AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er klar over at jeg leter litt etter nåla i høystakken når jeg spør om dette på KG, men jeg har googlet side opp og side ned og jeg finner ingenting. Jeg skal pusse opp gulvet, og kom over en gresk-inspirert bolig med denne sengen som går i ett med gulvet. Synes det var utrolig fint, men jeg finner ikke ut av hva slags materiale eller hvilken fremgangsmåte det har blitt brukt. Jeg lurer på om noen vet det, om det i det hele tatt er mulig å få til i norske hjem? Eller noen som vet hvem jeg kan henvende meg til for å få svar på dette? Temaet mitt har hele veien vært hvitt, og å tenke utenfor boksen, bort fra alle typiske tregulv. Det må da være mulig? Anonymous poster hash: c3d5c...97e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Denne sengen er nok murt opp på stedet. En vanlig løsning i mange land i dette området. Skal du ha noe lignende må du nok kontakte en snekker som kan lage en light variant i tre og lettbetong som kan flyttes ved behov. Anonymous poster hash: b0704...267 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Denne sengen er nok murt opp på stedet. En vanlig løsning i mange land i dette området. Skal du ha noe lignende må du nok kontakte en snekker som kan lage en light variant i tre og lettbetong som kan flyttes ved behov. Anonymous poster hash: b0704...267 Ok, men hvorfor ikke gjøre det samme, altså mure den opp? Er det noen hindringer som gjør at dette ikke er mulig? Hvis den skal være flyttbar så vil det jo bli et skille fra gulvet, og jeg ønsker ikke dette. Anonymous poster hash: c3d5c...97e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Ok, men hvorfor ikke gjøre det samme, altså mure den opp? Er det noen hindringer som gjør at dette ikke er mulig? Hvis den skal være flyttbar så vil det jo bli et skille fra gulvet, og jeg ønsker ikke dette. Anonymous poster hash: c3d5c...97e Det kommer helt an på hva slags gulv du har og bygningen du bor i. En slik seng i mur vil veie enormt mye. Dessuten må du vurdere om du kommer til å selge/flytte en dag og da er det ikke sikkert den løsningen er så bra. Anonymous poster hash: b0704...267 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Jeg er klar over at jeg leter litt etter nåla i høystakken når jeg spør om dette på KG, men jeg har googlet side opp og side ned og jeg finner ingenting. Jeg skal pusse opp gulvet, og kom over en gresk-inspirert bolig med denne sengen som går i ett med gulvet. Synes det var utrolig fint, men jeg finner ikke ut av hva slags materiale eller hvilken fremgangsmåte det har blitt brukt. Jeg lurer på om noen vet det, om det i det hele tatt er mulig å få til i norske hjem? Eller noen som vet hvem jeg kan henvende meg til for å få svar på dette? Temaet mitt har hele veien vært hvitt, og å tenke utenfor boksen, bort fra alle typiske tregulv. Det må da være mulig? Anonymous poster hash: c3d5c...97e Hva om du kontakter http://www.home-designing.com/2013/03/environmentally-innovative-greek-holiday-home/bedroom-with-a-view-modern-holiday-house-greece og spør om de kan gi informasjon om dette? Anonymous poster hash: ab8d0...d5a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2014 #6 Skrevet 22. juli 2014 Tar opp denne tråden igjen - Nå som vi snart er ferdig med veggene så må tankene for alvor gå over til gulvet. Takk for svar jeg har fått her, men jeg skjønner liksom ikke hva jeg skal gjøre videre. Hvem skal jeg kontakte egentlig? Og blir det dyrt? Alt jeg vil ha er et hvitt murgulv og den senga. Hvordan kontakter jeg byggearbeidere? Anonymous poster hash: c3d5c...97e
Musaleem Skrevet 22. juli 2014 #7 Skrevet 22. juli 2014 Legg ut bildet og forklaring om hvordan du vil ha det på Finn oppdrag? Da kan folk som er interesserte kontakte deg og gi deg en pris for jobben. Eventuelt mitt anbud, samme greia. Har dere tenkt å bo i boligen lenge? Det er jo klart at det kan påvirke interessen ved et eventuelt salg. Hvis dere derimot tenker på bo der i lang, lang, lang tid, er det jo ingenting å ta hensyn til. Du må selvfølgelig finne ut av om gulvet tåler vekten. Det kan sikkert en som kan det der svare på.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #8 Skrevet 23. juli 2014 Tar opp denne tråden igjen - Nå som vi snart er ferdig med veggene så må tankene for alvor gå over til gulvet. Takk for svar jeg har fått her, men jeg skjønner liksom ikke hva jeg skal gjøre videre. Hvem skal jeg kontakte egentlig? Og blir det dyrt? Alt jeg vil ha er et hvitt murgulv og den senga. Hvordan kontakter jeg byggearbeidere? Anonymous poster hash: c3d5c...97e Det blir nok ganske dyrt ja, og de færreste hus er lagt opp til den type konstruksjon. Det krever og at du river omtrent hele gulvet ved flytting, veldig få vil ha noe sånt selv om det ser kult ut på bilde. Det blir en svindyr seng ala Lottomillionærpåfunn Du risikerer å aldri få solgt boligen din igjen.Anonymous poster hash: 6c8e9...c0a
Pysa Skrevet 23. juli 2014 #9 Skrevet 23. juli 2014 En snekker lager lett noe slikt. Skille mot gulvet er jo bare en sprekk, som kan tettes med f.eks. akryl. Er man litt handy, klarer man jo å bygge dette selv. Fin seng! :-)
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2014 #10 Skrevet 23. juli 2014 Hva med å rå den støpt i plast? Der hvor de lager skrog til plastbåter?Anonymous poster hash: 7f9f0...1df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå