Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste to dagene har jeg måttet konstant på do. Har måttet sånn omtrent hver time, og det har vært opp til tre ganger i løpet av en time. Jeg har ikke drukket spesielt mye, så det kan ikke være det. Det har også gjort litt vondt å tisse. Det er bare snakk om litt ubehag da jeg skal presse ut det siste. Kan dette være en urinveisinfeksjon, eller hva tror dere det er? Og hva gjør jeg for å bli kvitt det?

Anonymous poster hash: 46d7c...979
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Drikk vann hele tiden og piss det ut. Går over av seg selv.

Men hvis du ikke har hatt det før bør du stikke til legen. Fort gjort en kjønnsykdom og

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du ikke har hatt det før bør du stikke til legen. Fort gjort en kjønnsykdom og

Kan det være en kjønnssykdom når det er nærmere to måneder siden jeg hadde ny sexpartner?

Men jeg skal prøve å drikke mye som du sier.

Gjest constance90
Skrevet

Kan det være en kjønnssykdom når det er nærmere to måneder siden jeg hadde ny sexpartner? Men jeg skal prøve å drikke mye som du sier. Anonymous poster hash: 46d7c...979

Enkelte kjønnsykdomer kan være symptomfrie i årevis.

Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

Et vanlig symptom i tillegg til det du beskriver, er en intents trang til å late vannet, men så kommer det nesten ingenting. Det kjennes altså ut som om du holder på å tisse deg ut, mens det bare kommer et par dråper. Det høres ut som en UVI for meg, så jeg vil anbefale deg å drikke masse vann. Ikke drikk sukkerholdige drikker, fordi bakteriene trives i det miljøet. Sitron og tranebær er bra. Viktig å holde seg varm på bena, og ikke sitte på kalde steder. Du må for all del ikke holde deg når du føler du må på do, det er viktig å få skylt ut bakteriene! Og det er alltid lurt å tømme seg helt slik at det ikke blir liggende resturin igjen i blæren, der trives bakterier ;)

Jeg har hatt UVI mange ganger, og har fått antibiotika for det flere av gangene. Nå når jeg hadde det sist hjalp det å drikke masse vann, så var det over i løpet av 2 dager. Hvis ikke du blir bedre i løpet av noen dager ville jeg kontaktet legen. Bakteriene kan i verste fall "krype" oppover til nyrene, og du vil få nyrebekkenbetennelse. Ikke for å skremme deg, men det er greit å vite om!

Lykke til, og god bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Et vanlig symptom i tillegg til det du beskriver, er en intents trang til å late vannet, men så kommer det nesten ingenting. Det kjennes altså ut som om du holder på å tisse deg ut, mens det bare kommer et par dråper. Det høres ut som en UVI for meg, så jeg vil anbefale deg å drikke masse vann. Ikke drikk sukkerholdige drikker, fordi bakteriene trives i det miljøet. Sitron og tranebær er bra. Viktig å holde seg varm på bena, og ikke sitte på kalde steder. Du må for all del ikke holde deg når du føler du må på do, det er viktig å få skylt ut bakteriene! Og det er alltid lurt å tømme seg helt slik at det ikke blir liggende resturin igjen i blæren, der trives bakterier ;)

Jeg har hatt UVI mange ganger, og har fått antibiotika for det flere av gangene. Nå når jeg hadde det sist hjalp det å drikke masse vann, så var det over i løpet av 2 dager. Hvis ikke du blir bedre i løpet av noen dager ville jeg kontaktet legen. Bakteriene kan i verste fall "krype" oppover til nyrene, og du vil få nyrebekkenbetennelse. Ikke for å skremme deg, men det er greit å vite om!

Lykke til, og god bedring!

Det har kommet en del alle gangene jeg har vært på do. Det har ikke vært en eneste gang det bare har kommet noen dråper. Men jeg skal gjøre som du sier og drikke mye vann. Jeg kan se for meg at det blir mye flying på do, men det er vel verdt det.

AnonymBruker
Skrevet

Uvi går ikke nødvendigvis over av seg selv. Ring legen å få antibiotika.

Anonymous poster hash: 4417c...39b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

UVI kan fort bli mye verre, symptomene blir nesten uholdelige. Du kan tisse blod (og piggtråd ;)) og i værste fall kan det gå opp i nyrene.

Tranebær har ingen effekt, det viser nyere forskning. Men å drikke mye er lurt for da skyller man ut en del bakterier, men det kommer nye. Jeg har aldri klart å drikke bort en UVI, har alltid måtte hatt en antibiotikakur.

Anonymous poster hash: 23689...124
Gjest constance90
Skrevet

Uvi går ikke nødvendigvis over av seg selv. Ring legen å få antibiotika.Anonymous poster hash: 4417c...39b

Neida, ikke alltid. Men mange som har hatt det flere ganger kan fint klare seg uten antibiotika. Derfor preseserte jeg at hvis hun ikke har hatt det før så bør hun dra til legen.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være urinveisinfeksjon ja, eller evt. kjønnssykdom. Drikk MASSE vann og skyll gjennom systemet, drikk gjerne noe med sitron eller appelsinjuice også. Ikke hold igjen når du må på do. Blir det ikke bedre eller blir det verre så drar du til legen, hvis ikke så kan du få nyrebekkenbetennelse og det er ENDA verre.

Anonymous poster hash: 447c1...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...