Gå til innhold

Lysglimt i sidesynet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I april begynte jeg plutselig å få lysglimt i sidesynet på mitt høyre øye. Dette varte ca i 1 uke, og det kom ca 10-15 ganger pr dag. Deretter forsvant det. Nå har det kommet tilbake igjen, har hatt det i 4 dager nå. Jeg ser disse lysglimtene også når jeg lukker øyet. Det er som om noen plutselig skrur på en lommelykt, og ofte skvetter jeg av lyset (men begynner å bli vant til det nå).

Noen som vet hva dette kan være? Noen som har hatt dette selv?

Anonymous poster hash: 1a364...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mye synsforstyrrelser, og har noe som jeg kaller blafring, det er som om man skrur på sånne lysrør som ikke helt kommer på med en gang, om du forsto det? :P

Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysglimt slik som du beskriver er god grunn til å oppsøke lege. Ring fastlegen i dag og la dem vurdere når du bør komme inn til time.



Anonymous poster hash: 89727...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye synsforstyrrelser, og har noe som jeg kaller blafring, det er som om man skrur på sånne lysrør som ikke helt kommer på med en gang, om du forsto det? :P

Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Burde kanskje legge til at jeg har disse synsforstyrrelsene pga hovne synsnerver for en tid tilbake, så absolutt lurt å kontakte lege, greit å få en sjekk hos øyelegen. Men det er vanlig å ha forskjellige typer synsforstyrrelser uten noen forklaring, så ikke ta sorgene på forskudd ;)

Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje legge til at jeg har disse synsforstyrrelsene pga hovne synsnerver for en tid tilbake, så absolutt lurt å kontakte lege, greit å få en sjekk hos øyelegen. Men det er vanlig å ha forskjellige typer synsforstyrrelser uten noen forklaring, så ikke ta sorgene på forskudd ;)

Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Beklager at jeg kupper tråden litt. Lenge siden du fikk konstantert hovne synsnerver? Ennå synsforstyrrelser? Ser du og det best når du er ute i dagslys? Jeg ser ikke disse lysglimta lenger, bare litt en periode i fjor, ble oppdaga en kul og et ødem på den ene synsnerven min i august i fjor. Mitt hovedsymptom var at jeg så store røde flekker i synsfeltet ute i dagslys, så også disse lysglimta en liten stund og et rart mønster når jeg lukket øynene. Jeg ser ennå innimellom noen svake røde flekker. Håper det går bort selv om det ikke er så plagsomt lenger.

TS jeg ville dratt til legen men ikke sikkert at du har det jeg og anonym har. Kanskje noe annet ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg kupper tråden litt. Lenge siden du fikk konstantert hovne synsnerver? Ennå synsforstyrrelser? Ser du og det best når du er ute i dagslys? Jeg ser ikke disse lysglimta lenger, bare litt en periode i fjor, ble oppdaga en kul og et ødem på den ene synsnerven min i august i fjor. Mitt hovedsymptom var at jeg så store røde flekker i synsfeltet ute i dagslys, så også disse lysglimta en liten stund og et rart mønster når jeg lukket øynene. Jeg ser ennå innimellom noen svake røde flekker. Håper det går bort selv om det ikke er så plagsomt lenger.

TS jeg ville dratt til legen men ikke sikkert at du har det jeg og anonym har. Kanskje noe annet ufarlig :)

Hei! Det er en god stund siden, jeg blir tett fulgt opp hos øyelege, så ingen grunn til bekymring for meg:) det er desverre en synsskade jeg alltid vil ha fordi hevelsen hadde vært der en stund. Merker det bare når jeg er veldig trøtt heldigvis;)

Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Det er en god stund siden, jeg blir tett fulgt opp hos øyelege, så ingen grunn til bekymring for meg:) det er desverre en synsskade jeg alltid vil ha fordi hevelsen hadde vært der en stund. Merker det bare når jeg er veldig trøtt heldigvis;) Anonymous poster hash: a1b0f...9f3

Jeg fikk beskjed om at det vil gå bort, var en ufarlig kul. Er langt fra så ille som det det var :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...