Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken barneforsikring har dere og hvor har dere den?

Det er en jungel der ute, men har forstått at IF eller sparebank1 har de beste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nytt
Skrevet

Inge forsikring.

Jeg setter pengene i fond.

Les på forsikringsavtalene, de dekker utrolig lite.

Skrevet

Jeg har ikke forsikring, men min far har barneforsikring hos Storebrand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har heller ikke forsikring. (Får ikke tegnet det, heller, pga tidligere sykdom hos vår datter som gjør at ingen tør forsikre henne uansett.)

Anonymous poster hash: 85eeb...275

AnonymBruker
Skrevet

Inge forsikring.

Jeg setter pengene i fond.

Les på forsikringsavtalene, de dekker utrolig lite.

De dekker ikke nødvendigvis utrolig lite, men de har mye de ikke dekker innunder invaliditet som burde blitt dekket.

Jeg har et barn med autisme og sjangsen for at han vil være pleietrengende resten av livet er veldig stor. Syns det er utrolig at ikke denne diagnosen dekkes innunder invaliditet. Hadde gutten vært lam i beina så ville han fått fra forsikringen og fremtidsutsiktene mtp å klare seg selv som voksen, komme seg i vanlig jobb osv er jo mye større enn når barnet har en utviklingsforstyrrelse.

Fort gjort å tenke at forsikringen er et sikkerhetsnett om noe skulle skje, men det finnes nok ikke noen forsikringer som ikke har unntak og med en dose uflaks er det nettopp de tingene forsikringen ikke dekker som skjer og da sitter man der med et revnet sikkerhetsnett.

Anonymous poster hash: f9a39...859

AnonymBruker
Skrevet

Medlemskap i Folketrygden er den eneste forsikring man behøver til sine barne.

Anonymous poster hash: 1c5df...8a1

• Liker 1
Skrevet

Vi har Sparebank1 :)

Synes det er godt å tenke på at jenta vår ikke bare får minste trygd om noe skulle skje henne før hun har hatt et par arbeidsdyktige år.

Min lillesøster er et godt eksempel. Hun har aldri arbeidet en dag i sitt liv pga en (ikke arvelig) sykdom. Nå er hun straks 20 år og har ved hjelp av forsikringspengene kjøpt en leilighet som hun nå eier uten en krone i lån. Hun får også ekstra utbetalinger fra forsikringen til hun er 67 år gammel, som kommer i tillegg til det hun får i støtte som ung ufør. Hun kan altså leve et helt normalt liv, med en ganske god inntekt resten av livet.

Skrevet (endret)

Medlemskap i Folketrygden er den eneste forsikring man behøver til sine barne.

Hvis man vil stå i kø og få smuler i erstatning så. Endret av Betasuppe
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man vil stå i kø og få smuler i erstatning så.

Hva mener du med erstatning???

Barn skal få den hjelpen de trenger for å rette opp evt skade ved en ulykke.

Du antyder vel ikke at man skal ha fortjeneste, håper jeg....

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har barneforsikring hos Vardia.

Endret av ara
AnonymBruker
Skrevet

Du antyder vel ikke at man skal ha fortjeneste, håper jeg.... Anonymous poster hash: 1c5df...8a1

Hvis man rammes av sykdom eller ulykke som gjør at du blir arbeidsufør i ung alder så er det ikke som om du vil få en inntekt som tilsvarer det du ville hatt om du kunne vært i normal jobb

Anonymous poster hash: f9a39...859

Skrevet

Du antyder vel ikke at man skal ha fortjeneste, håper jeg....

Man får nødvendigvis ikke den hjelpe man trenger, men man får kanskje den hjelpen man har krav på i det offentlige systemet. Det er helt to forskjellige ting.

http://www.dinepenger.no/spare/vil-kjoepe-barn-ut-av-helsekoeen/515906

http://www.dinepenger.no/spare/daniel-fikk-hjelp-fra-barneforsikringen/20327772

Hos fastlegen fikk de ikke gehør, men bare henvisning til barneavdelingen ved Vestfold sentralsykehus som ikke fant ut av problemet. De fikk beskjed om at han ville vokse det av seg.

- Vi følte vi stanget hodet mot veggen. Det var først da vi kontaktet Storebrand at Daniel fikk hjelp. Han hadde polypper i nesen og væske i mellomøret, som gjorde at han bare hadde 40 prosent av normal hørsel, forteller faren til Daniel, Egon Bjune.

Operasjon til 50.000. Etter en uke fikk Daniel fjernet polyppene og satt inn dren ved Asker øre-, nese- og halsklinikk.

- Da fikk vi en helt ny gutt! forteller Bjune. Operasjonen og oppfølgingen kostet ikke familien noen ting. Privat ville den kostet 50.000 kroner.

Så du er bra naiv hvis du tror det offentlige dekker / fikser alt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/urimelig-aa-straffe-en-invalid-femaaring-med-formueskatt/a/10045855/ - men det offentlige er flinke til å sko seg på andres ulykke.

Skrevet

Vi har barneforsikring hos If. Jeg skal tilstå at jeg på stående fot ikke kan si nøyaktig hva den dekker, men før jeg tegnet den undersøkte jeg og fant ut at den skulle være den beste på markedet. Det er særlig dette med varig uførhet som var i mine tanker, ellers er jo helsevesenet godt. Men det føles likevel tryggere å ha forsikring, vil sikre oss så godt vi kan.

AnonymBruker
Skrevet

Man får nødvendigvis ikke den hjelpe man trenger, men man får kanskje den hjelpen man har krav på i det offentlige systemet. Det er helt to forskjellige ting.

http://www.dinepenger.no/spare/vil-kjoepe-barn-ut-av-helsekoeen/515906

http://www.dinepenger.no/spare/daniel-fikk-hjelp-fra-barneforsikringen/20327772

For noen latterlige eksempler....

Mener du fortsatt at erstatning er rette ordet å bruke?

Så du er bra naiv hvis du tror det offentlige dekker / fikser alt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/urimelig-aa-straffe-en-invalid-femaaring-med-formueskatt/a/10045855/ - men det offentlige er flinke til å sko seg på andres ulykke.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hos Gjensidige. Hadde mine svigerforeldre forsikret min mann kunne han fått uføreforsikring. Dessverre fikk han en revmatisk diagnose i tenårene og ettersom han ikke hadde barneforsikring så får han nå ingenting.

Barnet vårt slo nettopp tannen. Det er meldt inn til forsikringsselskapet i tilfelle han trenger hjelp senere i livet.

Anonymous poster hash: d1a54...62f

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Vi har storebrand. Det er idiotisk å ikke forsikre barna sine og tro at folketrygden er nok.

Blir barnet utsatt for f.eks en ulykke som ender opp i uførhet, blir barnet minstepensjonist fra 18 år. Har du en forsikring vil kanskje barnet kunne leve romsligere, ha råd til bolig etc.

Og om barnet ditt blir innlagt på sykehus for en lengre periode, får du også dekket deler av inntektstapet ditt.

Barna er det mest dyrebare vi har, så hvorfor la værd å forsikre dem mens du forsikrer hus, bil, dyr etc!

• Liker 3
Skrevet

Vi har storebrand. Det er idiotisk å ikke forsikre barna sine og tro at folketrygden er nok.

Blir barnet utsatt for f.eks en ulykke som ender opp i uførhet, blir barnet minstepensjonist fra 18 år. Har du en forsikring vil kanskje barnet kunne leve romsligere, ha råd til bolig etc.

Og om barnet ditt blir innlagt på sykehus for en lengre periode, får du også dekket deler av inntektstapet ditt.

Barna er det mest dyrebare vi har, så hvorfor la værd å forsikre dem mens du forsikrer hus, bil, dyr etc!

Hjertens enig!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hos Gjensidige. Hadde mine svigerforeldre forsikret min mann kunne han fått uføreforsikring. Dessverre fikk han en revmatisk diagnose i tenårene og ettersom han ikke hadde barneforsikring så får han nå ingenting.

Barnet vårt slo nettopp tannen. Det er meldt inn til forsikringsselskapet i tilfelle han trenger hjelp senere i livet.Anonymous poster hash: d1a54...62f

Han ville fått ung ufør fra folketrygden dersom dette var subjektivt (påviselig). Hvirfor tror du forsikringsselskap ser det anderledes?

Barnas tenner er den eneste gode grunn til forsikring, som jeg ser det. Men slett ikke verdt pengene likevel. I sum er den tanna veldig dyr!!

AnonymBruker
Skrevet

A:de blir ikke minstepensjonister. De får ung ufør.

B: du kommer lenger med de pengene til sparing

C: man kan ikke basere livet sitt på mulige, fremtidige tragedier. Husk at forsikringssummene også er begrenset. Det vil ikke hjelp mitt barn å ha 200 000 fra et forsikringsselskap ved tap av feks en arm.

Det vil ikke hjelpe meg noe dersom jeg får en million kroner for tap av en som står meg nær.

Å si at det er idioti å ikke forsikre, er som å hevde at fattigdom er for idioter. Alle trenger ikke forsikring.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han ville fått ung ufør fra folketrygden dersom dette var subjektivt (påviselig). Hvirfor tror du forsikringsselskap ser det anderledes?

Barnas tenner er den eneste gode grunn til forsikring, som jeg ser det. Men slett ikke verdt pengene likevel. I sum er den tanna veldig dyr!!

Om han noen gang blir ufør får han ingen tilleggsforsikring (engangsutbetaling, månedlig sum), sånn som jeg kan få. Poenget er jo at han hadde vært forsikret før han fikk diagnosen og forsikringsselskapet trekker ikke tilbake en forsikring man allerede har. Det er ikke lukrativt å bli ung ufør. Om mine barn blir det en gang vil jeg være med på å se at de får litt ekstra hjelp. De ekstra tusenlappene fra forsikringsselskapet vil da komme godt med.

Anonymous poster hash: d1a54...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...