor jeg føler det er litt trist, når jeg ser alle bildene på FB og aldri kan delta lenger...

Vi har ingen venner i området heller, så det er liksom bare mannen og barna jeg omgås utenom jobben, og når mannen da heller ikke er åpen for å finne på noe kos på lørdagskveldene synes jeg disse blir litt ekstra lange.

TS

Skrevet (endret)

Når jeg leste om at mannen var redd ungen skulle våkne, trodde jeg det var et lite barn, under ett år. Men fire år??

Altså, kjære deg. Dette er ikke sunt. Les dine egne innlegg og lat som noen andre skrev det. Finner du det normalt eller sunt?

- gå ut, uten mannen. Aksepterer han det ikke, så hiv han ut. Ønsker du at en kontrollerende mann som skal forby deg å ǥjøre saker skal være forbilde for ditt barn?

- snakk med din mann. Krev at han hører på deg.

Edit: står aldri mannen opp med barnet så dukan hvileut, om du er syk, trøtt, vært ute kvelden før, jobb??

Endret av BlendaSensitive
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter foran PCen. Hver eneste kveld. Hver eneste helg. Mannen min gjør stort sett det samme, men han er av og til ute sammen med kompiser.

Anonymous poster hash: b8863...e5a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Data dreper alle forhold. Skru av mobil og pc. vær sammen med partneren heller.

Anonymous poster hash: 903b4...0ac
Skrevet

Men kan dere ikke prøve finne barnevakt, feks hver 4-5 uke hvor dere kan gå å feste/byen med venner og familie?.

Har jo på mange måter vendt meg til det, sitter nå hjemme i helgene på 4 året...

Er vel ikke det at jeg på død og liv må ut å drikke, er vel mer at jeg savner å være sosial.

Både venner og familie sluttet å komme på besøk når vi fikk barn. De vil heller feste og bråke enn å ta 2-3 øl og prate.

Forsøker stadig vekk å invitere nemlig.

Er vel derfor jeg føler det er litt trist, når jeg ser alle bildene på FB og aldri kan delta lenger...

Vi har ingen venner i området heller, så det er liksom bare mannen og barna jeg omgås utenom jobben, og når mannen da heller ikke er åpen for å finne på noe kos på lørdagskveldene synes jeg disse blir litt ekstra lange.

TS

Skrevet

Få deg noen nye venner:) spør kolleger om å gå ut og spise eller noe en kveld?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...