Gå til innhold

Far lite kontakt med barnet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så det er bedre at han vokser opp uten en pappa i det hele tatt da mener du? Forsvarer ikke ansvarsfraskrivelse fra en del menn, men mener bestemt at det ikke er opp til moren å bestemme om barnet skal få treffe sin egen far fordi hun mener ditten og datten *. Tar da selvsagt forbehold om at di er skikkede foreldre å ikke narkomane, voldelige etc

Ditten og datten kan i praksis bety at han risikerer å såre barnet sitt mer enn å være til glede. Du kan jo prøve å forestille deg hvordan det oppleves å være liten, glede seg til pappa kommer og så dukker han ikke opp når han har sagt han skal. Gjentatte ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditten og datten kan i praksis bety at han risikerer å såre barnet sitt mer enn å være til glede. Du kan jo prøve å forestille deg hvordan det oppleves å være liten, glede seg til pappa kommer og så dukker han ikke opp når han har sagt han skal. Gjentatte ganger.

Selvsagt er ikke det greit på noen måte, men mener bestemt at alternativet er mye verre.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Det er slik min far var jeg var liten, og sånn er han fortsatt. Jeg har ingen glede av å kjenne min far, og kunne faktisk ønske at jeg ikke kjente han. Det var så utrolig mange skuffelser gjennom hele barndommen min. Nå er jeg over det, og tenker ikke så mye på det. Han har truffet sønnen min to ganger siden han ble født, og det var når han var et par måneder gammel. Vi bor i samme by.

Dette er ikke noe jeg ønsker for min sønn, og det er derfor dette er et dilemma for meg. Han er jo snill og grei, men syns det er utrolig viktig å følge opp ordentlig, og ikke bare når det passer for han og han gidder. Han hadde lovet å komme i bursdagen hans, men kom selvfølgelig ikke. Det ga han beskjed om to dager før, og helt frem til da hadde han lovet å komme. Nå er jo sønnen min liten, så han visste jo ikke at pappa skulle komme en gang, men det hadde jo vært en stor skuffelse om han var et eller to år eldre :(

Anonymous poster hash: ed0e8...b5b

AnonymBruker
Skrevet

Du har absolutt ingen mulighet eller rett til å nekte han å se barnet! Derimot hsr bsrnet rett til å se begge. . Utrolig at noen kan forsvare noe annet så lenge det ikke er rus eller vold i bildet

Vet jeg ikke har noen rett til det, men er ganske sikker på at om jeg hadde sluttet å ta kontakt med han, hadde han ikke tatt kontakt med oss heller.

Skrevet

Vet jeg ikke har noen rett til det, men er ganske sikker på at om jeg hadde sluttet å ta kontakt med han, hadde han ikke tatt kontakt med oss heller.

Da stiller saken seg selvsagt annerledes...

AnonymBruker
Skrevet

Da stiller saken seg selvsagt annerledes...

Nå føler jeg at jeg nærmest tvinger han til å ha kontakt med sønnen sin. Han er liten, men har spør ofte etter pappa likevel, men kommer jo fort over det da han ikke forstår så mye enda. Forrige gang han pratet mye om pappa, så tok jeg kontakt med han og ba han ringe oss fordi sønnen hans snakket mye om han og jeg tror det hadde vært godt for han å snakke med han. Det tok ni dager før han hadde tid til å prate to minutter med han. Syns det blir for dumt. Og da måtte jeg mase litt. Ellers hadde vi nok ikke hørt fra han :/ Gruer meg utrolig mye til han blir større og forstår mer :(

Skrevet

En far er ikke en som er med på å lage barnet, en far er en som stiller opp..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En far er ikke en som er med på å lage barnet, en far er en som stiller opp..

Helt enig! Det som er provoserende er at han ikke er alkoholiker eller narkoman. Han sliter ikke psykisk eller fysisk. Han er en oppegående, sosial person med mange gode egenskaper. Kan ikke begripe hvorfor han er en så dårlig far. Vi var sammen i 8 år, og jeg var aldri tvil om at han kom til å bli en fantastisk far. Så jeg ser jo hvor feil man kan ta..

Skrevet

Kanskje du bare burde finne deg en flott mann som kan være en slags far for barnet ditt! :laugh: Om eksen din og kjæresten er nyforelsket så kan det jo være det som er iveien akkurat der, men det går jo over engang. Som noen her over sier, alt er jo om HENNE nå, sant. Men etterhvert blir det nok annerledes, ser litt mer rundt seg.

Dere var jo sammen i mange år, du kjenner han godt, og slik som du beskriver han så virker han som en bra mann, han er vel bare på en annen plass i livet sitt nå. Var det stygt brudd? Kanskje han tenker litt fortid når han ser ungen deres.. Men vil gå over, det er jeg veldig sikker på. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skulle tatt seg ut at jeg som alenemor plutselig ga like mye faen i barnet vårt som bf. Vi hadde mistet han på dagen.

"Nei, denne uken passer det dårlig å være pappa"

"Huff, 2013 er et sååå spennende år for meg. Du vet.... jobb og slikt. Og drn gøye ferien da!!"

Heia!

Anonymous poster hash: 42c7e...a96

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bare burde finne deg en flott mann som kan være en slags far for barnet ditt! :laugh: Om eksen din og kjæresten er nyforelsket så kan det jo være det som er iveien akkurat der, men det går jo over engang. Som noen her over sier, alt er jo om HENNE nå, sant. Men etterhvert blir det nok annerledes, ser litt mer rundt seg.

Dere var jo sammen i mange år, du kjenner han godt, og slik som du beskriver han så virker han som en bra mann, han er vel bare på en annen plass i livet sitt nå. Var det stygt brudd? Kanskje han tenker litt fortid når han ser ungen deres.. Men vil gå over, det er jeg veldig sikker på. :)

Ja, det var et stygt brudd, men vi har et godt forhold nå og er venner. Håper virkelig det går over snart. Nå har han holdt på slik i snart et år :/ Jeg vokste opp uten en far som var tilstede, og det er virkelig noe jeg har vært utrolig opptatt av at sønnen min skal slippe å oppleve. Syns det er veldig vondt :( Håper han skjerper seg snart :(

AnonymBruker
Skrevet

Skulle tatt seg ut at jeg som alenemor plutselig ga like mye faen i barnet vårt som bf. Vi hadde mistet han på dagen.

"Nei, denne uken passer det dårlig å være pappa"

"Huff, 2013 er et sååå spennende år for meg. Du vet.... jobb og slikt. Og drn gøye ferien da!!"

Heia!

Ja, ikke sant! Jeg er sikker på at om situasjonen var omvendt, og det var han som hadde omsorg for han og jeg hadde oppført meg på samme måte som han gjør nå hadde han blitt rimlig forbanna. Syns det er så dårlig at fedre bare kan fraskrive seg ansvaret på den måten uten at det får noen konsekvenser. Jeg har ikke noe nettverk og har ikke hatt barnevakt for han en eneste gang siden han ble født, utenom barnehagen da. Jeg har ikke sovet ut en eneste gang og jeg er den eneste som har stått opp på natten med han siden han ble født. Det er slitsomt, og ikke slik jeg hadde sett det for meg. Når han i tillegg er så fraværende, blir jeg skikkelig irritert.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke sant! Jeg er sikker på at om situasjonen var omvendt, og det var han som hadde omsorg for han og jeg hadde oppført meg på samme måte som han gjør nå hadde han blitt rimlig forbanna. Syns det er så dårlig at fedre bare kan fraskrive seg ansvaret på den måten uten at det får noen konsekvenser. Jeg har ikke noe nettverk og har ikke hatt barnevakt for han en eneste gang siden han ble født, utenom barnehagen da. Jeg har ikke sovet ut en eneste gang og jeg er den eneste som har stått opp på natten med han siden han ble født. Det er slitsomt, og ikke slik jeg hadde sett det for meg. Når han i tillegg er så fraværende, blir jeg skikkelig irritert.

Jeg har det helt likt.

Bor til og med i hans hjemby for at de skal få ha et forhold. Både bf og familien hans er totalt fraværende. Ikke så mye som en sms.

Vi flytter til mine hjemtrakter når ny jobb er i boks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...