Gå til innhold

Morgan og Ola Conny. Jeg får vondt av de :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff hva er det som er så gøy med dette programmet? Jeg kjenner folk som synes dette er helt hysterisk å se på og ler seg i hjel. Jeg synes ikke det er morsomt å sitte å gjøre narr av slike mennesker. De er ikke helt normale eller hva jeg skal si. Dere skjønner nok hva jeg mener.

Morgan er jo så som så. Stille og gjør ikke så mye ut av seg. OC blir jeg helt overgitt over. Samboeren min så på en episode i går? og jeg så på av og til. De var i India og skulle lære å meditere. Han som skulle lære de sa de måtte være stille. OC kunne ikke holde kjeft. Han sa hele tiden " please be quite. Dont talk. Be quite." Men neida. Det er akkurat som han ikke skjønner hva folk sier :sjokkert:

Men jeg synes det ikke er noe særlig å lage et program der alle kan le og gjøre narr av de :( De burde jo beskyttes mot seg selv.

Eller hva mener dere?



Anonymous poster hash: 6082a...667
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Jeg tror ikke at de vet hvordan mange folk ser på dem i disse seriene. De driter seg ut. O-C er litt bedre enn M av og til, men de er to bortkomne sjeler begge to.



Anonymous poster hash: 60419...765
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke mer bortkommne en tusenvis av normenn. Har dere i det hele tatt sett serien?

Synes ikke det er noe spesielt galt med de jeg. Dritkule folk med litt over gjenomsnittet dårlig engelskkunnskaper :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalspora folk er alltid god underholdning. En idiot på tur er ett lignende konsept.

Hadde det vert vanlige folk som snakket bra Engelsk ville det mistet den dimensjonen og blitt ganske stillestående.

Om det er og gjøre narr av folk fordi " de ikke er helt normale" tror jeg ikke går som argument. De har hverken mentale lidelser eller diagnoser. De jobber på Ullared kjøpesenter og er således normale nok.

Hadde de ikke vert normale p\ alvor hadde de ikke turt å lage ett program rundt dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalspora folk er alltid god underholdning. En idiot på tur er ett lignende konsept.

Hadde det vert vanlige folk som snakket bra Engelsk ville det mistet den dimensjonen og blitt ganske stillestående.

Om det er og gjøre narr av folk fordi " de ikke er helt normale" tror jeg ikke går som argument. De har hverken mentale lidelser eller diagnoser. De jobber på Ullared kjøpesenter og er således normale nok.

Hadde de ikke vert normale p\ alvor hadde de ikke turt å lage ett program rundt dem

Kødder du? Hvorfor tror du de ville ha med akkurat de to her fra Ullared? Det finnes folk med Down som jobber. Normale er de hvert fall ikke. Har du i det hele tatt sett på? Virker ikke sånn

Anonymous poster hash: 93682...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Ivy.

Helt enig i at de blir gjort narr av og de lager tv program med de så vi folk kan ha noe le av. De burde helt klart bli beskyttes mot seg selv.

Har ikke de laget sitt eget brød som de kun selger på Ullared?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kødder du? Hvorfor tror du de ville ha med akkurat de to her fra Ullared? Det finnes folk med Down som jobber. Normale er de hvert fall ikke. Har du i det hele tatt sett på? Virker ikke sånn

Anonymous poster hash: 93682...0f3

Hadde de laget ett program med folk med downs som vi skulle le av så vet du og att det ikke hadde gått.

De er enkle på grensen til tilbakeståendehet, men de har ikke downs og de har ikke en diagnose, derfor slipper produsenten unna med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de gjør seg dummere enn hva de egentlig er. Det har blitt en "greie" eller "gimmick" etterhvert.
I begynnelsen, da de var i Ullared, var det nok mer reelt, men nå virker det bare krampeaktig, synes jeg.



Anonymous poster hash: ca40b...668
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke så dum som de blir fremstilt. Morgan har for eksempel gjort seg temmelig rik på aksjespekulasjoner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de drar det lengre med vilje. Joda, de er vel ikke de skarpeste menneskene men jeg regner med produksjonsselskapet har bedt de gjøre seg mer ekstreme enn de egentlig er. Det er jo sånt som selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de laget ett program med folk med downs som vi skulle le av så vet du og att det ikke hadde gått.

De er enkle på grensen til tilbakeståendehet, men de har ikke downs og de har ikke en diagnose, derfor slipper produsenten unna med det.

Tangerudbakken er vel ikke kun laget for å gi oss et innblikk i livene deres heller? Tror produsenten der har tjent endel på at de faktisk har en funksjonshemming, og dermed lager god tv!

Ingenting galt i det, jeg ler da med dem, men tror nok det er mange som ler av dem og!

Morgan og OC ler jeg derimot ikke med - de ler jeg av.

Anonymous poster hash: 71433...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke så dum som de blir fremstilt. Morgan har for eksempel gjort seg temmelig rik på aksjespekulasjoner.

Og Ola-Conny har tre barn fra et tidligere ekteskap.

Disse tingene er neppe noe som er vanlig for utviklingshemmede.

Anonymous poster hash: 0095f...8c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk er det da nok av i bygde Norge også. Særlig Finnskogen.

Anonymous poster hash: 570fc...01d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så veldig mye som feiler dem bortsett fra veldig lite sosiale antenner og litt mindre iq en normalen. Virker liksom litt tilbaketsående, men likevel godt oppegående.



Anonymous poster hash: b0c59...e6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner de, jeg. De virker lykkelige og fornøyd med livene sine. Ikke alle har et sterkt behov for mye "selvrealiséring". Det ser ut som de har det fint på tur sammen og får oppleve mye kult sammen. Flotte mennesker!

Anonymous poster hash: ecb35...88d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner de, jeg. De virker lykkelige og fornøyd med livene sine. Ikke alle har et sterkt behov for mye "selvrealiséring". Det ser ut som de har det fint på tur sammen og får oppleve mye kult sammen. Flotte mennesker!

Anonymous poster hash: ecb35...88d

Ordtak :

De gale har det godt.

For de skjønner ikke hvor ille det er....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg kan se hvordan det hele kan oppfattes som mobbing, både Ullared-serien og reiseprogrammet deres, og det kan godt hende at det også er intensjonen til TV-selskapet, å gjøre narr av dem. Men samtidig tror jeg også at de fleste som ser på disse programmene blir oppriktig glad i de to. Ja, de er ufrivillig morsomme, spesielt Morgan, men de er også to utrolig fine fyrer som man ikke kan gjøre annet enn å unne alt godt her i livet. Selv om man nok ler mer av dem enn med dem (som f.eks. når de i fullt alvor omtaler Hawaii som "Hawaii-pizzaens hjemland" :fnise: ), så er det samtidig noe så gjennomført genuint godt i dem at jeg ihvertfall ikke kan unngå å "se litt opp til dem" også.

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...