Gå til innhold

Teteralysal erfaringer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er plaget med litt kviser i ansikt og litt på skuldrene.

Så jeg startet på Teteralysal for en ukes tid siden, og er nå interessert i å høre andres erfaringer med Teteralysal. Jeg har ennå ikke merket noe særlig til bivirkninger, foruten om litt kvalme. I tillegg til Teteralysal går jeg på differin.

Anonymous poster hash: 6eeb5...120

Anonymous poster hash: 6eeb5...120
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også akkurat begynt på Tetralysal (pluss Epiduo), og hadde vært kjempegreit om noen kunne dele litt erfaringer her. Jeg kan jo også gi litt feedback her hvis det skulle skje noen forandringer:)

Skrevet

Vet ikke om du fremdeles sjekker dette innlegget, men jeg tror i hvert fall jeg har fått noen bivirkninger nå. Jeg har gått på Tetralysal (2 for dagen) pluss Epiduo (annenhver dag) i en uke nå, og jeg har fått veldig såre og tørre øyne. Jeg har også fått et såkalt "dryspot" på kinnet. Har du opplevd noe av dette?

Skrevet (endret)

Jeg tar også Teterlysal to ganger om dagen, jeg har ikke merket noe til tørre og såre øyner heldigvis.. Kanskje det hjelper med øyedråper. Men hud er blitt litt tør, men det hjelper og ta på seg en god

fuktighetskrem fem minutter etter man har tatt på seg kremen, tror det er den som gjør huden tørr. Har du merket noe bedring allerede?

Endret av nadaniks
Skrevet

Jeg er ikke så sår og tørr på øynene lenger, men jeg har fått et slags utslett veldig store deler i ansiktet... I tillegg til å være tørr. Jeg tenker å ta en liten pause fra Epiduo for å se om det blir bedre. Jeg er også veldig tørr på leppene? Jeg tar jo ikke kremen på leppene, så syntes dette var litt rart (det samme med øynene egentlig). Jeg bruker lipsyl hele tiden føles det ut som, men hjelper fremdeles ikke noe særlig.

Når det gjelder spørsmålet ditt: Jeg har ikke fått så mye kviser nå i det siste som jeg har hatt de siste månedene faktisk. Men jeg begynte på p-pillen Diane (skal hjelpe mot kviser) i vår, så kan jo hende at det er de som begynner å virke litt. Har du merket noe med huden din?

Skrevet

Lipsyl er faktisk ikke noe bra, da det hjelper der å da, men forverrer på lang sikt. Prøv heller en lipbalm. Det virker som du ikke tåler den epiduo kremen.. Så lurt å ta en pause fra den.

Jeg har ikke merket så stor forskjell, eller har nesten ingen i ansiket bare litt i pannen. Men ingen bedring på ryggen desverre.. Jeg er ferdig med to brett.

Skrevet

Ja, jeg vet det... men jeg har en jobb der jeg har på meg hansker hele tiden, og da er det litt vanskelig med lipbalm hehe. Jeg jobber forresten på et kjølelager, så kan jo hende at jeg har fått utslettet på grunn av det og. Har jobbet der mye mer enn jeg pleier i det siste.

Men det er jo bra? Nå vet jeg ikke hvor mye kviser du vanligvis har da. Jeg tror det tar litt lenger tid før man merker bedring på ryggen, det gjorde det i hvert fall med meg når jeg begynte på Diane første gangen.

Skrevet

Har gått på diane(ppiller)+tetralysal før. Det tok noen måneder før jeg sluttet få kviser, men det funket bra.

Men! Du må være obs på at behandlingen som regel ikke vil føre til langvarig resultat. Det er illefall min erfaring. Jeg vet ikke hvordan det er når man går på kun tetralysal, men jeg fikk iaf kvisene mine igjen rundt et halvt år etter at jeg sluttet med tetralysal og diane. Jeg tror jeg ville fått dem igjen raskere om jeg ikke gikk på ppiller.

Så være forberedt på at tetralysal som regel bare er en midlertidig løsning på kviseproblemet…Med mindre du 'vokser av deg' kvisene underveis i behandling.

For min del ville jeg ikke ta mer antiobiotika (er ikke bra for kroppen i lengden), så jeg endte opp med isotretionin-kur, som i større grad kan forhindre at kvisene kommer igjen. Hvis du er veldig plaget av kviser vil jeg anbefale dette!

Skrevet

Ja... jeg er veldig redd for at jeg får kvisene tilbake igjen, men er på en måte litt forberedt på det. Jeg gikk på Diane for kviser i 2-3 år, og jeg hadde kjempefin hud. Jeg sluttet på dem i vinter, og huden min bare klikket nå i vår. Jeg begynte på Diane igjen ganske fort, og fikk samtidig Tetralysal og Epiduo hos hudlegen nå for ikke så lenge siden. Hvis dette ikke fungerer/kvisene kommer tilbake igjen, skal jeg også begynne på Isotretinoin. Hvordan opplevde du denne kuren? Fikk du veldig mange bivirkninger for eksempel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...