Gå til innhold

Spesielt psykisk problem/avhengighet, men trenger hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle kvinneguidere.

Håper noen her kan hjelpe meg med et problem/avhengighet jeg har hatt i mange år, som har blitt sterkere og sterkere, og nå tar den over store deler av hjernen og hverdagen min.. Vet ikke om noen kjenner seg igjen i dette eller klarer å forstå det, men jeg håper virkelig det!

For mange år siden da jeg ble mobbet på skolen og ikke hadde noen venner, begynte jeg og drømme meg bort i en bedre verden ved å høre på musikk og se på bilder av f.eks den jeg var forelsket i og de folkene det gjaldt. Dette var min måte å få oppleve å være den personen jeg ønsket å være, leve det livet jeg ville, eller få den "posisjonen/rollen" i livet som jeg følte jeg trengte, men ikke kunne få til i det virkelige liv.

Det er ca 8 år siden jeg starta med dette, og livet har nå blitt mye mye bedre siden jeg gikk på ungdomsskolen, men alikevell, siden den gang har det blitt til noe jeg trenger! Nå har det gått så langt at jeg må ha bildene for øynene så ofte jeg kan! Når jeg spiser, pusser tenner, er på do, venter på noe, trener, skal prøve å sove (noe som gjør at jeg blir sittende våken og drømme store deler eller hele natten). Om morgenen når jeg skal komme meg ut av senga, blir jeg heller liggende i mange timer fordi jeg psykisk ikke klarer og legge fra meg tankene/bildene... Det er også et stort problem når jeg skal gjøre husarbeid, for da hører jeg på musikk og blir dermed opphengt i bildene, og ender opp med å ikke få til og gjøre noe husarbeid. Skoleoppgaver jeg skal gjøre på pc'en er også et stort problem siden jeg selvfølgelig har både bildene og musikk der. Slik får jeg altså ikke tankene på rett kjør og ingenting blir gjort. Enkelte dager er bildene med meg HELE dagen. Det er bildene jeg starter dagen med når jeg våkner og det siste jeg gjør før jeg legger meg til å sove (noe jeg alltid gjør for sent til at jeg er opplagt dagen etterpå (pga tankene)).

Håper noen har en ide for hvordan jeg kan bli kvitt dette for alltid. Gjøre slik at hjernen min ikke trenger dette lengre, for det forandrer ikke livet mitt til noe bedre. Det er bare blitt til et stort problem som sluker tiden min.

Takk til alle som tar seg tid til å lese og kommentere :pls:

Anonymous poster hash: d2a29...1ac
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du er avhengig av bildene, på samme måte som man kan være spillavhengig f.eks?

Kanskje du kan ta kontakt med en psykolog; de vet nok hva som må til for å hjelpe deg med å bli kvitt trangen til å se på bildene :)

Anonymous poster hash: 1fed7...c4a
Skrevet

Så du er avhengig av bildene, på samme måte som man kan være spillavhengig f.eks?

Kanskje du kan ta kontakt med en psykolog; de vet nok hva som må til for å hjelpe deg med å bli kvitt trangen til å se på bildene :)

Anonymous poster hash: 1fed7...c4a

Ja har gått en del til psykolog, men aldri ang dette problemet.. Jeg syns også dette er pinlig å snakke om (selv om jeg ikke tror at en psykolog ville tenkt det samme....) Men å fortelle denne "hemmeligheten", som jeg selvfølgelig aldri har delt med noen fordi jeg syns det virker helt psykopatisk og drive å lagre bilder av andre, for så å drive å stirre på dem i mange timer..... :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig som du tror. Uansett så har jo dette tatt litt overhånd slik at dette går ut over ditt velvære, din helse og din fungering, så du må gjøre noe med det. Om du helst vil gjøre dette selv, så er det ikke så anderledes enn å slutte å røyke eller å redusere alkoholbruk, så du kan faktisk bruke selvhjelpsprogrammer for dette. Registrere nøyaktig hvert ett minutt du bruker til dette, og forutgående tanker og følelser, trappe ned, finne andre belønninger, etc. Men mitt forslag er også at du tar i bruk en psykolog. Vi dømmer deg ikke, men vi kan være en slags trener som støtter deg i avvenninga.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 40f8f...593
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar :blomst:

Var til helsesøster idag, og hun henviste meg til psykolog. Så da satser jeg på at problemet blir løst! :smilbla:

AnonymBruker
Skrevet

Ja har gått en del til psykolog, men aldri ang dette problemet.. Jeg syns også dette er pinlig å snakke om (selv om jeg ikke tror at en psykolog ville tenkt det samme....) Men å fortelle denne "hemmeligheten", som jeg selvfølgelig aldri har delt med noen fordi jeg syns det virker helt psykopatisk og drive å lagre bilder av andre, for så å drive å stirre på dem i mange timer..... :vetikke:

Psykologer hører nok mye, og problemet ditt er sikkert ikke så rart som du tror :)

Anonymous poster hash: 774d9...358

Skrevet

Psykologer hører nok mye, og problemet ditt er sikkert ikke så rart som du tror :)

Anonymous poster hash: 774d9...358

Nei vi får håpe det :) Satser på at en psykolog klarer å helbrede meg :tommel:

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg for hva psykologen tenker om deg! Psykologen er der for å hjelpe deg og har nok garantert vært borti mer spesielle ting enn det her tidligere :) Godt å høre at du har fått henvisning, masse lykke til! :klem:

Skrevet

Du skal ikke bekymre deg for hva psykologen tenker om deg! Psykologen er der for å hjelpe deg og har nok garantert vært borti mer spesielle ting enn det her tidligere :) Godt å høre at du har fått henvisning, masse lykke til! :klem:

Godt å høre :rolleyes: Takk for det :klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...