Dama til hanen Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Hvordan er det å tilberede fiskefilet i mikrobølgeovn? :fisk: Jeg har en laksefilet på ca 125 g som jeg vil prøve å tilberede i mikrobølgeovnen. Er det bare å kryddre fisken, legge den på en tallerken og bre over plastfolie? Vil ikke folien smelte?
Sphynx Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor tar du den ikke bare i ovnen? Plastfolie vil smelte i mikroen 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Hvordan er det å tilberede fiskefilet i mikrobølgeovn? :fisk: Jeg har en laksefilet på ca 125 g som jeg vil prøve å tilberede i mikrobølgeovnen. Er det bare å kryddre fisken, legge den på en tallerken og bre over plastfolie? Vil ikke folien smelte? http://www.moniquelund.com/2010/06/04/middag-pa-1-2-3/%C2'> Anonymous poster hash: 3aca7...858
Dama til hanen Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor tar du den ikke bare i ovnen? Plastfolie vil smelte i mikroen Jeg prøver å minimere oppvasken Og jeg gidder heller ikke bruke lang tid på tilberedningen av maten da jeg er alene og det er kjedelig å lage middag kun til en
Sphynx Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Jeg prøver å minimere oppvasken Og jeg gidder heller ikke bruke lang tid på tilberedningen av maten da jeg er alene og det er kjedelig å lage middag kun til en Jaja. Kos deg med mikrofisk i innbakt plast.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Følger det ikke et lokk med micro'en deres? Jeg koker som regel fisken min i micro'en, men jeg har en spesialform med lokk som fulgte med micro'en, og den koker jeg fisken i.
Dama til hanen Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2014 Jaja. Kos deg med mikrofisk i innbakt plast. Hmm.. Prøvde å finne en lettvin løsning, men er ikke så interessert i laks med ettersmak av plast, så får vel gjøre det på gamlemåten og kose meg med oppvasken etterpå
Dama til hanen Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2014 Følger det ikke et lokk med micro'en deres? Jeg koker som regel fisken min i micro'en, men jeg har en spesialform med lokk som fulgte med micro'en, og den koker jeg fisken i. Vi har ikke noe utstyr som fulgte med micro´en. Bare ovnen Hvor høy effekt og hvor lenge koker du fisken?
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Kommer helt ann på hvor tykke fiskebitene er, men som et utgangspunkt: En bit laksefilèt på ca 150 gram trenger ca 2 minutter på 750W
Dama til hanen Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 5. juli 2014 Kommer helt ann på hvor tykke fiskebitene er, men som et utgangspunkt: En bit laksefilèt på ca 150 gram trenger ca 2 minutter på 750W Takk! :D
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Kun 125 gram? Er det et mellommåltid?Anonymous poster hash: 18865...2d7 1
Dama til hanen Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2014 Nei, middag. Det er en helt vanlig filet fra frysedisken.
Muscae Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Jeg pleier å pakke den inn i aluminiumfolie og bake den i stekeovnen. Jeg er ganske kresen på fisk, så jeg ville nok ikke spist den om den kun var varmet i mikro. Det tar litt lenger tid om du baker den i ovnen, men den står jo bare der, du slipper å gjøre noe. Og det blir ingen ekstra oppvask.
Dama til hanen Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2014 Jeg pleier å pakke den inn i aluminiumfolie og bake den i stekeovnen. Jeg er ganske kresen på fisk, så jeg ville nok ikke spist den om den kun var varmet i mikro. Det tar litt lenger tid om du baker den i ovnen, men den står jo bare der, du slipper å gjøre noe. Og det blir ingen ekstra oppvask. Rart at jeg ikke tenkte på det! Jeg stakk bare noen hull i den plasten den allerede lå i og puttet den i mikroen i 2 minutter. Den ble gjennomkokt, ikke tørr og smakte godt. Helsa er fortsatt god dagen derpå 1
Dama til hanen Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 6. juli 2014 Kun 125 gram? Er det et mellommåltid?Anonymous poster hash: 18865...2d7 Med tilbehør blir det et fullverdig middagsmåltid for ei lita kvinnekropp
Guadaloupe Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Jeg holder meg langt unna mikrobølgeovner, for å si det sånn. Hvis du vil minimere oppvask kan du som nevnt over pakke fisken inn i alufolie og bake den i ovnen, gjerne med grønnsaker, smør, salt, pepper og litt sitronsaft.
Brunhilde Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Jeg holder meg langt unna mikrobølgeovner, for å si det sånn. Hvis du vil minimere oppvask kan du som nevnt over pakke fisken inn i alufolie og bake den i ovnen, gjerne med grønnsaker, smør, salt, pepper og litt sitronsaft. Hvorfor det, egentlig?
Muscae Skrevet 6. juli 2014 #18 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Hvorfor det, egentlig? Har ikke satt meg inn i det, men det er noe med at næringsstoffene i maten blir nedbrutt, og noe med molekylene som blir forandret på, på en måte som ikke er heldig. Der finnes en del forsøk der man vanner to like planter, en med vanlig, kokt og nedkjølt vann og en med vann varmet i mikro og nedkjølt. Den planten som får vann fra mikrobølgeovnen dør... hver gang... Endret 6. juli 2014 av Kjemi
Minya Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Har ikke satt meg inn i det, men det er noe med at næringsstoffene i maten blir nedbrutt, og noe med molekylene som blir forandret på, på en måte som ikke er heldig. Der finnes en del forsøk der man vanner to like planter, en med vanlig vann og en med vann varmet i mikro og nedkjølt. Den planten som får vann fra mikrobølgeovnen dør... hver gang... Vanner du en tredje plante med vann kokt i kjele, og så nedkjølt, får du samme resultatet som planten som ble vannet med microvarmet vann. 1
Muscae Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 Vanner du en tredje plante med vann kokt i kjele, og så nedkjølt, får du samme resultatet som planten som ble vannet med microvarmet vann. Nei, det er kokt, nedkjølt vann som er brukt. Ene kokt i en kjele på plate, og den andre kokt i mikroen. Den som får vanlig, kokt vann lever fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå