distrea Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Så reiser vi til syden dette året også, hele familien. Gleder oss masse, men jeg gruer meg stadig for å ligge på stranden med den bleke kroppen min. Her hjemme ordner jeg det med 'brun uten sol' produkter, men har dårlig erfaring med det i Syden, siden det blir mye bading og juksefargen forsvinner like fort som du smører deg inn omtrent. Har prøvd å bruke Betakaroten over tid, men syns ikke det hjelper. Lurer denne gangen på om jeg skal prøve å ta solarium noen uker før vi reiser? Har klart å få litt farge på armer, bryst og ansikt i løpet av sommeren, men resten av kroppen er omtrent likblek. Hva gjør dere som har lys og tander hud når dere reiser til sydlige strøk? Tar dere solarium, eller noen 'brun uten sol' produkter som tåler sjø og klor?? Noen gode tips å komme med??
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Hva gjør dere som har lys og tander hud når dere reiser til sydlige strøk? Tar dere solarium, eller noen 'brun uten sol' produkter som tåler sjø og klor?? Noen gode tips å komme med?? Jeg er likblek, slapp i fisken og full av strekkmerker. Drar på ferie sammen med min like bleike, småtjukke mann, og så koser vi oss. Det går bra:) Anonymous poster hash: 0227a...53f 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er et spøkelse de første dagene, men så går det ganske så fint likevel. Mange andre er jo hvite, og hvor er sjarmen i å være brun hvis man er det året rundt? Syns ikke du trenger å tenke så mye på det, det er helt naturlig å ikke ha en solkysset look idet man entrer flyet med tanke på hvor vi kommer fra. Rock that white.Anonymous poster hash: fbc7d...26f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Hva så? Javel, du er blek. Det er også maaange andre. De første dagene vil du være blek også vil du bli brunere du også. Ingenting å skamme seg over. Anonymous poster hash: 393c9...925 1
Anoia Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Hvem er det egentlig du er så redd skal se den bleke huden din? 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Bruk høy solfaktor så slipper du å bli solbrent. Jeg bruker solfaktor 50 for den likbleke huden min tåler ikke så sterk sol uten å bli brent. Anonymous poster hash: 08ea6...3d1 2
Berit Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Jeg bruker selvbruningskrem og det varer jo en stund. Må bruke litt tid på å smøre det godt og jevnt inn i huden på hele kroppen. Synes det er veldig greit og føler det blir fint.
Musken Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Er det så farlig å være hvit da? Forstår ikke hvorfor det er ansett som så "stygt" med lys hud. Man blir jo uansett brun i løpet av ferien. En gang jeg og mamma var på Rhodos kom det en dame bort til oss (hun var gresk) og sa til mamma "wow, you're so white!" og begynte å stryke henne på armen. Tror hun syntes det var pent. Mamma visste ikke om hun skulle ta det som et komplement eller en fornærmelse 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Så reiser vi til syden dette året også, hele familien. Gleder oss masse, men jeg gruer meg stadig for å ligge på stranden med den bleke kroppen min. Her hjemme ordner jeg det med 'brun uten sol' produkter, men har dårlig erfaring med det i Syden, siden det blir mye bading og juksefargen forsvinner like fort som du smører deg inn omtrent. Har prøvd å bruke Betakaroten over tid, men syns ikke det hjelper. Lurer denne gangen på om jeg skal prøve å ta solarium noen uker før vi reiser? Har klart å få litt farge på armer, bryst og ansikt i løpet av sommeren, men resten av kroppen er omtrent likblek. Hva gjør dere som har lys og tander hud når dere reiser til sydlige strøk? Tar dere solarium, eller noen 'brun uten sol' produkter som tåler sjø og klor?? Noen gode tips å komme med?? Jeg har også kjempeblek hud. Har brukt Solkremer og After Sun fra Ecran. Noen av solkremene inneholder gulrotekstrakt. After Sun derfra roer ned huden veldig raskt når jeg (alltid) har blitt brent. Er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 70f35...9d9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Jeg har også kjempeblek hud. Har brukt Solkremer og After Sun fra Ecran. Noen av solkremene inneholder gulrotekstrakt. After Sun derfra roer ned huden veldig raskt når jeg (alltid) har blitt brent. Er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 70f35...9d9 Dersom du alltid blir brent har du jo ingen grunn til å være fornøyd? Da bruker du for lav solfaktor og bør kanskje ta pause fra solen rundt lunsj. Anonymous poster hash: e0c97...087 2
Gjest Trolletrine Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 En to-tre ukers tur til varmere strøk er overhode ikke nok for at jeg skal bli brun...Har vært litt brun TO ganger i mitt snart 40 årige liv, og da tok jeg MYE solarium over lengre tid. Det er virkelig ikke verd det TS, hvis du tenker på faren for hudkreft og tidlig aldring av huden. Som deg har jeg også prøvd selvbruning på ferie, men det forsvinner jo nesten umiddelbart hvis man liker å bade mye som jeg selv gjør. Jeg er ofte brun av selvbruning dagen jeg reiser på ferie, og kommer hjem blekere...hahaha! Uansett kan jeg ikke se at du har annet valg enn å akseptere at du ikke blir brun, men det er jo ikke det verste det? Slutt å grill deg hvis du gjør det,og nyt heller ferien din:-) Og husk på at det finnes folk som gjør masse for å få lysest mulig hud, så for noen har du drømmehuden! Tenk på det du, og kos deg under parasollen på ferie:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå