Gå til innhold

Hovent rundt visdomstanna

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en visdomstann nederst på høyre side i munnen. Den er ikke helt ferdig utvokst. I går begynte det å gjøre vondt og i natt våknet jeg av at det gjorde vondt (ikke ekstremt vondt) og at det var som om noe blokkerte når jeg lukket munnen. Det var bedre om morgenen etter jeg hadde tatt ibux, men nå i kveld gjør det vondt igjen og det er ganske hovent i tannkjøttet på baksiden av visdomstanna. Det er tannkjøttet som er vondt og ikke tanna. Mitt problem er at jeg i utlandet og jeg reiser ikke hjem før 12. juli. Hva gjør jeg hvis det blir værre? Tannlege her er ganske dyrt og jeg tror ikke forsikringen min dekker sånt.. Har forsikring i DnB (den man har når man har studentkort). Jeg kan jo ringe DnB og høre, men er ikke så ivrig på å få en svindyr telefonregning. På forhånd, takk for svar! :)

Anonymous poster hash: efb2a...6ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok litt betennelse i tannkjøttet, vær kjempenøye med tannhygienen nå, kjøp noe du kan skylle med i munnen som inneholder klorhexidin, corsodyl eller corsodaily heter det i Norge. Ta gjerne Ibux noen dager, det kan hjelpe på betennelsen, men hvis du er på badeferie så skal du være forsiktig med Ibux og sol! De får ikke trekt den nå når det er betennelse uansett, så om det ikke blir bedre innen et par dager trenger du antibiotika;) god bedring og kos deg på ferie! Hilsen apotekteknikerstudent ;)

Anonymous poster hash: e6a92...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke skyll med den klorhexidinen i mer enn en uke, da får du brune tenner. Det kan pusses vekk igjen hos tannlegen, men kjedelig uansett :)

Anonymous poster hash: e6a92...f2f

Skrevet

DnB har chattetjeneste. Mulig de kan si deg hva som dekkes?

Står noe her:

9.1.1 Medisinske utgifter Selskapet dekker:

g) Akutt tannsykdom/tygging (tyggeskade ved spising) på reise dekkes med inntil kr 1 000 per skadetilfelle"

Dette kortet du har?

https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/student.html

I så fall er vilkårene på reiseforsikring her:

https://www.dnb.no/portalfront/dnb/nedlast/privat/avtaler/reiseforsikring-kort-avtalevilkaar.pdf

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg er på ferie i Canada, så ikke noe badeferie. Skal se om jeg finner noe liknende corsodyl her borte. De har forhåpentligvis noe tilsvarende! Er bare 12 dager til jeg skal hjem, så håper det ikke blir værre. Hadde vært fint å slippe maset med tannlege her borte når jeg ille er kjent med systemet og sånt. Ja, er det kortet jeg har. Så da er jeg iallefall dekket delvis da! Tror jeg skal gå inn på den chattesiden og spørre litt først. Håper bare ikke det blir værre før jeg kommer hjem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...