jessda Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Hei. Nylig fått høre jeg har gallestein... og lurer på om dette er noe som vil være "for alltid" ? Kan jeg aldri spise normalt igjen ?? Noen som har erfaring...? Fikk svært lite informasjon av legen min og kjenner jeg ble deppa av å få høre at jeg måtte spise salat og brød fremover.. er det virkelig så streng diett ? vil jeg noen gang kunne kose meg litt ekstra ? Skal sies jeg ikke har hatt noen kraftige anfall... kun lett ubehag/trykk. Er i begynnelsen av 20 årene.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Jeg fikk gallestensanfall før jul i fjor. Kraftige smerter og ble vurdert for operasjon, men på grunn av jul/nyttår og oppdateringer på sykehuset ble operasjonen utsatt. Jeg fikk smertestillende tabletter og beskjed om å spise små måltider med lite fett. Etter rundt en måned merket jeg ikke lenger til smertene og har ikke kjent noen nye tegn til smerte heller selv om jeg nå spiser normalt, bare i litt mindre porsjoner og bruker mer tid på å spise. Anonymous poster hash: 333ec...d55
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Mye rødt kjøtt og fett kan erte opp gallesteiner. Spis magert og kontrollerte måltider så går det nok bra Anonymous poster hash: 484b6...798
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå