Sommerfugl86 Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Er det noen her som har vært på jorda rundt tur? Eventuelt besøkt alle verdensdelene? Jeg drømmer om en sånn reise i løpet av livet. Hvor store synes dere barn bør være for å bli med på en slik tur?
I all verden Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har besøkt seks av de syv verdensdelene, men ikke på samme reise. Barn er aldri for unge til å reise, men de vil få mer utbytte av turen desto eldre de er. Det er for eksempel ingenting galt i å ta med en ettåring på jorden rundt-reise, men det blir nok ikke særlig minneverdig for barnets del. Det beste er jo om barnet er gammelt nok til å forstå hvor han/hun er og hvorfor det er spennende, forstår engelsk eller flere språk og er i stand til å sette pris på reisen. Aller mest utbytte av en slik tur får de når de blir voksne nok til å reise alene Kort fortalt finnes det ikke noe fasitsvar på hvor gammelt et barn bør være for å kunne være med på en stor reise, så det blir helt opp til deg som forelder å avgjøre om det er verdt det nå eller om det er bedre å vente noen år.
reisefot1 Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Er det noen her som har vært på jorda rundt tur? Eventuelt besøkt alle verdensdelene? Jeg drømmer om en sånn reise i løpet av livet. Hvor store synes dere barn bør være for å bli med på en slik tur? Jeg har reist mye, både med og uten barn Vi reiste jorden rundt på 9 måneder, mild utgave, da ungene var 2 og 4. Hvor gamle ungene er spiller ikke så stor rolle, så lenge en legger opp turen etter de og tar hensyn til ungene når man planlegger reiseruten Selv om ikke ungene husker så mye fra turen i dag var det en fin opplevelse der og da som gjorde at vi alle fikk mye kvalitetstid sammen som en familie, i forhold til hva vi har når vi er hjemme med jobb/skole/bhg. Jeg blogget fra turen vår på www.rundtjorden.net, hvis du vil ha litt tips/ideer For vår del var det akkurat da vi hadde muligheten til å ta en slik tur. Gjør det gjerne igjen, men det blir nok ikke før ungene blir voksne/vi pensjonister
Sommerfugl86 Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har besøkt seks av de syv verdensdelene, men ikke på samme reise. Barn er aldri for unge til å reise, men de vil få mer utbytte av turen desto eldre de er. Det er for eksempel ingenting galt i å ta med en ettåring på jorden rundt-reise, men det blir nok ikke særlig minneverdig for barnets del. Det beste er jo om barnet er gammelt nok til å forstå hvor han/hun er og hvorfor det er spennende, forstår engelsk eller flere språk og er i stand til å sette pris på reisen. Aller mest utbytte av en slik tur får de når de blir voksne nok til å reise alene Kort fortalt finnes det ikke noe fasitsvar på hvor gammelt et barn bør være for å kunne være med på en stor reise, så det blir helt opp til deg som forelder å avgjøre om det er verdt det nå eller om det er bedre å vente noen år. Takk for et godt og fyldig svar
Sommerfugl86 Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2014 Takk for et langt og godt svar. Jeg leser gjerne bloggen din. Jeg har reist mye, både med og uten barn Vi reiste jorden rundt på 9 måneder, mild utgave, da ungene var 2 og 4. Hvor gamle ungene er spiller ikke så stor rolle, så lenge en legger opp turen etter de og tar hensyn til ungene når man planlegger reiseruten Selv om ikke ungene husker så mye fra turen i dag var det en fin opplevelse der og da som gjorde at vi alle fikk mye kvalitetstid sammen som en familie, i forhold til hva vi har når vi er hjemme med jobb/skole/bhg. Jeg blogget fra turen vår på www.rundtjorden.net, hvis du vil ha litt tips/ideer For vår del var det akkurat da vi hadde muligheten til å ta en slik tur. Gjør det gjerne igjen, men det blir nok ikke før ungene blir voksne/vi pensjonister
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå