Gå til innhold

hjelp til snusslutt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til å slutte å snuse. Har nå snust fast i et år, der det gjerne går 4-5 bokser på ei god uke.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan slutte?

Anonymous poster hash: be14d...18a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt det ut med fishermans friends.

Gjest tinbjo1
Skrevet

Jeg har vært en uke uten snus nå, og det går overraskende bra. Jeg har prøvd flere ganger å slutte, men gikk ikke ordentlig inn for det før nå. Det er ikke før du virkelig har lyst, at du klarer det. Det hele handler om hvordan du tenker :)

Jeg har snussug, men har ikke lenger lyst på snus fordi jeg har så mange grunner til hvorfor jeg vil slutte.

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Tusen takk for gode innspill. Er det flere som har noen gode råd de vil dele?

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Tusen takk for gode innspill. Er det flere som har noen gode råd de vil dele?

Mitt problem var da jeg drakk alkhol for da kom snussuget noe så inderlig at jeg ikke klarte å motstå. Løsningen ble nikotinfri snus. Denne er dessverre veldig hard mot tannkjøttet så ikke begynn med den fast, men heller som en nødløsning. En venninne av meg "snuste" forævrig ingefær for å slutte, hjalp vist som fankern.

Ellers bør du ha tyggis og pastiller klart hele tiden slik at du ikke småspiser godteri når suget tar deg. Kjenner noen som har gått opp 5-7 kg på grunn av snusslutt :fnise:

Anonymous poster hash: ee594...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Nikotinfri snus i en periode, og vips så er du kvitt en eventuell nikotinavhengighet. Deretter bytter du ut den nikotinfrie snusen med pastiller el.l. om det er slik at du trenger å ha noe i munnen.

Anonymous poster hash: c457d...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Mitt problem var da jeg drakk alkhol for da kom snussuget noe så inderlig at jeg ikke klarte å motstå. Løsningen ble nikotinfri snus. Denne er dessverre veldig hard mot tannkjøttet så ikke begynn med den fast, men heller som en nødløsning. En venninne av meg "snuste" forævrig ingefær for å slutte, hjalp vist som fankern.

Ellers bør du ha tyggis og pastiller klart hele tiden slik at du ikke småspiser godteri når suget tar deg. Kjenner noen som har gått opp 5-7 kg på grunn av snusslutt :fnise:

Anonymous poster hash: ee594...b7a

Er ingefær også fint for røykeavvenning?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg trenger hjelp til å slutte å snuse. Har nå snust fast i et år, der det gjerne går 4-5 bokser på ei god uke.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan slutte?

Nikotinell nikotintabletter som du kan putte oppi leppa der snusen vanligvis er. Deretter kan du bytte ut til nikotinnyggegummi eller tyggegummi uten nikotin, kun for å ha noe i munnen/ under leppa

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker lakerol pastiller under leppen for å kutte ut snusen.

har gått bra til nå :)

Anonymous poster hash: 16472...42f
Skrevet

Det beste er å bare ta seg sammen. Nikotinavhengigheten er en veldig, veldig liten del av dette; hovedproblemet ditt er det du har mellom ørene. Det blir imidlertid enklere for hver dag som går, trøst deg med det!

Jeg snuste forresten en hel boks om dagen i 8 år før jeg fant ut av dette. Nå har jeg vært snusfri i 3 år (ca 75 000 kr).

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å bare ta seg sammen. Nikotinavhengigheten er en veldig, veldig liten del av dette; hovedproblemet ditt er det du har mellom ørene. Det blir imidlertid enklere for hver dag som går, trøst deg med det!

Jeg snuste forresten en hel boks om dagen i 8 år før jeg fant ut av dette. Nå har jeg vært snusfri i 3 år (ca 75 000 kr).

Flott svar! Gratulerer med et sunnere liv :blomst:

Gjest Tiaen
Skrevet

Dere som har sluttet med snus: Hvor lang tid tok det før suget forsvant?

Gjest miss_sara
Skrevet

Dere som har sluttet med snus: Hvor lang tid tok det før suget forsvant?

Suget forsvant ikke, så jeg var så dum å begynne igjen... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet idag!! Sitter med nikotintyggis under leppa. Håper jeg klarer det denne gangen, jeg må. Savner snus syykt nå. Blæ, må bare ta meg sammen, viljestyrke er det viktigste. Hadde jeg hatt mer av det, hadde jeg kanskje ikke trengt nikotintyggis. Bare må ha det som en liten forsikring når suget melder seg.

Anonymous poster hash: d7d84...f9c

Gjest Dizzy88
Skrevet

Last ned slutta appen. Den er for røykeslutt og snusslutt. Jeg bruker den nå i forbindelse med røykeslutt, syns det er genialt når jeg ser hvor mange dager, hva jeg har spart osv. Blir på en måte en konkurranse med meg selv at dette kan jeg ikke ødelegge for da må telleren startes på nytt. :) Verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...