Gå til innhold

Herpes smitte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg ikke skjønner med Herpes-smitte.

Jeg og kjæresten min har begge herpes, vi får utbrudd på munnen (og i blant under nesa), men ikke i underlivet. Har skjønt det sånn at man ikke kan smitte seg selv med herpes fra munnen til underlivet pga immunitet, men kan jeg og kjæresten smitte hverandre med herpes fra munnen til underlivet likevel? Altså at jeg får "hans" herpes i underlivet, og han får "min" herpes.. ?

Jeg er ganske redd for å få herpes i underlivet, så unngår alltid intimitet når en av oss har utbrudd på munnen uansett, men har lurt på dette en stund.

Stemmer det med immunitet og smitte seg selv egentlig? fordi jeg hadde ikke herpes under nesa før, kun på munnen, men har fått det under nesa også de senere årene.

Anonymous poster hash: c5b80...69f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer at man får en viss immunitet, men ikke 100 %. Det er derfor mulig å smitte enten den andre eller seg selv til underliv eller andre steder. Man bør derfor unngå oralsex ved utbrudd. Det er også derfor man ikke skal ta seg i øynene etter å ha tatt på munnsåret. Dessuten er det o en viss mulighet for at den ene har herpes 1 på munnen og den andre herpes 2 på munnen (det smitter begge steder). Da kan begge smitte hverandre med den andre typen I TILLEGG.

Anonymous poster hash: 99b60...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer at man får en viss immunitet, men ikke 100 %. Det er derfor mulig å smitte enten den andre eller seg selv til underliv eller andre steder. Man bør derfor unngå oralsex ved utbrudd. Det er også derfor man ikke skal ta seg i øynene etter å ha tatt på munnsåret. Dessuten er det o en viss mulighet for at den ene har herpes 1 på munnen og den andre herpes 2 på munnen (det smitter begge steder). Da kan begge smitte hverandre med den andre typen I TILLEGG.

Anonymous poster hash: 99b60...3ea

Var det jeg mistenkte. Får bare fortsette med å være forsiktig. :)

Anonymous poster hash: c5b80...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...