AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #21 Skrevet 6. juli 2014 Det vil ikke hjelpe meg noe dersom jeg får en million kroner for tap av en som står meg nær.Anonymous poster hash: 1c5df...8a1 Om min mann dør har jeg behov for forsikringssummen for å kunne beholde huset (derfor har vi god livsforsikring på oss voksne). Om et av våre barn dør tror jeg ikke vi får så mye, men om de blir syke får vi utbetalinger for å kunne være på sykehuset sammen med dem. Tror du det offentlige fungerer helt smertefritt? Det er flere eksempler på mennesker som må vente i månedsvis på pleiepenger. Veldig greit å ha et forsikringsselskap i ryggen da.Anonymous poster hash: d1a54...62f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #22 Skrevet 6. juli 2014 Vi har storebrand. Det er idiotisk å ikke forsikre barna sine og tro at folketrygden er nok. Blir barnet utsatt for f.eks en ulykke som ender opp i uførhet, blir barnet minstepensjonist fra 18 år. Har du en forsikring vil kanskje barnet kunne leve romsligere, ha råd til bolig etc. Og om barnet ditt blir innlagt på sykehus for en lengre periode, får du også dekket deler av inntektstapet ditt. Barna er det mest dyrebare vi har, så hvorfor la værd å forsikre dem mens du forsikrer hus, bil, dyr etc! Det fins mange ting som forsikring ikke dekker. Hvis barnet ditt faller i en slik kategori får du ikke ei krone, til tross for at du har betalt flerfoldige tusen i mange år. Dette er penger du kunne spart i fond så hadde barnet fått noe om ikke annet. Idiotisk av deg å tro at forsikring løser alle problemer for i mange tilfeller så skaper det mer bry.Anonymous poster hash: 217e1...250 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #23 Skrevet 6. juli 2014 Om et av våre barn dør tror jeg ikke vi får så mye, men om de blir syke får vi utbetalinger for å kunne være på sykehuset sammen med dem. Tror du det offentlige fungerer helt smertefritt? Det er flere eksempler på mennesker som må vente i månedsvis på pleiepenger. Veldig greit å ha et forsikringsselskap i ryggen da.Anonymous poster hash: d1a54...62f Vår erfaring med det å ha et sykt barn, uten forsikring, er at det offentlige fungerer meget godt, syke barn får høy prioritet på sykehusene. Vi rakk knapt å komme inn på sykehuset med barnet vårt før sosionomen stod der med ferdigutfylte papirer vi bare måtte signere, der absolutt alt ble dekket, pleiepenger utbetalt, parkeringsavgifter på sykehuset, i alle månedene vi var innskrevet. Alle nødvendige medisiner selvfølgelig gratis eller på blå resept. Rett på økt antall sykt barn-dager frem til barnet er voksen. Det er lurt å forsikre seg mot mye, men akkurat ban og sykdom er noe som, etter vår erfaring, det norske offentlige helsevesenet gir høy prioritet.Anonymous poster hash: 85eeb...275
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #24 Skrevet 6. juli 2014 Vår erfaring med det å ha et sykt barn, uten forsikring, er at det offentlige fungerer meget godt, syke barn får høy prioritet på sykehusene. Vi rakk knapt å komme inn på sykehuset med barnet vårt før sosionomen stod der med ferdigutfylte papirer vi bare måtte signere, der absolutt alt ble dekket, pleiepenger utbetalt, parkeringsavgifter på sykehuset, i alle månedene vi var innskrevet. Alle nødvendige medisiner selvfølgelig gratis eller på blå resept. Rett på økt antall sykt barn-dager frem til barnet er voksen. Det er lurt å forsikre seg mot mye, men akkurat ban og sykdom er noe som, etter vår erfaring, det norske offentlige helsevesenet gir høy prioritet.Anonymous poster hash: 85eeb...275 Så heldige dere var! De jeg kjenner hadde ikke klart seg uten forsikringen. Anonymous poster hash: d1a54...62f
Japp Skrevet 6. juli 2014 #25 Skrevet 6. juli 2014 A:de blir ikke minstepensjonister. De får ung ufør. B: du kommer lenger med de pengene til sparing C: man kan ikke basere livet sitt på mulige, fremtidige tragedier. Husk at forsikringssummene også er begrenset. Det vil ikke hjelp mitt barn å ha 200 000 fra et forsikringsselskap ved tap av feks en arm.Det vil ikke hjelpe meg noe dersom jeg får en million kroner for tap av en som står meg nær. Å si at det er idioti å ikke forsikre, er som å hevde at fattigdom er for idioter. Alle trenger ikke forsikring.Anonymous poster hash: 1c5df...8a1 Ehh, hva om din mann dør? Har du råd til å beholde huset uten livsforsikring? Det har ikke jeg hvertfall, så vi har tegnet livsforsikring begge to. Da slipper vi hvertfall å være redd for å miste huset, når vi nettopp har mistet partneren. 1
Japp Skrevet 6. juli 2014 #26 Skrevet 6. juli 2014 Vår erfaring med det å ha et sykt barn, uten forsikring, er at det offentlige fungerer meget godt, syke barn får høy prioritet på sykehusene. Vi rakk knapt å komme inn på sykehuset med barnet vårt før sosionomen stod der med ferdigutfylte papirer vi bare måtte signere, der absolutt alt ble dekket, pleiepenger utbetalt, parkeringsavgifter på sykehuset, i alle månedene vi var innskrevet. Alle nødvendige medisiner selvfølgelig gratis eller på blå resept. Rett på økt antall sykt barn-dager frem til barnet er voksen. Det er lurt å forsikre seg mot mye, men akkurat ban og sykdom er noe som, etter vår erfaring, det norske offentlige helsevesenet gir høy prioritet.Anonymous poster hash: 85eeb...275 Hva om barnet ditt blir ung ufør pga sykdom (nå aner jeg ikke hva barnet har vært på sykehust for, så dette er på generelt grunnlag), så får barnet "kun" ung ufør fra NAV. Det er ikke stort å bygge et liv på. Har man da en forsikring, som dekker sykdommen, så slipper man å snu på krona for å få det til å gå rundt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå