Gå til innhold

Tips til enkle reisekamera med gode bilder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har lyst på et lite og enkelt kamera som jeg kan ta med meg i vesken på ferier og turer. Helst et alt-i-ett-kamera som har f1.8 og ingen løse linser.

Tips?

Anonymous poster hash: 3a063...377
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god mobiltelefon.

Anonymous poster hash: 46096...aff
AnonymBruker
Skrevet

En god mobiltelefon.

Anonymous poster hash: 46096...aff

Kan du vise meg en mobiltelefon som har f1.8?

Anonymous poster hash: c4561...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, jeg vingler mellom to forskjellige nå og klarer ikke å bestemme meg. Noen her som har erfaring med Canon powershot N100 eller Nikon powershot P340? Canon har i tillegg ingen usb kabel i pakken noe som betyr at kabelen må bestilles et annet sted. Hvilken ville du valgt?

l_21944584.jpg

l_21944584_002.jpg

l_22017411.jpg

l_22017411_005.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som hatt lignende valgets kvaler? Hjelp meg! :fnise::bond:

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som hatt lignende valgets kvaler? Hjelp meg! :fnise::bond:

Send inn spørsmålet på foto.no, og du vil få hjelp fra erfarne fotografer :)

Anonymous poster hash: e8b7b...24f

Skrevet

Jeg har nettopp bestilt canon powershot s110 og er kjempefornøyd! Var lei av å dra rundt på et stort speilreflekskamera, og dette var absolutt en god erstatning :)

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kjøpte Sony Nex-3n (http://www.akam.no/artikler/sony-nex-3n/131258) til turkamera. Men det er antagelig litt mindre kompakt enn du ønsker.

Jeg stusser litt på at du må ha usb-kabel? Det er vel bedre å bare ta ut minnekortet og plugge det inn i PCen når du skal overføre bilder. (men det krever jo at man har minnekortleser - eller kjøper en minnekortleser med usb-overgang til PCen).

Anonymous poster hash: 66696...9b0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kjøpte Sony Nex-3n (http://www.akam.no/artikler/sony-nex-3n/131258) til turkamera. Men det er antagelig litt mindre kompakt enn du ønsker.

Jeg stusser litt på at du må ha usb-kabel? Det er vel bedre å bare ta ut minnekortet og plugge det inn i PCen når du skal overføre bilder. (men det krever jo at man har minnekortleser - eller kjøper en minnekortleser med usb-overgang til PCen).

Anonymous poster hash: 66696...9b0

Ja se der? Jeg vet ingenting om sånt jeg. Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste i trådene der, men det er jo ingen som skriver om de her kameraene så tviler på at jeg får noe bedre svar der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp bestilt canon powershot s110 og er kjempefornøyd! Var lei av å dra rundt på et stort speilreflekskamera, og dette var absolutt en god erstatning :)

Hva som gjorde at du valgte akkurat den? Jeg vingler fordi jeg liker muligheten til å filme to på en gang, men så er nikon hakket bedre i mulighetene syns jeg.

Skrevet

Hva som gjorde at du valgte akkurat den? Jeg vingler fordi jeg liker muligheten til å filme to på en gang, men så er nikon hakket bedre i mulighetene syns jeg.

Det gjorde det bra i flere tester, og var ikke unødvendig stort. Jeg hadde heller ikke noe ønske om å filme 2 veier på en gang, men om det er noe du ønsker er det jo kanskje det nikon-kameraet mer aktuelt for deg enn for meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har erfaring med disse to kameraene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...