Gå til innhold

Vaske fleece, hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de to siste dagene vasket en fleecejakke og en fleecedress (barn). Men problemet er (forsøker å følge vaskeanvisningene) at plaggene er klissvåte etter vask.

Jeg satte på ekstra sentrifugering på siste plagget jeg vasket, men allikevel var plagget så vått at man kunne vri det opp?!

Er det vanlig med fleece? Satte bare på hurtigvask, siden plaggene er ubrukte og bare skulle skylles gjennom, men ingen plagg har pleid å være søkkvåte etter sentrifugering..??

Så sentrifugeringen, så vet at maskinen gjorde jobben. Er det vanlig med fleece at det blir sånn? Det ene plagget er enda ikke helt tørt, etter to dager på tørkesnora..

Kan ikke tørketromles (har vasket fleece før, og tørketromlet det, men bestemte meg for å begynne og følge vaskeanvisningene for at plagget skal holde så lenge som mulig, og også mtp reklamasjon osv)

Anonymous poster hash: c0294...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasker fleece som vanlig tøy, 40 grader på normal vask med full sentrufugering. Da er det nermest tørt når jeg tar det ut. Har aldri merket at dette har ødelagt fleecen på noen måte.

Anonymous poster hash: 88a99...263

AnonymBruker
Skrevet

Er det ren fleece, eller er det blandet med andre typer stoff? Mine fleecepledd og -jakker er mye tørrere enn andre klær når jeg tar dem ut av vaskemaskinen etter endt sentrifugering, så det høres rart ut.

Anonymous poster hash: 9818a...094
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sherpa fleece.

Ja, jeg har vasket vanlig fleece gjentatte ganger, og da har det vært tilnærmet tørt da jeg tok det ut av vaskemaskinen. Er det noe helt spesielt med sherpa fleece?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har erfaring med sherpa fleece?

AnonymBruker
Skrevet

Kan opplyse om at jeg fikk vite at det ikke er uvanlig med sherpafleece, siden det tar opp mer vann enn vanlig fleece. Til andre som måtte lure ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...