AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg vet at jeg burde ringe NSB for å høre, men siden jeg har telefonangst så tenkte jeg egentlig å høre med noen av dere her - har dere opplevd dette før? Kjæresten min skulle ta toget til meg (tar tre og en halv time, så derfor er dette veldig kjipt, siste toget som gikk i dag) og var litt sent ute, MEN han var på stasjonen noen minutter før toget skulle gå. Toget kom altså aldri, og da jeg sjekket om toget var i rute sto det at toget hadde kjørt forbi holdeplassen hans. Det vil altså si at toget kjørte noen minutter før det skulle. Er det noen som vet om han har rett til å få drosje "sponset" av NSB da? Toget kjørte tross alt før det skulle, og det er ganske viktig å ikke gjøre det når toget kjører såpass langt og ikke går ofte, synes jeg. Og jada, han skal ringe NSB og spørre, men har litt problemer med mobilen - så tar nok en stund til jeg får svar fra han. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Sikker på at han var på tiden da? Ja, jeg er sikker på at han var der noen minutter før toget skulle gå. Toget pleier noen ganger kjøre litt for tidlig derfra, så han burde jo tenkt på det. Men det skal jo uansett ikke skje, toget skal stå til det skal gå. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
Ragnhild H Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Har skjedd med meg også, faktisk! Ble lettere irritert da, kan man si. Jeg gikk i rask gange mot togstasjonen; var i litt sent ute, men ikke så sen at jeg burde begynne å løpe. Så kommer toget, og jeg spurter mot stasjonen. Det står en liten stund og venter, og så ser konduktøren meg løpe mot toget. Da tar hun jammen meg og vifter med flagget for å signalisere til togføreren at toget er klart til å gå. Det var kjipt nok i seg selv, synes hun kunne ventet et halvt minutt når toget går en gang i timen. Likevel forstår jeg at man ikke kan vente et halvt minutt på hver stasjon. Uansett, så sjekker jeg tilfeldigvis klokken og til min forskrekkelse er jeg to minutter før tiden toget egentlig skulle gått (klokken var ?:07, og ikke ?:09 eller noe). Jeg tenker at dette umulig kan stemme; min klokke må da være feil!? Men så ser jeg på skjermen som henger på stasjonen at klokken er det samme der… 1
Kjetil E Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Ja, jeg er sikker på at han var der noen minutter før toget skulle gå. Toget pleier noen ganger kjøre litt for tidlig derfra, så han burde jo tenkt på det. Men det skal jo uansett ikke skje, toget skal stå til det skal gå. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Hvilken stasjon var det fra? For kan det være at stasjonen er et såkalt kryss-stopp. DVS tog stopper kun på signal.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Har skjedd med meg også, faktisk! Ble lettere irritert da, kan man si. Jeg gikk i rask gange mot togstasjonen; var i litt sent ute, men ikke så sen at jeg burde begynne å løpe. Så kommer toget, og jeg spurter mot stasjonen. Det står en liten stund og venter, og så ser konduktøren meg løpe mot toget. Da tar hun jammen meg og vifter med flagget for å signalisere til togføreren at toget er klart til å gå. Det var kjipt nok i seg selv, synes hun kunne ventet et halvt minutt når toget går en gang i timen. Likevel forstår jeg at man ikke kan vente et halvt minutt på hver stasjon. Uansett, så sjekker jeg tilfeldigvis klokken og til min forskrekkelse er jeg to minutter før tiden toget egentlig skulle gått (klokken var ?:07, og ikke ?:09 eller noe). Jeg tenker at dette umulig kan stemme; min klokke må da være feil!? Men så ser jeg på skjermen som henger på stasjonen at klokken er det samme der… Herregud, så utrolig uprofesjonelt og frekt. Det er jo bare snakk om et par minutter, men det synes jeg ikke skal ha noe å si da toget selvfølelig burde stå der til det faktisk skal kjøre! Fikk du pengene igjen, eller skulle du kjøpe billetten på toget? Her har han bestilt billett til minipris, som egentlig ikke kan refunderes, men håper vi får tilbake pengene da dette ikke er andre en NSB sin feil. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
Ragnhild H Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Japp, var veldig frekt! Var akkurat som om konduktøren gjorde det for å være slem, men det kan jo være litt overdramatiserende fra min side Fikk ingen penger igjen, skulle kjøpe billett på toget.. :/ 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Japp, var veldig frekt! Var akkurat som om konduktøren gjorde det for å være slem, men det kan jo være litt overdramatiserende fra min side Fikk ingen penger igjen, skulle kjøpe billett på toget.. :/ Kan jo være konduktøren ikke registrerte at du kom løpende mot toget, da? Selv om man som konduktør burde være veldig oppmerksom på det... Men man skal jo uansett ikke kjøre for tidlig, er jo alltid noen som er litt sent ute, men som rekker det akkurat. Må si jeg synes det er spesielt, i hvert fall når det ikke er mange tog som går fra den togstasjonen. Pleier også å være mange som skal ta toget derfra på den tiden, blæh. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
Gjest Ciegus Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Han får nok pengene igjen, om han på en troverdig måte kan forklare at han var på stasjonen i tilstrekkelig tid før avgang. Men om det er snakk om to minutter, er det jo vanskelig å være helt sikker på at klokka hans er riktig. Hvordan vet han det? Sjekk også hva som står på NSB sin nettside om tider. En del busselskap krever for eksempel at man er på holdeplassen 3 minutter før avgang. At det er minipris har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Han får nok pengene igjen, om han på en troverdig måte kan forklare at han var på stasjonen i tilstrekkelig tid før avgang. Men om det er snakk om to minutter, er det jo vanskelig å være helt sikker på at klokka hans er riktig. Hvordan vet han det? Sjekk også hva som står på NSB sin nettside om tider. En del busselskap krever for eksempel at man er på holdeplassen 3 minutter før avgang. At det er minipris har ingenting å si. Han var på holdeplassen 19:32, og toget skulle gå 19:36. Det vil si at toget har kjørt rundt fem minutter før det skal. Det er klokke på holdeplassen, og klokken hans stemte med den klokken, så håper det ordner seg. Å være der fire minutter før toget skal gå er jo ikke akkurat smart, men synes det burde holde da toget ikke burde gå før det faktisk skal. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
Gjest Ciegus Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Han var på holdeplassen 19:32, og toget skulle gå 19:36. Det vil si at toget har kjørt rundt fem minutter før det skal. Det er klokke på holdeplassen, og klokken hans stemte med den klokken, så håper det ordner seg. Å være der fire minutter før toget skal gå er jo ikke akkurat smart, men synes det burde holde da toget ikke burde gå før det faktisk skal. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Det burde holde i massevis, det. Da er det bare å klage og legge ved kopi av billetten. Jeg syns han burde få billetten tilbakebetalt pluss ny gratisbillett.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Jeg sendte mail til NSB og spurte om å få pengene tilbake (siden det var jeg som bestilte billetten), og har nå fått svar. Dette er altså ikke gyldig grunn til å få pengene tilbake. Har lyst til å boikotte NSB for alltid, men kjæresten og jeg får ikke reist til hverandre uten NSB. Er ikke særlig fornøyd nå. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3
Gjest Ciegus Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 Jeg sendte mail til NSB og spurte om å få pengene tilbake (siden det var jeg som bestilte billetten), og har nå fått svar. Dette er altså ikke gyldig grunn til å få pengene tilbake. Har lyst til å boikotte NSB for alltid, men kjæresten og jeg får ikke reist til hverandre uten NSB. Er ikke særlig fornøyd nå. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Kan du sitere hva de skrev i mailen? Kan jo hende NSB har i vilkårene sine ved kjøp av billett at man aksepterer at toget kan gå før tiden. Jeg ville dessuten ringt, ikke sendt mail.
Tøydokke Anna Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Jeg sendte mail til NSB og spurte om å få pengene tilbake (siden det var jeg som bestilte billetten), og har nå fått svar. Dette er altså ikke gyldig grunn til å få pengene tilbake. Har lyst til å boikotte NSB for alltid, men kjæresten og jeg får ikke reist til hverandre uten NSB. Er ikke særlig fornøyd nå.Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Jeg fikk pengene igjen da de hadde satt opp buss for tog og jeg ikke fant ut av hvor bussen stod før etter den hadde kjørt. det var minipris.
Gjest Tekola Skrevet 10. juli 2014 #16 Skrevet 10. juli 2014 Han var på holdeplassen 19:32, og toget skulle gå 19:36. Det vil si at toget har kjørt rundt fem minutter før det skal. Det er klokke på holdeplassen, og klokken hans stemte med den klokken, så håper det ordner seg. Å være der fire minutter før toget skal gå er jo ikke akkurat smart, men synes det burde holde da toget ikke burde gå før det faktisk skal. Anonymous poster hash: 6c8a0...bc3 Klokkene på stasjonene styres av Jernbaneverket og er dessverre ikke samkjørt med satelittklokkene konduktørene får kjøresignal fra togleder og gir klarsignal til lokfører fra.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #17 Skrevet 12. juli 2014 Klokkene på stasjonene styres av Jernbaneverket og er dessverre ikke samkjørt med satelittklokkene konduktørene får kjøresignal fra togleder og gir klarsignal til lokfører fra. Slik går det når de deler opp selskaper, Jernbaneverket og NSB. Begge følger satelittklokker, men hver for seg. Klokkene på stasjonen skal være rett på sekundet, det passer mannen på Strekket han/de har ansvar for. Anonymous poster hash: 374a2...d2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå