Gå til innhold

Drukner i klær...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg rett og slett drukner i klær og vet ikke hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med noe (les: mye).

Har i alle mine voksne år (dvs ca de 25 siste årene) vært enormt glad i klær. Elsker å shoppe og har også hatt økonomisk mulighet til det. Men nå har klærne tatt overhånd og jeg prøver å rydde og sortere for å kvitte meg med noe, men det går ikke.

Lider av separasjonsangst tror jeg. Finner alltid en grunn til å beholde det eller det...

Mye av det jeg har er helt ubrukt, med prislappen på og jeg skammer meg over mengdene jeg har.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal håndtere dette?

Anonymous poster hash: 63be6...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rett og slett drukner i klær og vet ikke hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med noe (les: mye).

Har i alle mine voksne år (dvs ca de 25 siste årene) vært enormt glad i klær. Elsker å shoppe og har også hatt økonomisk mulighet til det. Men nå har klærne tatt overhånd og jeg prøver å rydde og sortere for å kvitte meg med noe, men det går ikke.

Lider av separasjonsangst tror jeg. Finner alltid en grunn til å beholde det eller det...

Mye av det jeg har er helt ubrukt, med prislappen på og jeg skammer meg over mengdene jeg har.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal håndtere dette?

Anonymous poster hash: 63be6...3c6

Annonser de klærne du ikke har brukt på 6 mnd. Da vil du trolig ikke finne på å bruke dem uansett. Du kan tjene gode penger på å selge ubrukt og pent brukt tøy gjennom annonser på FB, Finn.no og andre

Øremerk pengene fra salget til noe du trenger og virkelig ønsker deg.

Evt søk hjelp av psykolog dersom det er et stort problem å kvitte deg med ting

Anonymous poster hash: 8ffd7...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ubrukte klær er jo ypperlig å selge.

Synes forøvrig man bør tenke ett år, ikke 6 mnd når man sortere ut klærne man ikke bruker. Det er pga sesongvariasjonene (noen klær bruker man bare til en årstid).

Jeg har hatt et par store oppryddinger og kvittet meg med mye klær. Har bla gitt bort mye til venninner.

Og jeg har ikke angret på et eneste plagg. En oversiktlig garderobe med kun klær jeg faktisk vil bruke er så mye bedre enn massevis av "kanskje en gang" klær.

Tror forresten også jeg ville tatt et shoppingfritt år om jeg var deg. Greit å få shoppingvanen litt ut av systemet.

Endret av AnneShirley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...