Gå til innhold

Søtt belegg i munnen om natten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det siste året har jeg gradvis fått et irriterende problem; midt på natten våkner jeg av at munnen har fått et klissete og søtt belegg. Det hjelper litt å drikke vann, men jeg våkner hver 30-60 minutter resten av natten og må drikke/skylle munnen.

Jeg har byttet tannpasta uten hell. Jeg har ikke endret kosthold, begynt på medisin, stresset mye eller gjordt noe som kan gi utslag slik. Jeg har vært hos fastlegen ettersom dette gjør at jeg sover veldig dårlig, men han bare ristet på hodet og ba meg skylle munnen godt med fluor etter tannpuss. Det har jeg prøvd, men det hjalp ikke. Jeg har til og med prøvd fluorfri tannpasta (ble overtalt av en New-agevenninne).

Jeg har ingen andre plager eller symptomer utenom at jeg får et belegg på tungen når jeg spiser brød, som gjør at det smaker litt bittert.

Er det andre som har dette? Hva kan gjøres?

Anonymous poster hash: 7caeb...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke.... Jeg får også et belegg som "spiser" huden, om jeg ikke skyller veldig godt med vann etter tannpuss. Prøv det :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke.... Jeg får også et belegg som "spiser" huden, om jeg ikke skyller veldig godt med vann etter tannpuss. Prøv det :vetikke:

Nå skal man vel helst ikke skylle munnen etter man har pusset tennene da men...

Anonymous poster hash: f1ec6...476

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å skylle, opptil femti skyllinger etter tannpuss, men det har ikke hjulpet.

Skrevet (endret)

Nå skal man vel helst ikke skylle munnen etter man har pusset tennene da men...

Anonymous poster hash: f1ec6...476

Nei, man skal "helst" ikke det.... Men om slimhinnene ikke liker alle de kjemikaliene som er i tannpastaen så gjør man det alikevel :P

Jeg har prøvd å skylle, opptil femti skyllinger etter tannpuss, men det har ikke hjulpet.

Har ikke noen andre råd dessverre.... Funker for meg...

Endret av Beeblebrox
AnonymBruker
Skrevet

Det siste året har jeg gradvis fått et irriterende problem; midt på natten våkner jeg av at munnen har fått et klissete og søtt belegg. Det hjelper litt å drikke vann, men jeg våkner hver 30-60 minutter resten av natten og må drikke/skylle munnen.

Jeg har byttet tannpasta uten hell. Jeg har ikke endret kosthold, begynt på medisin, stresset mye eller gjordt noe som kan gi utslag slik. Jeg har vært hos fastlegen ettersom dette gjør at jeg sover veldig dårlig, men han bare ristet på hodet og ba meg skylle munnen godt med fluor etter tannpuss. Det har jeg prøvd, men det hjalp ikke. Jeg har til og med prøvd fluorfri tannpasta (ble overtalt av en New-agevenninne).

Jeg har ingen andre plager eller symptomer utenom at jeg får et belegg på tungen når jeg spiser brød, som gjør at det smaker litt bittert.

Er det andre som har dette? Hva kan gjøres?

Går du ii søvne og spiser sukker/ sjololade el.l?

Anonymous poster hash: af70b...524

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går du ii søvne og spiser sukker/ sjololade el.l? Anonymous poster hash: af70b...524

Nei. Jeg har ikke sånt i huset, så det er helt umulig.

Skrevet

Jeg ville hørt med tannlegen, de har litt mer greie på munn enn lege :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...