AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #21 Skrevet 4. juli 2014 Det tror jeg ikke, jeg tror heller staten blir glad for at de slipper å bruke penger på så mange alders-/sykehjemsplasser. Jeg jobber selv som vikar i eldreomsorgen, og jeg kan love at vi som jobber der (de fleste i hvert fall) gjør så godt vi kan. Men det er ikke lett, når politikerne skal spare penger hele tiden, og vi nesten hele tiden er for få på jobb og det er overbelegg på de fleste avdelingene. Derfor har vi ikke alltid tid til overs til å aktivisere og sosialisere pasientene, fordi vi må prioritere å dekke de grunnleggende behovene. Men det skal sies, at der jeg jobber så trives de aller fleste pasientene, og de pårørende er fornøyde. Det er som regel folk som ikke har sett innsiden av et sykehjem som klager over hvor dårlig det er der og hvor fæle vi ansatte er. Som jeg skrev, VI som jobber i eldreomsorgen. Jeg jobber selv på sykehjem og vet godt at tiden ikke strekker til. Jeg tror det er lett å se seg blind på der man selv er dag ut og dag inn. De gamle får dekket sine primærbehov, og da er liksom alt bra. Helt feil mener nå jeg. Vi medisinerer sykdom og lidelser som fint kunne ha vært unngått om de gamle hadde fått dekket sine sekundærbehov også. Men mange av pasienten er fornøyde ja, for gamle mennesker klager ikke så lett som oss unge. Trist egentlig, med tanke på at de betaler mye for å bo på sykehjem. Anonymous poster hash: a7c06...fff
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #22 Skrevet 4. juli 2014 Personlig kunne jeg aldri tenke meg å bli gammel i Norge. Det er mange land i verden hvor norske kroner rekker langt og man kan ha et bra liv, selv som minstepensjonist. Selv har jeg kjøpt meg en bolig i et lavkostland hvor jeg vil flytte når jeg har spart meg opp nok penger. Jeg vil anbefale alle å gjøre det samme. Et norsk sykehjem tar 85% av pensjonen. I mange land kan man leve veldig bra på en norsk pensjon. Anonymous poster hash: fa41c...52e
Gjest meh Skrevet 4. juli 2014 #23 Skrevet 4. juli 2014 Det er dårlig kvalitet hos bort i mot alt som er offentlig i Norge.
Gjest Trolletrine Skrevet 5. juli 2014 #24 Skrevet 5. juli 2014 Jeg tror det handler om at det ikke blir sett på som "status" å forske på, eller arbeide innenfor eldreomsorg. Da er det mer midler, anseelse og status å forske på, eller jobbe med f.eks kreft, hjerte-karlidelser etc. Dessverre, siden vi alle forhåpentligvis skal bli gamle en dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå