AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Jeg spiste nettopp en entrecote på 300 gram, og i tillegg stekte jeg en liten boks sjampinjong og 60 gram bacon samt 250 gram pommes frites. Er så vidt mett! Men så hadde jeg ikke spist siden lunsj. Hvor mye hiver dere innpå til middag sånn ca?Anonymous poster hash: 64a15...fdf
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 300 gram kjøtt er mer enn nok, men du har veldig lite grønt tilbehør. Den middagen der er både fetende og usunn. Ville laget en stor salat og kuttet ned på pommes friten. Anonymous poster hash: d4755...a40
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Jeg bruker stekt sopp, paprika og løk som tilbehør. Og asparges - ikke noe problem å bli mett iallefall, selv med mindre kjøttstykker en du har brukt.Anonymous poster hash: 5e496...b74
venus_ Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Til middag bruker jeg i overkant av 200 g når det gjelder biff. Endret 5. juli 2014 av venus_
debattanten Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Entrecote kan jeg strekke meg til 300g på fordi det forsvinner en del vekt under steking pga fettet smelter. I tillegg kan det være litt svinn på de noen ganger. For rent kjøtt holdet i massevis med 200g for min del 150g også om det er bra tilbehør.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 For meg holder det med 150 gr fordi jeg alltid har masse tilbehør til. Anonymous poster hash: 3d91e...52f 1
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Max 250 gram råvekt på en entrecote for min del.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Pleier å ha rundt 150 gram. Ved siden av har vi bakt potet, en god salat eller ovnsbakte grønnsaker (masse grønt som man blir mett av), en grønnsaksmos av noe slag f.eks.Anonymous poster hash: 6f26b...f14
Pepperbiff Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Regner mellom 200-250 gramkjøtt til en voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Merkelig så lite dere spiser, da! Kunne sikkert fint greid 400 gram også.Anonymous poster hash: 64a15...fdf
Brunhilde Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Hvis jeg lager indrefilet vil jeg gjerne ha en bit på rundt 200 gram, entrecôte ca 300 gram. Jeg pleier å servere stekt løk, stekt sjampinjong (alltid fersk), lettkokt asparges, stekte cherrytomater og lettkokte sukkererter ved siden av sammen med potet av et eller annet slag, veldig ofte bakt potet eller pommes noisettes. Bearnaisesaus eller kryddersmør i tillegg. Blir alltid god og mett av dette, av og til nesten for mett. 1
Maximillian Cohen Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Merkelig så lite dere spiser, da! Kunne sikkert fint greid 400 gram også.Anonymous poster hash: 64a15...fdf Det er stort sett best å spise så mye en trenger, og ikke så mye en greier. 200 gram rent kjøtt er en helt passe mengde, 100 g - 150 g om en skal ha forrett og/eller dessert i tillegg. Endret 5. juli 2014 av Maximillian Cohen 4
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Når jeg lager biff så pleier de å være mellom 150 og 200 gram. Men for å bli mett så pleier jeg også ha en stor salat eller masse grønnsaker ved siden av, samt en mektig saus, og kanskje litt pommes ved siden av, typ max 50 gram
twirlX Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Slike tråder ender oftest i retning '' hvem spiser minst''. Det ser man spesielt når det kommer kommentarer som dette; Alt over 150 g er harry. Det er jo veldig forskjellig fra person til person hvilke matvarer som metter. Noen blir stappa på 40g havregryn, men kan fortsatt spise 3-400 g kjøtt. Noen er omvendt..Og ingen av delene er galt 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 Alt over 150 g er harry. Harry faktisk Anonymous poster hash: f213f...a69 1
Gjest Rossin Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Slike tråder ender oftest i retning '' hvem spiser minst''. Det ser man spesielt når det kommer kommentarer som dette; Det er jo veldig forskjellig fra person til person hvilke matvarer som metter. Noen blir stappa på 40g havregryn, men kan fortsatt spise 3-400 g kjøtt. Noen er omvendt..Og ingen av delene er galt Jeg spiser forresten sjelden biff, men jeg har nok av kunnskap innen feltet. Jeg har skrevet mye om mat, jeg har jobba innen restaurantbransjen, kjøttbransjen, og nå underviser jeg en del om mat. Inntak av næring er i grunn ikke så veldig subjektivt - det er en fysiologisk ting. Jeg er i grunn ganske storspist, men å spise mer enn 150 g gram biff er ikke noe jeg ønsker å gjøre, hverken av ernæringsmessige, miljø eller etiske grunner. Man kan og bør heller bli mett ved hjelp av tilbehøret, som kan være fantastisk om man ser på tilbehør som mer enn kokte poteter og stekt løk. Jeg forbinder storspising av biff med harryhandel (billig importkjøtt), posesauser, FrP og annen lavkultur.
debattanten Skrevet 5. juli 2014 #18 Skrevet 5. juli 2014 Frp faktisk, den var artig. Helt enig dog, tilbehør bør få mer fokus, både pga helse, miljø og andre ting som du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Jeg spiser forresten sjelden biff, men jeg har nok av kunnskap innen feltet. Jeg har skrevet mye om mat, jeg har jobba innen restaurantbransjen, kjøttbransjen, og nå underviser jeg en del om mat. Inntak av næring er i grunn ikke så veldig subjektivt - det er en fysiologisk ting. Jeg er i grunn ganske storspist, men å spise mer enn 150 g gram biff er ikke noe jeg ønsker å gjøre, hverken av ernæringsmessige, miljø eller etiske grunner. Man kan og bør heller bli mett ved hjelp av tilbehøret, som kan være fantastisk om man ser på tilbehør som mer enn kokte poteter og stekt løk. Jeg forbinder storspising av biff med harryhandel (billig importkjøtt), posesauser, FrP og annen lavkultur. Lille jenten, her i Norge er det flere som har bedre råd enn deg, og kan derfor kjøpe større biff Når du blir større, kommer du til å skjønne at FRP ikke har noe med størrelsen på biffen å gjøre. Anonymous poster hash: dcc00...d55 8
venus_ Skrevet 5. juli 2014 #20 Skrevet 5. juli 2014 Jeg spiser forresten sjelden biff, men jeg har nok av kunnskap innen feltet. Jeg har skrevet mye om mat, jeg har jobba innen restaurantbransjen, kjøttbransjen, og nå underviser jeg en del om mat. Inntak av næring er i grunn ikke så veldig subjektivt - det er en fysiologisk ting. Jeg er i grunn ganske storspist, men å spise mer enn 150 g gram biff er ikke noe jeg ønsker å gjøre, hverken av ernæringsmessige, miljø eller etiske grunner. Man kan og bør heller bli mett ved hjelp av tilbehøret, som kan være fantastisk om man ser på tilbehør som mer enn kokte poteter og stekt løk. Jeg forbinder storspising av biff med harryhandel (billig importkjøtt), posesauser, FrP og annen lavkultur. Hvor gale det er å gå over 150 g biff kommer litt an på hvor ofte man spiser rødt kjøtt da.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå