Gå til innhold

Ruset på paralgin forte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok to paralgin forte kun EN gang, den aller første dosen i går. Ellers tok jeg en i går kveld, og kun tatt en i hele dag :) Så bare 4 paralgin forte totalt. Men med ibux hver gang. Selv om kroppen min kan være treg så syns jeg at det var rart at jeg ble så ruset av en pille i dag, og ca null rus av første doble dosen i går. Vet at kodein omdannes til morfin, vet en del om div medisiner. Er overhodet ikke overrasket av selve rusen, er overrasket over NÅR den kom. Men kan være treg kropp, og som merkelig nok ikke reagerte på større dose i går :)

Da skjønner jeg problemstillingen bedre. Sånn som jeg leste det så det ut som om du ikke skjønte hvorfor du ble "rusa" på pf :P

Vet ikke om dette er reelt, men jeg og flere jeg kjenner opplever at når smertene er større slår effekten inn hardere også. Kan det være det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skjønner jeg problemstillingen bedre. Sånn som jeg leste det så det ut som om du ikke skjønte hvorfor du ble "rusa" på pf :P

Vet ikke om dette er reelt, men jeg og flere jeg kjenner opplever at når smertene er større slår effekten inn hardere også. Kan det være det? :)

Vet ikke om smertene er verre i dag, har hatt småvondt hele tiden siden bedøvelsen var nesten helt ute, ble litt verre i går kveld (så da tok jeg en til pf) og var det i morges siden jeg ikke tok noen piller på natta. Men kun tatt en i dag som sagt så innbiller meg at smertene er mindre i dag :) Jeg føler egentlig at det er litt motsatt, mer bivirkninger når smertene/sykdommen er mindre, med tanke på andre piller jeg har tatt mot andre ting enn smerte.

Gjest Citronella
Skrevet

Pinex forte og paralgin forte er det samme :)

Ja, det er kun hjelpestoffer som er ulikt og Pinex Forte/Codaxol inneholder 100 mg mer Paracetamol.

Skrevet

Ja, det er kun hjelpestoffer som er ulikt og Pinex Forte/Codaxol inneholder 100 mg mer Paracetamol.

Åkey ikke satt meg inn i mengdene :)
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Vet ikke om smertene er verre i dag, har hatt småvondt hele tiden siden bedøvelsen var nesten helt ute, ble litt verre i går kveld (så da tok jeg en til pf) og var det i morges siden jeg ikke tok noen piller på natta. Men kun tatt en i dag som sagt så innbiller meg at smertene er mindre i dag :) Jeg føler egentlig at det er litt motsatt, mer bivirkninger når smertene/sykdommen er mindre, med tanke på andre piller jeg har tatt mot andre ting enn smerte.

Jeg har kroniske smerter, og har til en viss grad blitt nesten vant til det. Tar minst en tablett om dagen, ellers blir jeg i 98% av tilfellene sittende på do og hylgrine, så det er greit å ha den basen så jeg i det minste kan ligge i senga og grine. Hva var det jeg skulle frem til? Jo! Så de "mindre/daglige" smertene døyves ved at jeg bare blir likegyldig til det, merker ikke at jeg har tatt en pille heller, utover det at jeg ikke har denne masete-smerten, men hvis jeg tar en før jeg får skikkelig vondt kjenner jeg at det skulle ha vært ekstremt ved at jeg får denne rus-følelsen, føles ut som om jeg begynner å bli full, svimmel, småkvalm, og helt susete i hodet.. Samme hvis jeg tar to, får ikke bestandig denne rus-effekten, det kommer f.eks mye an på hva jeg har spist og dagsform, og hvor/hvordan smertene er.

Skrevet

Vekt vs mengde spiller in, men ja man kan bli ruset på Paralgin forte. Har selv opplevd dette ved pasienter. Du fikk nok ruset følelse idag fordi mengden kodein fra første pille ikke er ute av systemet enda. Då får man litt overlappet effekt. Er du usikker på mengden så kontakt legen/ de som gav deg pillene :)

Takk sikkert den overlappingen da. Er overvektig så neppe for mye med en PF til meg. Er ikke usikker på mengden jeg tar men hva andre piller inneholder hvis du sikter til det over :) Skal neppe ta flere PF
Skrevet

Jeg har kroniske smerter, og har til en viss grad blitt nesten vant til det. Tar minst en tablett om dagen, ellers blir jeg i 98% av tilfellene sittende på do og hylgrine, så det er greit å ha den basen så jeg i det minste kan ligge i senga og grine. Hva var det jeg skulle frem til? Jo! Så de "mindre/daglige" smertene døyves ved at jeg bare blir likegyldig til det, merker ikke at jeg har tatt en pille heller, utover det at jeg ikke har denne masete-smerten, men hvis jeg tar en før jeg får skikkelig vondt kjenner jeg at det skulle ha vært ekstremt ved at jeg får denne rus-følelsen, føles ut som om jeg begynner å bli full, svimmel, småkvalm, og helt susete i hodet.. Samme hvis jeg tar to, får ikke bestandig denne rus-effekten, det kommer f.eks mye an på hva jeg har spist og dagsform, og hvor/hvordan smertene er.

Såpass, sikkert noe i det ja :)

Nettopp tatt en helt vanlig paracet og lagt meg, takk for alle svar ;)

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min tok paralgin forte pga brist i ribbbenet en gang. Etter ca 7 timer skulle vi kjøre en tur og han insisterte på å være sjåfør. Der er den skumleste bilturen jeg har vært med på noen gang. Han ble pøutselig veldig sløv og jeg måtte ta i rattet flere ganger. Han sovnet nesten og jeg fikk heldigvis stoppa bilen og jeg kjørte hjem. Så vær veldig obs på dette!

Anonymous poster hash: 65bf9...521

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ibux i tillegg? Jeg bruker PF i perioder, men tar kun en om gangen. tar jeg mer blir jeg dårlig, og jeg bruker aldri ibux i tillegg da. Ibux brukes kun med paracet ved behov.

Anonymous poster hash: f4e91...110

Sikkert fordi det anbefales mot tannsmerter. Paralgin forte inneholder samme virkestoff som paracet, paracetamol, i tillegg til kodein, og kryssvirker med ibuprofenen i ibux på samme måte.

Anonymous poster hash: ad664...147

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er fordi ibux har en betennelse dempende effekt i tillegg til at det er smertestillende :)

Anonymous poster hash: 71149...ed3

Skrevet

Mannen min tok paralgin forte pga brist i ribbbenet en gang. Etter ca 7 timer skulle vi kjøre en tur og han insisterte på å være sjåfør. Der er den skumleste bilturen jeg har vært med på noen gang. Han ble pøutselig veldig sløv og jeg måtte ta i rattet flere ganger. Han sovnet nesten og jeg fikk heldigvis stoppa bilen og jeg kjørte hjem. Så vær veldig obs på dette!

Anonymous poster hash: 65bf9...521

Sånn som jeg hadde det på mandag hadde det sikkert gått bra å kjøre (men kjørte bevisst ikke) men overhodet ikke i går.

Har ennå vondt men ikke lyst på PF så tar en paracet og ibux

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut, aldri opplevd å bli "dopet" på pf

Anonymous poster hash: 0f584...151

Skrevet

Høres rart ut, aldri opplevd å bli "dopet" på pf

Anonymous poster hash: 0f584...151

Er varseltrekant på den og det står i vedlegget hvordan man kan reagere, blant annet bli sløv. Og folk reagerer forskjellig. Men er første gang jeg ha fått sånn reaksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...