Gå til innhold

Hvilken type ingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å ta en ingeniørrettet utdannelse, men er usikker på hvilken. Egentlig har jeg lyst til å studere arkitektur, men har ikke høyt nok snitt. Er derfor interessert i en ingeniørutdannelse hvor man må være ganske kreativ, og gjerne vektlegge estetikk. Har dere noen ideer?



Anonymous poster hash: 6f613...041
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byggingeniør?



Anonymous poster hash: 3a744...57f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli programmerer! JEg jobber tett med interaksjonsdesignere / grafikere. Som webutvikler må man ofte ta på seg rollen som både utvikler/interaksjonsdesigner/grafiker. Synes det er veldig gøy :)



Anonymous poster hash: 3170f...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Meg over her. Glemte å si at da må ta du dataretningen jfr ingeniør :)



Anonymous poster hash: 3170f...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være kreativ uansett retning, men ikke på den estetiske måten. For en ingeniør er det mye viktigere at ting fungerer bra, også får noen andre sørge for at det skal se pent ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være kreativ uansett retning, men ikke på den estetiske måten. For en ingeniør er det mye viktigere at ting fungerer bra, også får noen andre sørge for at det skal se pent ut.

Det stemmer, men har aldri opplevd det som annet enn positivt at jeg også tar ansvar for hvordan ting ser ut :)

Anonymous poster hash: 3170f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lark, Landskapsarkitetkt har vel ikke like høyt snitt.

Er selv byggingeniør, og veldig fornøyd. Får være kreativ, med kanskje ikke like estetisk kreativ som du kanskje ønsker.



Anonymous poster hash: 2b15b...f18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, men har aldri opplevd det som annet enn positivt at jeg også tar ansvar for hvordan ting ser ut :)

Anonymous poster hash: 3170f...080

Det er sant, så jeg kan nok være enig i data da.

En byggingeniør for eksempel, kan nok påvirke estetikken heller lite dersom det ikke er snakk om endringer pga. det statiske. En elektroingeniør eller vvs-ingeniør bryr seg også lite om hvordan det ser ut.

Men, de som faktisk er kreative OG tenker estetisk er landskapsarkitekter og de som jobber med vannmiljø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Er selv byggingeniør, og veldig fornøyd. Får være kreativ, med kanskje ikke like estetisk kreativ som du kanskje ønsker.

Anonymous poster hash: 2b15b...f18

Har du lyst til å fortelle litt mer om hva du gjør og har gjort som byggingeniør?

Jeg har det på listen min til høsten, men synes det virker litt kjedelig. Interesserer meg for hus og konstruksjoner, men er kanskje litt lei etter å ha jobbet som tømrer i ganske mange år. Byggingeniør begrenser seg vel uansett ikke til boliger, så kanskje jeg ikke ser helt mulighetene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På industriell design får du være kreativ og estetisk :)

Går du bygg er du nok rimelig sikret jobb etterpå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...