Gå til innhold

Vitnemål i jobbsøknad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, det er 7-9 år siden jeg gikk på VGs og jeg har forandret meg en god del siden den gang. Både holdning og tanker rundt forskjellig både i samfunn og privat. Jaja, nok om det. På VGs var jeg skolelei. Ihverfall siste året. Mye timesfravær fordi jeg gav litt faen. Tenkte ikke så mye på framtia osv. Litt rebell.

Det jeg lurer på er: jeg skal nå søke ny jobb, og i stillingsannonsen står det at de vil at søkere skal legge ved vitnemål, og alle søknader uten vitnemål vil ikke bli lest en gang.

Dette provoserer meg. Man kan FINT gjøre en god jobb og yte god service selv om man hadde høyt fravær på VGs for 7 år siden. Jeg føler at jeg ikke har en sjanse i havet en gang til å få meg jobb og det er sånn det skal være..

Anonymous poster hash: 866ae...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det. Life is not fair! De slabbedaskene som tok seg i sammen og fikk høyere utdanning med bra karakterer får jobb, pliktoppfyllende meg med dårligere karakterer sliter.

Anonymous poster hash: 55680...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du andre vitnemål enn vitnemålet fra videregående?

Jeg pleier ikke legge ved vitnemålet mitt fra videregående når jeg søker på jobber, da bruker jeg mine bachelor- og mastergradsvitnemål. Mine gamle karakterer i kroppsøving mener jeg ikke er relevante.

Har du noen gode uttalelser fra tidligere arbeidsgivere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sikter til vitnemålet fra høgskolen/universitetet.

Når jeg søkte jobb, siviløkonom, skulle de ha vgs vvitnemålet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange bedrifter som skal ha vitnemål fra vgs til høyskole/universitet, og hvis du ikke legger dem ved, så risikerer du å ikke bli vurdert. Uansett - de legger ikke veldig mye vekt på vgs-vitnemålet om du har annen erfaring å vise til eller annen høyere utdanning med gode karakterer :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange bedrifter som skal ha vitnemål fra vgs til høyskole/universitet, og hvis du ikke legger dem ved, så risikerer du å ikke bli vurdert. Uansett - de legger ikke veldig mye vekt på vgs-vitnemålet om du har annen erfaring å vise til eller annen høyere utdanning med gode karakterer :)

For eksempel på finn.no, når det ikke står noe om man skal legge ved vitnemål/attester, betyr det da at man skal legge det ved eller at man ikke skal legge det ved?

Anonymous poster hash: 44c76...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vist frem vitnemålet mitt fra vgs. siden jeg "viste" det frem for samordne opptak. Ingen som spør etter det og jeg fikk meg jobb som ferdigutdannet etter universitetet før det virnemålet var utlevert. Ingen der heller som har spurt etter det.



Anonymous poster hash: 87cad...7bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...