AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Hei. Noen her som har hatt både foran og bak, hvor stor forskjell er det på sparkene? Har kun hatt foran med begge. Forstått det sånn at det demper og gir spark senere men kjennes sparkene annerledes ut eller er det likt når det først begynner? Anonymous poster hash: fb5a4...bcc
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Har ikke hatt bak, men har på fremsiden nå. Har en veldig aktiv baby i magen og har kjent bevegelse fra uke 17-18. Kommer nok ann på hvordan babyen ligger også. Lurer på hvordan det hadde vert å kjent mindre, for her har magen hoppet og danset stort sett hele tiden fra rundt uke 20. Anonymous poster hash: b5c45...53a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Har ikke hatt bak, men har på fremsiden nå. Har en veldig aktiv baby i magen og har kjent bevegelse fra uke 17-18. Kommer nok ann på hvordan babyen ligger også. Lurer på hvordan det hadde vert å kjent mindre, for her har magen hoppet og danset stort sett hele tiden fra rundt uke 20. Anonymous poster hash: b5c45...53a Samme her. Kjent det veldig tidlig begge gangene, også på utsiden. Men er nyskjerrig på om spakene føles annerledes? Da babyen sparker i morkaka motsetning til rett i livmoren og huden,nerver? Må være lettere å kjenne føttene osv? Anonymous poster hash: fb5a4...bcc
kisskissbangbang Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Jeg hadde morkaka bak første gang, og foran andre gang. Var ingen merkbar forskjell på bevegelsene, annet enn at jeg kjente de første bevegelsene senere andre gang.
Mus-Katt Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hadde bak første gang, og foran nå. Merket bevegelse i samme uke, 15+0.Jordmor sa andregangs føler ofte/kjenner igjen bevegelser derfor merker man det ofte tidligere selv om morkake demper litt foran. I tillegg er det vel relevant hvor foran den er. Er den lengre ned eller høyere opp f.eks. I starten er jo bevegelsene gjerne lenger ned mot skamben/bak og er morkaka der så demper det jo enda mer. Min ligger litt høyere. Endret 1. juli 2014 av Mus-Katt
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Jeg hadde morkaka bak første gang, og foran andre gang. Var ingen merkbar forskjell på bevegelsene, annet enn at jeg kjente de første bevegelsene senere andre gang. Så sparkene kjennes like ut når de først begynner? Hører noen si de kan kjenne rett på babyen og hvordan den ligger, ganske tidlig i svangerskapet. ( de som har bak ) Hvordan var dette hos deg ? Anonymous poster hash: fb5a4...bcc
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Så sparkene kjennes like ut når de først begynner? Hører noen si de kan kjenne rett på babyen og hvordan den ligger, ganske tidlig i svangerskapet. ( de som har bak ) Hvordan var dette hos deg ? Anonymous poster hash: fb5a4...bcc Jeg kan også kjenne hvor babyen ligger og føtter og hender på utsiden. Du kjennet det sterkere og sterkere jo større babyen blir. Jeg har kjent hvor babyen ligger fra ca uke 27. Babyen er ganske liten før dette og det variere nok like mye på hvor mye fett, vann ol mor har. Anonymous poster hash: b5c45...53a
casting Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Hadde foran med første, bak denne gangen. Merker ikke så mye forskjell i antallet spark, men kjenner kanskje sparkene litt tydeligere denne gangen...? Ble plutselig litt usikker. Kjente det omtrent like tidlig begge gangene (rundt uke 17).
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Bare vært gravid en gang, hadde morkaka foran og kjente bevegelser fra uke 16. Så ikke sent. Men lurer på om bevegelsene var dempet, så godt at magen hoppet fra uke 21.Anonymous poster hash: 834e6...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå