Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Jeg spiser helst ikke matvarer med hvitløk fordi jeg ikke orker tanken på å stinke i flere dager etterpå. Takler ikke hvitløkslukten selv, så jeg vil heller ikke utsette andre for det samme ondet. Er det flere enn meg som har hvitløksfobi, og finnes det noen kjærringråd mot lukten når den først er der? K
Arkana Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Jeg merker aldri hvitløkslukt hos andre, men det er fordi jeg spiser så mye selv. Spiser du mye hvitløk så vil du til slutt ikke stinke du heller (jeg elsker hvitløk, så det er utelukket å slutte av "hensyn" til andre, de får heller flytte seg ). Folk fra sør-europeiske land hvor de omtrent gomler hvitløk som snacks stinker jo ikke hvitløk. Persille som foreslått over her er lurt.
Gjest GreenSky Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Ja, jeg har "hvitløksangst". Synd egentlig, for det er jo både godt og sundt.
Gjest Xavia Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Dersom noen lukter hvitløk, tenker jeg bare at de nok har fått seg et godt måltid mat. (Og blir kanskje litt misunnelig..?)
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Så det er persille som er den gode hjelperen her altså! Men skal man ta det rett etter man har spist hvitløk for å hindre lukt, eller tar man det dagen etter? Heldigvis er jeg ikke så veldig glad i hvitløk, så det plager meg ikke veldig å la det være - men det hender jo at man får det servert, eller at det er en viktig ingrediens i en matrett... Men jeg skal kjøpe persille, i hvertfall! K
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Du kan ta det etter måltidet eller dagen etter. Jeg har erfaring av at det funker uansett. Bare pass på alt det grønne som sitter i tenna etterpå
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 Hvor stor mengde persille er det snakk om da? K
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Dersom noen lukter hvitløk' date=' tenker jeg bare at de nok har fått seg et godt måltid mat. (Og blir kanskje litt misunnelig..?)[/quote'] Akkurat det pleier jeg å si også når det snakkes om hvitløk - det er rett og slett et godt tegn
-Fisken- Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 En venninne av meg er helt overhengt opp i ånden sin, kan ALDRI spise verken løk, hvitløk eller noe annet som kan komme til å lukte. Selv bryr jeg meg ikke så mye, eter det jeg vil av sånn mat Men skal jeg bort etter at jeg har spist mat med hvitløk, advarer jeg mot ånden min.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Jeg pleier og ta en god dusk ( hmm det høres nesten litt perverst ut )
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 Jeg gjør alt - selv perverse ting - for å bli kvitt den verste lukta og den dårlige samvittigheten for den! K
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #13 Skrevet 22. juni 2004 Jeg gjør alt - selv perverse ting - for å bli kvitt den verste lukta og den dårlige samvittigheten for den! K
Gjest Moonshadow Skrevet 22. juni 2004 #15 Skrevet 22. juni 2004 Synes det lukter godt av folk som har spist hvitløk jeg... Utenom vist de stinker gammel fyll appåtil.. Spiser ofte hvitløk, bruker det i nesten all mat. Men om jeg vet jeg skal ut på byen samme kveld så holder jeg meg unna mat med mye hvitløk i..
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2004 #16 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har ikke hvitløksfobi...jeg ELSKER hvitløk!! OG spiser det så ofte som jeg kan!! Persille er det kjerringrådtrikset jeg også har hørt,..men har aldri testet det selv (for persille smaker såå vondt..) Har også hørt at det som er grønt skal hjelpe mot dårlig ånde påvirket av mat... (grønt: salat, agurk, persille..) Clea
lille mor Skrevet 22. juni 2004 #17 Skrevet 22. juni 2004 Hvitløk lukter da ikke vondt, det er jo mat. Bæsj lukter vondt. Så det så.
-Fisken- Skrevet 22. juni 2004 #18 Skrevet 22. juni 2004 Hvitløk lukter da ikke vondt, det er jo mat. Bæsj lukter vondt. Så det så. Åja Søt du
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. juni 2004 #19 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har hvitløksfobi ja. Synes det er så ekkelt å kjenne sterk hvitløkslukt av andre,så jeg vil helst unngå å lukte sånn selv.
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #20 Skrevet 23. juni 2004 Sinktabletter hjelper mot hvitløksånde, foresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå