Gjest Jørild Skrevet 1. juli 2014 #21 Skrevet 1. juli 2014 Jeg hadde valgt bestevennen. Fordi det (for meg) er en bestevennoppgave.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #22 Skrevet 1. juli 2014 Virker som om ting heller mer mot storesøsteren min. Kan alltids gi lillesøster noen oppgaver slik at hun også føler seg viktig og inkludert Ja, vi virker enige etter å ha fått lest litt og tenkt litt Det er jo nok av oppgaver, så jeg tenker at dette blir fint for dere alle 3 søstre I en av linkene sto det også at man ikke skal tenke på om noen blir såret/ skuffet over å ikke bli forlover. Det er jo den som gifter seg som må bestemme. Jeg ønsker dere lykke til! Anonymous poster hash: 1a945...019
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #23 Skrevet 1. juli 2014 Virker som om ting heller mer mot storesøsteren min. Kan alltids gi lillesøster noen oppgaver slik at hun også føler seg viktig og inkludert Ja F.eks kan dine søstre sammen ha ansvaret for mye av forberedelsene Anonymous poster hash: 1a945...019
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #24 Skrevet 1. juli 2014 Jeg ser ikke problemet. En forlover er en som undertegner forlovererklæringen, og som er vitne til vielsen, og dette kan bare en person gjøre. Alle andre "forloveroppgaver" kan deles mellom flere personer. Anonymous poster hash: afadd...014 1
lykkelige.meg Skrevet 1. juli 2014 #25 Skrevet 1. juli 2014 Velg storesøsteren din. Når du skal prøve kjole kan du ha med begge søstrene. Dersom det er andre ting din storesøster skal være med på, kan din lillesøster være med da også :-)
Gjest Ciegus Skrevet 1. juli 2014 #26 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Skjønner ikke helt hvorfor din lillesøster skulle føle seg utenfor fordi du velger storesøster som forlover? Det er jo ingenting som endrer seg i praksis (ikke i teorien heller...)? Endret 1. juli 2014 av Ciegus
Badehette Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #27 Skrevet 1. juli 2014 Ja, vi virker enige etter å ha fått lest litt og tenkt litt :)Det er jo nok av oppgaver, så jeg tenker at dette blir fint for dere alle 3 søstre :)I en av linkene sto det også at man ikke skal tenke på om noen blir såret/ skuffet over å ikke bli forlover. Det er jo den som gifter seg som må bestemme.Jeg ønsker dere lykke til! Anonymous poster hash: 1a945...019 Tusen takk!
Badehette Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #28 Skrevet 1. juli 2014 Skjønner ikke helt hvorfor din lillesøster skulle føle seg utenfor fordi du velger storesøster som forlover? Det er jo ingenting som endrer seg i praksis (ikke i teorien heller...)? Er sant det. Men hun har slitt litt psykisk de siste årene. Vil ikke gjøre noe som kan forsterke dette.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #29 Skrevet 1. juli 2014 Jeg ser ikke problemet. En forlover er en som undertegner forlovererklæringen, og som er vitne til vielsen, og dette kan bare en person gjøre. Alle andre "forloveroppgaver" kan deles mellom flere personer. Anonymous poster hash: afadd...014 Det å bli valgt til en forlover er et stort privilegie hvor personen skal hjelpe bruden og stille opp dersom hun trenger noe, både til forberedelser og under selve bryllupet. Det er ikke bare å skrive under på noen papirer, så er oppgaven som forlover ferdig. Forloveden skal være en person som betyr mye for bruden/brudgommen, og det skal legges litt tanker bak hvem som blir valgt. Anonymous poster hash: f9df8...81d
Fride28 Skrevet 1. juli 2014 #30 Skrevet 1. juli 2014 Begge Trenger vel ikke å holde seg til tradisjonene?
SiMa Skrevet 1. juli 2014 #31 Skrevet 1. juli 2014 En forlover har rent formelt bare en oppgave: å skrive under forlovererklæringen. Det skal være to vitner til ekteskapsinngåelsen, (som også må være myndige), men det trenger ikke være forloverene. For å gjøre det må han/hun være myndig. Er din lillesøster rukket å bli 18 før dere gifter dere? Hvis ikke er hun jo utelukket som forlover. Hvis du ikke vil at hun skal føle seg utenfor kan hun jo fint være med på andre forberedelser sammen med storesøsteren deres. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #32 Skrevet 1. juli 2014 Det å bli valgt til en forlover er et stort privilegie hvor personen skal hjelpe bruden og stille opp dersom hun trenger noe, både til forberedelser og under selve bryllupet. Det er ikke bare å skrive under på noen papirer, så er oppgaven som forlover ferdig. Forloveden skal være en person som betyr mye for bruden/brudgommen, og det skal legges litt tanker bak hvem som blir valgt.Anonymous poster hash: f9df8...81d Det du beskriver er uformelle oppgaver som enhver nær venn/venninne kan gjøre, og bidra med. Forloverens formelle oppgave er å signere forlovererklæringen Anonymous poster hash: afadd...014 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå