lindasc Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Noen som har vært borti det å søke visum til USA via den amerikanske ambassaden? Jeg er i prossesen av å fornye visumet mitt, planen var å dra nå denne lørdagen, men siden jeg enda ikke har fått noen svar på hva som skjer så måtte jeg booke om billeten min. Jeg booket om til torsdag. Det kan da ikke være så forferdelig vanskelig å bare stemple passet mitt? når de har alle papirer de trenger, og jeg har vært student tideligere og skal tilbake på samme studiet. Er det noen som har vært borti dette før? Begynner mildt sagt å få panikk!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Du må ha gyldig visum. Punktum. Ellers er det ingen grunn for grensevaktene å slippe deg inn i landet. Hva mener du med "svar på hva som skjer"?. Har du booket avtale på ambassaden? Anonymous poster hash: fb7d0...f2d
Kjetil E Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Noen som har vært borti det å søke visum til USA via den amerikanske ambassaden? Jeg er i prossesen av å fornye visumet mitt, planen var å dra nå denne lørdagen, men siden jeg enda ikke har fått noen svar på hva som skjer så måtte jeg booke om billeten min. Jeg booket om til torsdag. Det kan da ikke være så forferdelig vanskelig å bare stemple passet mitt? når de har alle papirer de trenger, og jeg har vært student tideligere og skal tilbake på samme studiet. Er det noen som har vært borti dette før? Begynner mildt sagt å få panikk! Hvorfor skal du søke visum? Skal du til USA som turist og være der mindre enn 3 mnd. Trenger du ikke visum så sant du ikke har noe på rullebladet. Dog må du på nett fylle ut såkalt ESTA senest 72 før avreise. Dette er gyldig i 2 år.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Hvorfor skal du søke visum? Skal du til USA som turist og være der mindre enn 3 mnd. Trenger du ikke visum så sant du ikke har noe på rullebladet. Dog må du på nett fylle ut såkalt ESTA senest 72 før avreise. Dette er gyldig i 2 år. Hun skriver at hun skal tilbake på samme studium, og at hun skal fornye visumet sitt. Da bortfaller retten til å rese på ESTA, siden det gjelder for 3 mnd pr. 12-måneders periode, ikke nødvendigvis for 3 mnd. pr innreise. Anonymous poster hash: fb7d0...f2d
Kjetil E Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Hun skriver at hun skal tilbake på samme studium, og at hun skal fornye visumet sitt. Da bortfaller retten til å rese på ESTA, siden det gjelder for 3 mnd pr. 12-måneders periode, ikke nødvendigvis for 3 mnd. pr innreise. Anonymous poster hash: fb7d0...f2d Undskyld fikk ikke med meg at hun skrev at hun skulle studere. Min feil.
Nuttery Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Når jeg fikk J1 visa tok det vel to dager fra jeg var på ambassaden til jeg fikk visumet i posten....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå