Gå til innhold

Hvor mange ml silikon + arr+finansiering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er spørsmål rettet til de som har silikon :) Vet det er mange tråder om det, men har noen ganske spesifikke spørsmål..

Jeg er i vurderingsfasen for silikon. Har vært på én konsultasjon hittil og da ble jeg anbefalt 315 ml (jeg har litt heng, men ikke så mye at kirurgen mente det var nødvendig med løft).

1) Jeg er 164 høy og veier 50 kg. Vet det sikkert er vanskelig for dere å bedømme - men syntes dere dette høres mye ut (med 315 ml) ? Hvor mye har du og hva er din vekt/høyde?

2) Hvordan er arrene dine? Hvor ble snittet lagt? Jeg danner litt keloide arr, noen med samme type arrheling med silikon her?

3) Jeg så disse skrekkbildene og blir jo redd for at noe sånt kan skje, men arrene på denne damen så jo helt forferdelig brede ut? Det må jo ha vært en elendig kirurg eller? http://ablogbyamy.blogspot.no/2012/11/amys-sad-sack.html

4)Hvordan finansierte dere operasjonen? Sparte selv? Tok opp forbrukslån? Hadde klinikken noen finansieringsordning?



Anonymous poster hash: 29408...bec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 168cm, var ca 60kg da jeg opererte. Kirurgen min fikk beskjed om å avgjøre hvor mye jeg skulle ha, men jeg ville ha "så mye som mulig", uten at det skulle bli for mye. Ville at det skulle passe til kroppen min.

Jeg fikk 280 under muskelen. Hadde han lagt inn mer, ville det blitt for mye ut på sidene. Er smalere oppe enn nede😉 Bruker nå 75d/70e.

Snittet ble lagt under puppene. Arrene vises nesten ikke, da må du stå på undersiden å kikke opp😉

Jeg hadde lite heng, men etter 3 svangerskap var de ganske tomme.. Nå ser de bra ut:) Med klær er det ingen som ser at jeg har silikon, uten er det vel litt mer synlig..

Jeg betalte det kontant.

Endret av tessa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168cm, var ca 60kg da jeg opererte. Kirurgen min fikk beskjed om å avgjøre hvor mye jeg skulle ha, men jeg ville ha "så mye som mulig", uten at det skulle bli for mye. Ville at det skulle passe til kroppen min.

Jeg fikk 280 under muskelen. Hadde han lagt inn mer, ville det blitt for mye ut på sidene. Er smalere oppe enn nede Bruker nå 75d/70e.

Snittet ble lagt under puppene. Arrene vises nesten ikke, da må du stå på undersiden å kikke opp

Jeg hadde lite heng, men etter 3 svangerskap var de ganske tomme.. Nå ser de bra ut:) Med klær er det ingen som ser at jeg har silikon, uten er det vel litt mer synlig..

Jeg betalte det kontant.

Takk for svar! Hmm, jeg ble altså anbefalt 315 ml under muskelen. Du var riktignok 10 kg mer enn meg ved operasjonstidspunkt, tror du det har noen betydning? Jeg er litt redd for at det skal bli for mye.

En annen ting - på kirurgens hjemmeside står det ca priser for anatomiske innlegg, men at prisen kan variere pga måten han må gjøre det på er forskjellig fra pasient til pasient. Men den prisen jeg fikk oppgitt er faktisk 11.000 kr dyrere enn det som står oppgitt på "prislisten". Er ikke det en voldsom stor forskjell? :sjokkert:

TS

Anonymous poster hash: 29408...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (og var) 158 høy og 53 kg da jeg tok silikon. Fikk lagt inn 400gram under muskelen. Arret er ca 3cm langt og er på meg litt klumpete. det er et synlig arr, men er bleknet en god del dermed så plager det meg ikke. Jeg sliter ellers med å få klumpete arr ellers på kroppen, fastlegen fortalte ar jeg kunne få satt sprøyter med steroider i arret for å få vekk de små ujevnhetene om det plaget meg. Har ikke gjort dette da jeg ikke merker noe til det uansett.

Jeg var så heldig at jeg hadde en eks kjæreste som betalte operasjonen min, uten han hadde jeg nok aldri hatt råd til å ta silikon.

Anonymous poster hash: 962c2...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (og var) 158 høy og 53 kg da jeg tok silikon. Fikk lagt inn 400gram under muskelen. Arret er ca 3cm langt og er på meg litt klumpete. det er et synlig arr, men er bleknet en god del dermed så plager det meg ikke. Jeg sliter ellers med å få klumpete arr ellers på kroppen, fastlegen fortalte ar jeg kunne få satt sprøyter med steroider i arret for å få vekk de små ujevnhetene om det plaget meg. Har ikke gjort dette da jeg ikke merker noe til det uansett.

Jeg var så heldig at jeg hadde en eks kjæreste som betalte operasjonen min, uten han hadde jeg nok aldri hatt råd til å ta silikon.

Anonymous poster hash: 962c2...f5b

Glemte å skrive at jeg gikk ifra å være en 70a til en 80d. De er heller ikke for store til kroppen min, de er helt perfekt størrelse og ingen ville nok kunne gjette at jeg har silikon med mindre de ser meg naken:)

Anonymous poster hash: 962c2...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er/var 164 høy og 51 kg når jeg tok silikon. (Som er for ca 6 måneder siden). Fikk lagt inn dråpeformede/anatomiske proteser under muskel 255 gram. Var en del dyrer med anatomiske, men for meg så var det verdt det. Ingen tvil om at det passet kroppen min best. Betaler heller mer når jeg først skal legge meg under kniven.

Arret går ikke ann å legge merke til om de ser meg rett forfra. Men nå PK utrolig dyktig, så forventet vel ikke noe annet heller. :) Bruker nå en 75b/c.

Betalte kontant.



Anonymous poster hash: ca167...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er/var 164 høy og 51 kg når jeg tok silikon. (Som er for ca 6 måneder siden). Fikk lagt inn dråpeformede/anatomiske proteser under muskel 255 gram. Var en del dyrer med anatomiske, men for meg så var det verdt det. Ingen tvil om at det passet kroppen min best. Betaler heller mer når jeg først skal legge meg under kniven.

Arret går ikke ann å legge merke til om de ser meg rett forfra. Men nå PK utrolig dyktig, så forventet vel ikke noe annet heller. :) Bruker nå en 75b/c.

Betalte kontant.

Jeg gikk forresten fra å være 75aa til 75b/c.

Anonymous poster hash: ca167...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu på bildene har jo ripler på puppene, vet ikke hvordan de oppstår men det ser grusomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu på bildene har jo ripler på puppene, vet ikke hvordan de oppstår men det ser grusomt ut.

De oppstår fordi protesen vokser inn i vevet, det er normalt og ufarlig, men det skal jo helst ikke syns så godt som på bildene. Hos meg kan man se litt ripling om jeg ligger på siden etter mensen når puppene er helt myke, men det er fordi jeg er litt undervektig og det kjennes mer enn det synes, kjøresten min klarer ikke se det med det blotte øye ihvertfall.

Ellers var jeg 170 høy og 56 kg (veier nå 53), fikk 400 høyprofil over muskel. Gikk fra 75 a til 70 e, er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: ab46f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og arrene synes ikke fordi de ligger under puppene. De er lyse og lite synlige selv om jeg vanligvis får stygge arr etter kviser og sår.

Anonymous poster hash: ab46f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hvor unødvendig dette er. Har du ikke penger i lommeboken blir det feil. Luskusfellen next`?



Anonymous poster hash: e711f...8e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte det kontant.

Jeg må bare spørre..

Hvorfor gjorde du det sånn? Og hvordan reagerte de da du betalte kontant?

Anonymous poster hash: a5a89...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg gikk ifra å være en 70a til en 80d. De er heller ikke for store til kroppen min, de er helt perfekt størrelse og ingen ville nok kunne gjette at jeg har silikon med mindre de ser meg naken:)

Anonymous poster hash: 962c2...f5b

Gikk du opp i omkrets rundt ribbeina? 70, 75, 80 etc er cm man e rrundt ribba, å har ingen ting med selve bryststr å gjøre. Du burde få hjelp til å få en skikkelig bh.

Anonymous poster hash: afb83...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De oppstår fordi protesen vokser inn i vevet, det er normalt og ufarlig, men det skal jo helst ikke syns så godt som på bildene. Hos meg kan man se litt ripling om jeg ligger på siden etter mensen når puppene er helt myke, men det er fordi jeg er litt undervektig og det kjennes mer enn det synes, kjøresten min klarer ikke se det med det blotte øye ihvertfall.

Ellers var jeg 170 høy og 56 kg (veier nå 53), fikk 400 høyprofil over muskel. Gikk fra 75 a til 70 e, er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: ab46f...29d

Ja er ikke rart om du har det når du økte med 4 cupstørrelser og er undervektig i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre med silikon som kan/vil svare? :/ på det jeg spør om altså, ikke alt mulig annet ;)

Er det forresten noen her som vet om det stemmer at man må skifte proteser hvert 7 år? Leste en artikkel hvor Linni Meister påstår dette. Jeg har hørt at man kan ha de samme i opptil 20 -25 år..

TS



Anonymous poster hash: 29408...bec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Dette er spørsmål rettet til de som har silikon :) Vet det er mange tråder om det, men har noen ganske spesifikke spørsmål..

Jeg er i vurderingsfasen for silikon. Har vært på én konsultasjon hittil og da ble jeg anbefalt 315 ml (jeg har litt heng, men ikke så mye at kirurgen mente det var nødvendig med løft).

1) Jeg er 164 høy og veier 50 kg. Vet det sikkert er vanskelig for dere å bedømme - men syntes dere dette høres mye ut (med 315 ml) ? Hvor mye har du og hva er din vekt/høyde?

2) Hvordan er arrene dine? Hvor ble snittet lagt? Jeg danner litt keloide arr, noen med samme type arrheling med silikon her?

3) Jeg så disse skrekkbildene og blir jo redd for at noe sånt kan skje, men arrene på denne damen så jo helt forferdelig brede ut? Det må jo ha vært en elendig kirurg eller? http://ablogbyamy.blogspot.no/2012/11/amys-sad-sack.html

4)Hvordan finansierte dere operasjonen? Sparte selv? Tok opp forbrukslån? Hadde klinikken noen finansieringsordning?

Anonymous poster hash: 29408...bec

1) er 174 høy, veier 55 kg og har 400 cc i hver pupp.

2) arrene mine er rundt areola. Det ene er helt usynlig, men det andre virker som det har festet seg til selve implantatet. Når jeg strammer muskelen går brystvorten innover.

3) Mja, rippling er ganske vanlig. Jeg har masse mellom puppene, men det er bare synlig når jeg bøyer meg forover uten bh.

4) Fikk operasjonen støttet.

Anonymous poster hash: a6833...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du opp i omkrets rundt ribbeina? 70, 75, 80 etc er cm man e rrundt ribba, å har ingen ting med selve bryststr å gjøre. Du burde få hjelp til å få en skikkelig bh.

Anonymous poster hash: afb83...6a0

Har nok alltid brukt litt feil, fikk målt etter operasjon og damen mente jeg var 70 e. Alikevel er det 75c/d som passer best, snodig det der med størrelser.

Anonymous poster hash: ab46f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Gikk du opp i omkrets rundt ribbeina? 70, 75, 80 etc er cm man e rrundt ribba, å har ingen ting med selve bryststr å gjøre. Du burde få hjelp til å få en skikkelig bh.

Anonymous poster hash: afb83...6a0

Vil bare informere om at jeg har brukt BH i 75 B og 65 D ;) det er enorm forskjell på størrelsene til de ulike undertøysmerkene. Det høres ikke logisk ut, for da skulle jeg jo egentlig vært 10 cm mindre/større alt ettersom, men det er jeg altså ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) er 174 høy, veier 55 kg og har 400 cc i hver pupp.

2) arrene mine er rundt areola. Det ene er helt usynlig, men det andre virker som det har festet seg til selve implantatet. Når jeg strammer muskelen går brystvorten innover.

3) Mja, rippling er ganske vanlig. Jeg har masse mellom puppene, men det er bare synlig når jeg bøyer meg forover uten bh.

4) Fikk operasjonen støttet.

Anonymous poster hash: a6833...646

Hvorfor fikk du operasjonen støttet?

Anonymous poster hash: ef775...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...