Gå til innhold

Overføring av penger til USA

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg har en venn som er på ferie i USA og som skal kjøpe noen ting til meg og jeg lurte på hvor lang tid det vil ta før pengene når henne mens hun er der? Vi bruker forskjellige banker, men begge er norske.

Og kommer det noe ekstra utgifter eventuelt?

Takk for svar så fort som mulig!

Anonymous poster hash: 7979e...1ec

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Har du mottakers konto med IBAN og mottakers bank med BIC/SWIFT-adresse, er dette den sikreste og rimeligste måten å gjøre betalinger over landegrensene på.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Tar vel max 3 virkedager å overføre penger.

Skrevet

Hvis dere begge bruker norske banker, som du sier, så er ikke dette en "overføring til USA". Det er en overføring i Norge mellom to banker.

Det varierer hvor lang tid det tar å overføre penger mellom to norske banker. Vanligvis har mottaker pengene neste virkedag, men det kan også gå på bare noen timer eller ta så mye som tre dager.

Skrevet

Alternativt kan dere benytte Western Union. Jeg mener disse også ordner med overføringer fra Norge til USA.

Skrevet (endret)

Du overfører pengene til hennes konto i Norge, det tar ca 2-3 virkedager når dere ikke har samme bank. Kontoen aner ikke noe om hvor bankkortet befinner seg, og det tar derfor like lang tid uavhengig av hvor på kloden hun befinner seg. Hun kunne tatt med seg kortet til månen om hun ville, pengene ville fortsatt vært på kontoen hennes innen 2-3 virkedager.

I dag er det fredag, dersom du overfører i kveld har hun pengene senest onsdag neste uke, da lørdag og søndag ikke er virkedager.

Endret av Kjemi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...