AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Vurdere å legge ferien dit i høst, men har ingen anelse for hvor det er best og dra. Sol og badeferie for par i 20-årene. Nære sentrum, men også øyer og strandliv? Hvordan er det å reise dit? Trygt? Hvor er det best å bestille fly og hotell? Erfaringer generelt? TAKK Anonymous poster hash: 2d82c...cf9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Har vært der, men det er mange år siden. Fløy med et lokalt selskap fra singapore, og bodde på hotell i Ho Chi Minh City (tidligere Saigon). Hadde et utrolig fint opphold, var i tunnelene fra geriljakrigen og på krigsmuseet, sterkt, men viktig. Vi var ikke på badeferie så har ikke kjennskap til Vietnam på den måten dessverre. Men det finnes sikkert drøssevis av tips ellers på internett, både om hvilke steder som passer dere, anbefalte hotell og hvor man bør bestille fra. Anonymous poster hash: 34a3f...0b6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Har ikke vært der, men angående sikkerhet så er jeg ganske sikkert på at Vietnam er et trygt land å ferdes i (som de fleste øst-asiatiske landene). Anonymous poster hash: df2e0...4f4
fransisca Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 hei! jeg studerte i vietnam et halvt år , og har reist mye i asia generelt. vietnam er fint, men det kommer veldig ann på hvordan type ferei du vil ha.. det er mer turistifisert enn f.eks. laos. Det er HELT TRYGT, men du vil kanskje føle det litt pushy på noen togstasjoner etc. med selgere. Om du kun er interessert i sol og bad ville jeg heller satt turen til Thailand. Vietnam har riktignok noen strender, men er mer kjent for kultur! hvor lenge skal dere dra og hva vil dere oppleve? jeg har reist i hele regionen, og driver også et bistandsprosjekt i Burma, så jeg er godt kjent men det blir litt lite spesifikt på hva du ønsker. er dere backpackere eller vil dere bo eksklusivt? vil dere reise rundt eller bare ligge på stranda? Det jeg synes er viktig å si om Vietnam er at det er mer likt Kina enn hva f.eks. Laos og Thailand er. Styresettet gjør landet mer konservativt. Folk er veldig hyggelige, men vanskelige og komme inn på. Jeg ville absolutt si at det er et fint land å reise til, så lenge du er forberedt på å kanskje føle deg som en vandrende dollarseddel.. håper ikke det skremte deg for mye vekk fra det!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Jeg har reist rundt i Vietnam og vi avsluttet turen i Mui Ne, strendene der var fantastiske og vi bodde på et kjempefint resort. Vi opplevde Vietnam som et trygt og hyggelig land å reise i, og ikke minst var det utrolig billig der. Anonymous poster hash: 1b2e8...036
pinar Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Jeg reiste fra Hanoi til Saigon. Fantastisk! Mitt favoritt sted var Sapa i nord. Jeg var der på sommeren og da var det hvertfall varmt. halong bay har bade muligheter hvertfall og populært sted å dra innom. Hvis du bor i Oslo kan du snakke med Benny travels på økern som er eksperter på reiser til Asia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå