Gå til innhold

Celleprøve og underlivsinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig tatt motet til meg og bestilt ny time med gynekolog, etter at jeg under en rutinekontroll for ca ett år siden fikk vite at jeg hadde både sopp og bakteriell vaginose (så utrolig flaut!). Etter den gangen fikk jeg brev om at ej burde ta ny celleprøve, da denne viste celleendringer, trolig på grunn av infeksjonen. Jeg mistenker nå at jeg har fått både sopp og bakteriell vaginose - igjen! Er det da slik at jeg kommer til å måtte ta en kur etter gynekologtimen, for så å komme tilbake enda en gang for ny celleprøve?

Anonymous poster hash: d265f...cd3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å ta en celleprøve når man har infeksjon. Så du må bli kvitt infeksjonene først, også ta celleprøve etterpå.

Anonymous poster hash: 1b812...8a9
AnonymBruker
Skrevet

For det første er det ikke flaut å få påvist sopp eller bakteriell vaginose - det er helt normalt! ;)

Hvis du har fått det igjen nå så trenger du ny runde med behandling, men det erikke sikkert du trenger å komme på Ny kontroll. Ring og hør om du kanskje bare kan hente ny resept, siden du har hatt dette før. Ny celleprøve er ikke nødvendig nå om du hadde celleprøve med normalt resultat for ett år siden (skjønte ikke helt om du faktisk fikk tatt ny prøve etter infeksjonen eller ikke). Hvis du ikke fikk foretatt ny prøve for ett år siden så kan det være lurt å gjøre nå, men først etter at de eventuelle infeksjonenen nå er behandlet - og litt avhengig av hvor ung du er. Man vil ofte ikke at jenter skal ta celleprøver før 25-års alderen.

Anonymous poster hash: 223f9...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...