Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da blir det en tur til den vakre hovedstaden i høstferien. Noen som har erfaringer derfra? Hvor mye burde vi regne med å ta med oss? Det er snakk om 4 dager. Litauen er jo rimelig billig, så trenger kanskje ikke så altfor mye.. Og er det noen som har erfaringer med hoteller der nede? Takker på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det en tur til den vakre hovedstaden i høstferien. Noen som har erfaringer derfra? Hvor mye burde vi regne med å ta med oss? Det er snakk om 4 dager. Litauen er jo rimelig billig, så trenger kanskje ikke så altfor mye.. Og er det noen som har erfaringer med hoteller der nede? Takker på forhånd.

Det er en vakker by med mye historie og fine kirker. Vær forberedt på andre syn på ting og tang en her, vi gikk rett inn i en begravelse med åpen kiste. Anbefaler en dagstur til slottet Trakai. Vi bodde på et enkelt hotell i gamlebyen, bra beliggenhet. Men dessverre uten aircondition midt i en hetebølge, og det blir virkelig lummert i Vilnius når det er varmt. Ikke sikkert det blir noe problem på høsten, da.

Anonymous poster hash: fce33...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg skulle også til å anbefale Trakai - og ta med badedrakter og håndkle når dere er der! Det er flott å bade i vannet rundt slottet på en varm dag, mange fine plasser å slenge seg ned på gresset ved vannet. Det går busser dit, ellers er det ikke så dyrt med drosje fra Vilnius sentrum hvis dere avtaler pris på forhånd.

Anonymous poster hash: d15d4...092

Skrevet

Haha, jeg skulle også til å anbefale Trakai - og ta med badedrakter og håndkle når dere er der! Det er flott å bade i vannet rundt slottet på en varm dag, mange fine plasser å slenge seg ned på gresset ved vannet. Det går busser dit, ellers er det ikke så dyrt med drosje fra Vilnius sentrum hvis dere avtaler pris på forhånd.

Anonymous poster hash: d15d4...092

Er det så varmt vann i oktober da? ;/

Skrevet

Det er ikke varmt i oktober- da er det kaldere enn her (vet ikke hvor i landet du bor men kaldere enn østlandet Ihverfall.)

Jeg var der tredje uken i oktober gror jeg og 'måtte kjøpe meg en ny jakke og vanter da jeg var der: jakken jeg hadde med meg ble for tynn og vanter hadde jeg ikke tenkt på engang.

Vi bodde på Novotel ett eller annet midt i sentrum. Billig og bra.

Anbefaler å ta spa- det er grisebillig. Vi var på ett som het Dia Spa. Husker ikke akkurat adressen men om du får fra sentrum er det rett etter KGB museet. Vi var forresten ikke innom der, men det bør man vel nesten være :)

Det er kjempe billig å spise ute i Vilnius. Å shoppe i de butikkene vi fant (på senteret og i gatene i byen) var nesten som i Norge. Det er mye kjedebutikker som er akkurat som her og har de samme varene: HM, Lindex, Mango osv. Det er bittelitt billigere men ikke mye. Tror jeg betalte 190kr for hansker på Lindex og på prislappen står det jo og hva de kostet i annen valuta og da har det 229 i nok. Så litt mindre. Men sinnsykt mye skobutikker så det kan du få billig.

Anbefaler restauranten Bistro 18 som ligger i gamlebyen. Var nr 1 på TripAdvisor sin liste da vi var der Ihverfall- vel fortjent. Vi spiste nydelig 3 retter (eks. Kamskjell, andebryst og en eller annen kake) og drakk dyr italiensk rødvin (eller den er dyr her i Norge da) og betalte vel rundt 650kr for to pers. Det var selvfølgelig andre restuaranter med mer lokal mat men vi likte godt denne :)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...