Gå til innhold

Far lite kontakt med barnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble slutt mellom far til sønnen min og meg for ca 9 mnd siden. Han har alltid vært en god far, men de siste månedene har han bare vært dårligere og dårligere på å ta kontakt.

Sønnen vår er fortsatt liten, og skjønner ikke så mye, så han savner ikke pappan sin, men etterhver som han blir større blir jo dette helt annerledes. Det er utrolig viktig for meg at han har en far. Jeg prøver å forklare dette til barnefar, og han sier han skal bli flinkere, men det er bare bedre et par dager eller uker, så går det over. Sånn som det er nå vet ikke sønnen vår hvem han er en gang. Han kaller han pappa, men det er bare et navn for han.

På en måte tenker jeg at det er bedre med ingen far enn en far som hopper inn og ut av livet hans når det skulle passe. Ser bare for meg en haug av skuffelser i årene som kommer. Men på en annen side vil jeg jo at sønnen min skal ha en far. Syns dette er utrolig vanskelig :(

Anonymous poster hash: ed0e8...b5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far har hoppet inn og ut av livet mitt så lenge jeg kan huske, og jeg er så bitter på han for alle de brutte løftene at jeg nå sitter og vurderer å be han om å reise til helvete og aldri komme tilbake igjen. Men det er fortsatt pappa, og når jeg greier å se forbi bitterheten er jeg fortsatt glad i han, og har fortsatt mange fine minner med han innimellom all skuffelsen og sorgen. Men jeg aner i grunn ikke hvem mannen er..

Skrevet (endret)

Har du snakket med han om hvorfor han engasjerer seg mindre?

Endret av Mr Smith
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med han om hvorfor han ikke engasjerer seg mindre?

Så du vil at han ikke skal ha kontakt med barnet i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 9b075...d22

Skrevet

Så du vil at han ikke skal ha kontakt med barnet i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 9b075...d22

Jeg mente hvorfor han engasjerer seg mindre. Det kan jo være at han har følelser for barnemor enda og syns det er vanskelig å forholde seg til dem nå.

Gjest Blomsterert
Skrevet

TS.

Du skal ikke skrive et brev til ham hvor du uttrykker dette?

Du er en mamma som virkelig viser morskjærlighet,som tenker kun på sønnen din.

Kanskje du vil treffe de rette strengene hos pappaen ved å sende/gi ham et slikt brev?

Håper inderlig det ordner seg,og at han innser hvor viktig han er for sønnen deres!

AnonymBruker
Skrevet

TS.

Du skal ikke skrive et brev til ham hvor du uttrykker dette?

Du er en mamma som virkelig viser morskjærlighet,som tenker kun på sønnen din.

Kanskje du vil treffe de rette strengene hos pappaen ved å sende/gi ham et slikt brev?

Håper inderlig det ordner seg,og at han innser hvor viktig han er for sønnen deres!

Jo, jeg har gjort det, men da blir han sint og sier jeg prøver å få han til å få dårlig samvittighet. Han er egentlig en veldig flink far, jeg forstår ikke hva som går av han. Jeg føler at dette kommer til å bli verre og verre med tiden hvis ikke noe skjer snart :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente hvorfor han engasjerer seg mindre. Det kan jo være at han har følelser for barnemor enda og syns det er vanskelig å forholde seg til dem nå.

Det kan jo være det er derfor, men det tviler jeg på. Han har ny kjæreste og det ser ut til at de er veldig forelsket :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er bedre at barnefar ikke er i bildet i det heletatt enn at han kommer og går som han vil. Hvis han ikke holder avtaler, forsvinner i perioder også kommer tilbake en liten stund også forsvinner igjen er det mye vanskeligere for et barn å forholde seg til enn å forholde seg til å ikke ha en pappa.

Anonymous poster hash: 7f05e...cf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at det kan bli bedre også. Jeg tenkte akkurat det samme som deg da min gutt var 1-2 år, faren hans var lite interessert og det virket som om det var et ork å ha ungen sin. Nå som gutten min er snart 4 er det helt annerledes, så det er tydelig at for eks-mannen min hjalp det at barnet ble eldre, kommuniserer godt, kan være med på ting osv. Selv om det var ganske kjipt den perioden han hadde lite kontakt, så ser jeg at sønnen min ikke har tatt noen skade av det nå, han er veldig glad i pappaen sin nå.

Vet dette ikke hjelper deg nå, ville bare gi deg en liten oppmuntring og håp om at det kan bedre seg. :hug:

Anonymous poster hash: 1adbb...467
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det er bedre at barnefar ikke er i bildet i det heletatt enn at han kommer og går som han vil. Hvis han ikke holder avtaler, forsvinner i perioder også kommer tilbake en liten stund også forsvinner igjen er det mye vanskeligere for et barn å forholde seg til enn å forholde seg til å ikke ha en pappa.

Anonymous poster hash: 7f05e...cf9

Jeg har en slik far og han var sånn gjennom hele barndommen min. Jeg har ikke tatt noen skade av det, og er glad for at jeg kjenner han, men jeg er redd for at sønnen min kan ta det. Så det er nettopp dette jeg tenker mye på. Det blir jo veldig ustabilt og vanskelig å forholde seg til. Jeg tenker jeg må gi barnefar et ultimatum. Til syvende og sist er det jo barnets interesse som står i sentrum!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at det kan bli bedre også. Jeg tenkte akkurat det samme som deg da min gutt var 1-2 år, faren hans var lite interessert og det virket som om det var et ork å ha ungen sin. Nå som gutten min er snart 4 er det helt annerledes, så det er tydelig at for eks-mannen min hjalp det at barnet ble eldre, kommuniserer godt, kan være med på ting osv. Selv om det var ganske kjipt den perioden han hadde lite kontakt, så ser jeg at sønnen min ikke har tatt noen skade av det nå, han er veldig glad i pappaen sin nå.

Vet dette ikke hjelper deg nå, ville bare gi deg en liten oppmuntring og håp om at det kan bedre seg. :hug:

Anonymous poster hash: 1adbb...467

Det er det jeg håper blir tilfellet her også. Han har nettopp fylt to, og er ganske liten, så jeg håper inderlig at far blir mer interessert etterhvert. Kommer nok til å se ann situasjonen noen måneder til før noe drastisk skjer. Får heller mase litt ekstra på han :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være det er derfor, men det tviler jeg på. Han har ny kjæreste og det ser ut til at de er veldig forelsket :)

Og der har du kanskje grunnen.

Anonymous poster hash: f6016...b58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og der har du kanskje grunnen.

Anonymous poster hash: f6016...b58

At han ikke vil ha kontakt med sønnen sin fordi han har ny kjæreste? Det kan jeg ikke tro.

• 2 uker senere...
Skrevet

Du har absolutt ingen mulighet eller rett til å nekte han å se barnet! Derimot hsr bsrnet rett til å se begge. . Utrolig at noen kan forsvare noe annet så lenge det ikke er rus eller vold i bildet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har absolutt ingen mulighet eller rett til å nekte han å se barnet! Derimot hsr bsrnet rett til å se begge. . Utrolig at noen kan forsvare noe annet så lenge det ikke er rus eller vold i bildet

Blir aldri klok på hvorfor kravene til en mor er skyhøge, men en far kan komme og gå som han vil - regardless.

Anonymous poster hash: 42c7e...a96

• Liker 5
Skrevet

At han ikke vil ha kontakt med sønnen sin fordi han har ny kjæreste? Det kan jeg ikke tro.

Det kan være den nye kjæresten som ikke vil at han skal dvele så mye ved fortiden, nå er det HUN som gjelder!

• Liker 2
Skrevet

Blir aldri klok på hvorfor kravene til en mor er skyhøge, men en far kan komme og gå som han vil - regardless.

Anonymous poster hash: 42c7e...a96

Gjerne fordi mor i 90 % av tilfellene automatisk får hovedomsorgen, uansett har et barn rett på begge foreldre.

Skrevet

Gjerne fordi mor i 90 % av tilfellene automatisk får hovedomsorgen, uansett har et barn rett på begge foreldre.

Syns ikke det er så rart når en ser hvor lite ansvarsbevisste enkelte menn er overfor sine barn.

Et barn har rett til kontakt med begge foreldrene ja, men skyt faren her heller. Han som ikke har tid til barnet sitt lenger.

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke det er så rart når en ser hvor lite ansvarsbevisste enkelte menn er overfor sine barn.

Et barn har rett til kontakt med begge foreldrene ja, men skyt faren her heller. Han som ikke har tid til barnet sitt lenger.

Så det er bedre at han vokser opp uten en pappa i det hele tatt da mener du? Forsvarer ikke ansvarsfraskrivelse fra en del menn, men mener bestemt at det ikke er opp til moren å bestemme om barnet skal få treffe sin egen far fordi hun mener ditten og datten *. Tar da selvsagt forbehold om at di er skikkede foreldre å ikke narkomane, voldelige etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...