Gjest nybegynner Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Skal gå ned i vekt, men lurer på hva som er best, eller mest effektiv treningsform for å gå ned i vekt. Noen som vet, eller har erfaring?
Gjest Madam Felle Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville sagt trening som får deg til å svette skikkelig som for eksempel: jogging spinning step osv
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Trening med høy intensitet er viktigst hvis du skal ned i vekt. Men du burde også legge til litt styrketrening, for å bevare musklene dine. ved slanking så kan man nesten ikke unngå å miste litt muskelmasse også.
Tusenfryd Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville anbefale lavintensitet som gåing - men ja, også spinning. Du forbrenner mest fett når ikke pulsen er så høy...
Gjest nybegynner Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 noen eksempler på høyintensitetsstrening altså? Ellers takk for svar!
Fru Fomle Skrevet 23. juni 2004 #7 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville anbefale lavintensitet som gåing - men ja' date=' også spinning. Du forbrenner mest fett når ikke pulsen er så høy...[/quote'] Enig! Spesielt hvis du ikke er vant til å trene så er det viktig å ta det med ro i starten. Faren for overbelastning og skade er mye større ved høyintensitet enn lavintensitet trening. Også er styrketrening bra, som Mylian nevnte. Økt muskelmasse gir økt forbrenning, i tillegg så blir også sener og ledd bedre i stand til å takle hard kondisjonstrening som feks. løping.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 Ja, forutsetningen får å trene høyintensistettrening (trening med høy puls) er at man kan takle det. begynn gåing i raskt tempo før du løper Men det viktigste er vel at du, trådstarter, finner en treningsform som du trives med. det gjør det lettere å opprettholde treningen. trening skal være gøy, ikke et ork du sliter deg gjennom.
-Fisken- Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 Ja, forutsetningen får å trene høyintensistettrening (trening med høy puls) er at man kan takle det. begynn gåing i raskt tempo før du løper Men det viktigste er vel at du, trådstarter, finner en treningsform som du trives med. det gjør det lettere å opprettholde treningen. trening skal være gøy, ikke et ork du sliter deg gjennom.
Tusenfryd Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 Ja, forutsetningen får å trene høyintensistettrening (trening med høy puls) er at man kan takle det. begynn gåing i raskt tempo før du løper Men det viktigste er vel at du, trådstarter, finner en treningsform som du trives med. det gjør det lettere å opprettholde treningen. trening skal være gøy, ikke et ork du sliter deg gjennom. Jeg er ikke helt enig med deg. Jo bedre trent man er kondisjonsmessig, jo fortere får du en høy puls, som ligger over der du faktisk forbrenner fett. Med høy intensitet så bygger du opp kondisjonen og ja, styrketrening er supert, men for ren forbrenning vil jeg anbefale kjappe gåturer og annen lavintensitetstrening - spesielt for veltrente. Feks meg selv: jeg forbrenner ikke et gram fett på de timene jeg kjører, men det gjør jeg på fire gåturer rundt Østensjøvannet...
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #11 Skrevet 23. juni 2004 Med høy intensitet så bygger du opp kondisjonen og ja' date=' styrketrening er supert, men for ren forbrenning vil jeg anbefale kjappe gåturer og annen lavintensitetstrening - spesielt for veltrente. [/quote'] Da lærte jeg noe nytt i dag og
Mathias Skrevet 23. juni 2004 #12 Skrevet 23. juni 2004 [. Jo bedre trent man er kondisjonsmessig, jo fortere får du en høy puls, som ligger over der du faktisk forbrenner fett. ...Hva mener du her da? Jo bedre man er trent, desto høyere intensitet kan man ha før pulsen øker jo... Eksempel: En utrent vil få høy puls av å gå opp en trapp, en godt trent vil nesten ikke øke pulsen...
Tusenfryd Skrevet 23. juni 2004 #13 Skrevet 23. juni 2004 Hei! og takk for at du kommer inn og setter ting på plass. Tenkte å rope på deg, men trodde ikke det hjalp... Jo, jeg mente det på et vis, men klarte kanskje ikke si det... jo, jeg tror jeg tenkte på at gapet mellom høy puls og hvilepuls er større på veltrente enn de som ikke er det... Å hjelp meg da - du vet hva jeg mener - kan du ikke si det...
Gjest Lady-M Skrevet 23. juni 2004 #14 Skrevet 23. juni 2004 Bør ikke gå over 140 i puls hvis man vil forbrenne fett...
Gjest Coolaid Skrevet 23. juni 2004 #15 Skrevet 23. juni 2004 Du må velge en treningsform med lav inntensitet, og bruke lang tid. Feks. rolig jogging, rask gange, moderat sykling, eller svømming. Svømming er jo veldig positivt siden musklene også får kjørt seg litt. Prøv alt mellom 30-60 min, det skal gjøre susen. Ellers er det viktig med litt styrketrening ved siden av. Ved slanking er det lett å miste muskelmasse dersom man ikke trener. Gjerne lettere styrketrening 3 ganger uken..... Lykke til! Hvilke metode har du tenkt å bruke til slankingen?
Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2004 #16 Skrevet 23. juni 2004 Det er riktig at man forbrenner mest fett MENS MAN TRENER ved lavintensitetstrening. Men man forbrenner mest kalorier totalt ved hoyere intensitet, og hoyner forbrenningen flere timer etterpaa, ved aa trene ved hoy intensitet! Derfor anbefales hoy intensitet....men faktisk er intervalltrening det beste, dvs. hoy og lav intensitet om hverandre. Feks rask gange/jogging i 3 minutter, sprint i 1 minutt o.l.
Gjest Esther Skrevet 23. juni 2004 #17 Skrevet 23. juni 2004 Jeg anbefaler sykling - etter at jeg begynte å sykle til jobb hver dag så har jeg gått ned flere kilo. Veien til jobb er ikke lang, men har mange bakker hvor jeg skal love at pulsen er høy
Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2004 #18 Skrevet 23. juni 2004 Jeg anbefaler sykling - etter at jeg begynte å sykle til jobb hver dag så har jeg gått ned flere kilo. Veien til jobb er ikke lang' date=' men har mange bakker hvor jeg skal love at pulsen er høy [/quote'] Sykler masse jeg ogsaa - 40 minutter daglig - men har jeg gaatt ned saa mye som 1 gram? Nei....HVorfor virker ikke trening paa meg?! :-x (Dvs. har faatt muskler i bena....)
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #19 Skrevet 23. juni 2004 Sykler masse jeg ogsaa - 40 minutter daglig - men har jeg gaatt ned saa mye som 1 gram? Nei....HVorfor virker ikke trening paa meg?! :-x (Dvs. har faatt muskler i bena....) Du har svaret selv
Gjest Lady-M Skrevet 24. juni 2004 #20 Skrevet 24. juni 2004 Det er riktig at man forbrenner mest fett MENS MAN TRENER ved lavintensitetstrening. Men man forbrenner mest kalorier totalt ved hoyere intensitet' date=' og hoyner forbrenningen flere timer etterpaa, ved aa trene ved hoy intensitet! Derfor anbefales hoy intensitet....men faktisk er intervalltrening det beste, dvs. hoy og lav intensitet om hverandre. Feks rask gange/jogging i 3 minutter, sprint i 1 minutt o.l.[/quote'] Ja riktig at man forbrenner fler kalorier ved høyere intensitet, men man går rett på karbolagrene og deretter muskelvev og fett. Det er akkurat som om man kroppen gir beskjed om at man må spare på fettet fordi intensiteten er så høy. Ved lav intensitet forbrennes fettet først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå