AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 jeg er plaget med kronisk angst og tvangstanker. Har ikke gått til lege med det, for innimellom har jeg det mye bedre, og jeg føler at jeg kan jobbe med meg selv. Men jeg føler at når jeg er i stressede situasjoner, foreks datesituasjon, eller i andre vansker så forverrrer den kroniske angsten og tvangstankene seg. Mener derfor at plagene mine henger sammen med at jeg ikke takler stresssituasjoner, pluss ting jeg opplever som vanskelig foreks konfliktfyllt situasjon med en ansvarlig på avdelingen min på jobben. Er en som behandler meg veldig dårlig og kritiserer og rakker ned på selvtilliten min der. Og da blir jeg værre. Noen som har råd mot dette, og kjenner seg igjen? Av og tll føler jeg meg veldig alene om å ha kronisk angst. Men det jeg gjør for å minske angsten. Det er å holde meg unna dating, og situasjoner som forverrer den inntil videre. Og da føler jeg meg bedre. Anonymous poster hash: 23530...0f9
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Men om du har kronisk angst synes du ikke det er noe det er verdt å søke hjelp for? Du sier at innimellom har du det mye bedre, har du tenkt over hva det kan være som gjør at det innimellom er bedre? Om du klarer å finne ut noen fellestrekk for de periodene du er bedre kanskje du kan finne noe der som kan hjelpe deg. Jeg sliter selv med angst, og forstår godt hvor plagsomt og vondt det kan være. Men har troa på at det kan bli bedre for deg! Det triste er at det skal sette stoppere for ting i livet ditt, slik som dating og andre ting som du vet gjør det verre, det skal jo ikke måtte være sånn at du skal slutte med ting som kunne vært bra og morsomt fordi angsten hindrer deg. Da er det bedre å bli kvitt angsten, og det må jo være mulig. En ting jeg har lært er å virkelig føle angsten. Ikke få panikk, tenke: Ånei, nå får jeg angst! Men heller: Oj, nå får jeg angst, hvordan føles det? Så tar du å kjenner godt på den, og jeg vet, jeg vet, jeg vet at det er ekkelt og vondt, og ukomfortabelt og vanskelig, men på denne måten får du ikke panikk for å få angst, og etter hvert kanskje man ikke får angst så ofte, eller man innser at det er okei å få angst, og det går over. Forøvrig vil jeg si at du burde ikke måtte holde ut med en ansvarlig som plager deg på jobb!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Men om du har kronisk angst synes du ikke det er noe det er verdt å søke hjelp for? Du sier at innimellom har du det mye bedre, har du tenkt over hva det kan være som gjør at det innimellom er bedre? Om du klarer å finne ut noen fellestrekk for de periodene du er bedre kanskje du kan finne noe der som kan hjelpe deg. Jeg sliter selv med angst, og forstår godt hvor plagsomt og vondt det kan være. Men har troa på at det kan bli bedre for deg! Det triste er at det skal sette stoppere for ting i livet ditt, slik som dating og andre ting som du vet gjør det verre, det skal jo ikke måtte være sånn at du skal slutte med ting som kunne vært bra og morsomt fordi angsten hindrer deg. Da er det bedre å bli kvitt angsten, og det må jo være mulig. En ting jeg har lært er å virkelig føle angsten. Ikke få panikk, tenke: Ånei, nå får jeg angst! Men heller: Oj, nå får jeg angst, hvordan føles det? Så tar du å kjenner godt på den, og jeg vet, jeg vet, jeg vet at det er ekkelt og vondt, og ukomfortabelt og vanskelig, men på denne måten får du ikke panikk for å få angst, og etter hvert kanskje man ikke får angst så ofte, eller man innser at det er okei å få angst, og det går over. Forøvrig vil jeg si at du burde ikke måtte holde ut med en ansvarlig som plager deg på jobb! Trådstarter: ja jeg tenker at det er gjerne flere ting som bidrar til denne angsten. Kanskje det kommer av ting som stresser meg i livet mitt. Ting jeg har opplevd osv. Jeg synes det kan være veldig kronisk tiltider, men det er herlig når jeg har bedre perioder. Jeg har kommet frem til at det kan være stresset på jobben med hun ansvarlige gjør den kroniske angsten værre. For selvbildet mitt og troen på meg selv synker veldig av henne, og når troen svikter merker jeg at jeg blir stresset og får angst for helt urealistiske ting. Prøver å jobbe med angsten selv, og gjøre det jeg kan for å kvitte meg med den alene. Men det er ikke alltid så lett. Bare gi meg tips dersom du har tips til hvordan jeg kan jobbe med angsten. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 23530...0f9
Gjest supernova_87 Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Trådstarter: ja jeg tenker at det er gjerne flere ting som bidrar til denne angsten. Kanskje det kommer av ting som stresser meg i livet mitt. Ting jeg har opplevd osv. Jeg synes det kan være veldig kronisk tiltider, men det er herlig når jeg har bedre perioder. Jeg har kommet frem til at det kan være stresset på jobben med hun ansvarlige gjør den kroniske angsten værre. For selvbildet mitt og troen på meg selv synker veldig av henne, og når troen svikter merker jeg at jeg blir stresset og får angst for helt urealistiske ting. Prøver å jobbe med angsten selv, og gjøre det jeg kan for å kvitte meg med den alene. Men det er ikke alltid så lett. Bare gi meg tips dersom du har tips til hvordan jeg kan jobbe med angsten. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 23530...0f9 Er det noe du kan gjøre for å ordne opp i den situasjonen på jobb? Om du bare går og tåler det så vil det kanskje bli skikkelig ille, og det vil vi ikke! Jeg kommer ikke på noe med det samme som hjelper mot angst, selv om jeg har jo jobbet med mine egen angst lenge, og burde komme på noe! Jaja. Men, du kunne jo lest en bok om det. Å lære seg mer om hva angsten egentlig kommer av og hva man kan gjøre, kan vel ikke skade?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Er det noe du kan gjøre for å ordne opp i den situasjonen på jobb? Om du bare går og tåler det så vil det kanskje bli skikkelig ille, og det vil vi ikke! Jeg kommer ikke på noe med det samme som hjelper mot angst, selv om jeg har jo jobbet med mine egen angst lenge, og burde komme på noe! Jaja. Men, du kunne jo lest en bok om det. Å lære seg mer om hva angsten egentlig kommer av og hva man kan gjøre, kan vel ikke skade? Jeg har jobbet masse med angst - og fikk utrolig god hjelp av denne boka her som jeg engang fikk anbefalt her inne: http://www.amazon.com/The-Mindfulness-Acceptance-Workbook-Anxiety/dp/1572244992/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1404462703&sr=8-3&keywords=mindfullness+workbook Den er veldig konkret - og aller best; har øvelser man skal gjøre. Eksponering er viktigste faktor for å bli bedre/ikke la seg styre av angsten, så faktisk er å holde seg unna situasjoner det siste man bør gjøre. Det utgjør hele angsten i et nøtteskall (jada, nå unngår jeg jo selv alt så mye jeg kan - derav erfaringen med at det ikke virker....) Anonymous poster hash: 975dc...a19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå