SnøUglen Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Planlegger en jentetur til vinteren og valget står mellom Krakow eller Warszawa. Hovedmålet med turen er shopping og gjerne spa. Noen som har vært i en av byene og kan komme med en anbefaling? Aldri vært i Polen før så usikker på hvilken by som er best, på forhånd takk :-)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Planlegger en jentetur til vinteren og valget står mellom Krakow eller Warszawa. Hovedmålet med turen er shopping og gjerne spa. Noen som har vært i en av byene og kan komme med en anbefaling? Aldri vært i Polen før så usikker på hvilken by som er best, på forhånd takk :-) For shopping ville jeg valgt Krakow, blant annet pga den store markedshallen midt på torget i Gamlebyen. Hvis det er klesshopping og slikt dere er ute etter så vet jeg null om det. Men Krakow har også masse historie man bør få med seg. Og en tur til Auschwitz er nesten obligatorisk. Warszawa har selvsagt også masse historie, men den byen er i prinsippet bygd opp igjen helt fra grunnen etter 2. verdenskrig. Noe som forsåvidt er fascinerende nok i seg selv, ingen skulle trodd at gamlebyen egentlig er ganske ny. Et imponerende stykke arbeid. Men som first timer ville jeg som sagt valgt Krakow, selv om begge byene er verdt et besøk. Anonymous poster hash: 84164...06e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå