Gjest Tassen10 Skrevet 1. juli 2014 #21 Skrevet 1. juli 2014 Husker en gang jeg hadde gjort det slutt med ei jente, fordi følelsene mine der og da ikke passet helt. Jeg var ikke klar for noe forhold med noen akkurat da, og hadde så mange ting å tenke på i forhold til studier o.l. På den tiden jobbet jeg som bartender, og en en kveld jeg var på jobb satt hun og skikkelig råklina med en gutt på andre siden av bardisken i flere timer. Det blei så åpenbart at hun ville gjøre meg sjalu, at jeg mistet all respekten jeg hadde for henne (og jeg likte henne egentlig skikkelig godt), og bare tenkte at det var greit jeg dumpa ett så patetisk menneske. Jeg tror "trikset" for å klare å få ham sjalu, er at han må få ett inntrykk av at du er ettertraktet av andre. Men ikke noe mer enn det. Det er en veldig tynn balansegang der. Ikke si at du skal på kaffe med en annen. Men kun at du skal på kaffe. Så blir det opp til ham å lure på om det er med ei venninne, noen fra jobben, eller en date.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #22 Skrevet 1. juli 2014 Ts, jeg er i en liknende situasjon.. Hvor vi er bare FF.. Han vil ikke mer enn å ha sex.. Men hvordan er kontakten dere mellom? Snakker dere hver dag? Gjør dere andre ting enn sex? Jeg og han vi har kontakten stortsett hele dagen gjennom, det går ikke en dag uten at vi "sjekker inn" hos den andre... Han pleier også ofte å ringe meg og vi kan sitte flere timer å bare prate piss.. Derfor jeg synes dette er litt vanskelig å bli klok på... Anonymous poster hash: ecbf6...7df
Broken_1988 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #23 Skrevet 1. juli 2014 Husker en gang jeg hadde gjort det slutt med ei jente, fordi følelsene mine der og da ikke passet helt. Jeg var ikke klar for noe forhold med noen akkurat da, og hadde så mange ting å tenke på i forhold til studier o.l. På den tiden jobbet jeg som bartender, og en en kveld jeg var på jobb satt hun og skikkelig råklina med en gutt på andre siden av bardisken i flere timer. Det blei så åpenbart at hun ville gjøre meg sjalu, at jeg mistet all respekten jeg hadde for henne (og jeg likte henne egentlig skikkelig godt), og bare tenkte at det var greit jeg dumpa ett så patetisk menneske. Jeg tror "trikset" for å klare å få ham sjalu, er at han må få ett inntrykk av at du er ettertraktet av andre. Men ikke noe mer enn det. Det er en veldig tynn balansegang der. Ikke si at du skal på kaffe med en annen. Men kun at du skal på kaffe. Så blir det opp til ham å lure på om det er med ei venninne, noen fra jobben, eller en date. Hei, Tusen takk for tips. Av respekt for både meg selv og han ville jeg aldri sittet og råklint forann han. Jeg snakker bare om å gjøre litt slik som du nevner over her, nevne at det skjer ting i mitt liv også at jeg har planer med andre osv.. Vi har liksom hele tiden vært enige i at et forhold ikke skal bestå av dette "spillet" og vi har i grunnen hele tiden vi har kjent hverandre spilt med åpne kort. Så jeg overrasker meg selv egentlig litt med å plutselig ville finne på dette. Jeg vil bare at han skal føle litt på det der at han ikke "eier" meg, jeg er ikke hans og jeg kan gjøre slik som jeg selv vil, ettersom at han ikke ønsker noe kjæresteforhold til meg.
Broken_1988 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #24 Skrevet 1. juli 2014 Ts, jeg er i en liknende situasjon.. Hvor vi er bare FF.. Han vil ikke mer enn å ha sex.. Men hvordan er kontakten dere mellom? Snakker dere hver dag? Gjør dere andre ting enn sex? Jeg og han vi har kontakten stortsett hele dagen gjennom, det går ikke en dag uten at vi "sjekker inn" hos den andre... Han pleier også ofte å ringe meg og vi kan sitte flere timer å bare prate piss.. Derfor jeg synes dette er litt vanskelig å bli klok på... Anonymous poster hash: ecbf6...7df Godt å høre at jeg ikke er alene. Vi har endel kontakt og vi henger nesten mer sammen nå enn vi gjorde da vi datet..Så jeg vet ikke helt jeg. Hva gjør man liksom?
lillbilly Skrevet 1. juli 2014 #25 Skrevet 1. juli 2014 Jeg snakker ikke om å gjøre ting åpenlyst forran han, men heller bare evt nevne at jeg skal på en tilfeldig date/ta en kaffe med en annen. Kun for å se hvordan han reagerer på dette. Kanskje han ser at jeg har litt respekt for meg selv også dersom jeg kutter all sex men han. Ikke vet jeg. Menn er rare dyr. Vi kommer godt overens på alle plan, og det mener han også. Han er bare redd for at vi er mer venner enn kjærester. Tror han er redd for at spenningen og alt skal dabbe av. Jeg er villig til å satse. Veldig dumt at innlegg #6 er AB, det innlegget bør du lese om igjen helt til du skjønner hva som står der. Det du bør gjøre er å si fra akkurat hvor landet ligger, og så kutter du han ut. Ikke for å starte med noen andre for å gjøre han sjalu, eller for å vise han at du har selvrespekt... men rett og slett fordi han ikke er interessert. Og du, selvrespekt.... den skylte du nok ut med badevannet for lenge siden.... Hadde du hatt det hadde du ikke tenkt sånn som du gjør. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 1. juli 2014 #26 Skrevet 1. juli 2014 Du må jo bare si det rett ut at du vil ha et forhold. Vil han ikke det, bør du slutte å ha sex med ham. Å prøve å gjøre ham sjalu etc er bare tull. Hvorfor i all verden gidder folk å la seg bruke som "pulevenn" når de egentlig ønsker et forhold? Hvor er selvrespekten din?
Aurora_Versailles Skrevet 1. juli 2014 #27 Skrevet 1. juli 2014 Lukk beina og se hvor lenge han gidder å vente..
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. juli 2014 #28 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Det er ikke sjalusi som vekker konkurranseinstinktet. Endret 1. juli 2014 av Evilposelos
Aurora_Versailles Skrevet 1. juli 2014 #29 Skrevet 1. juli 2014 Hva om du klarer å gjøre han sjalu, så vil han ikke ha noe mer med deg å gjøre fordi du "ligger rundt"? Ikke gi han en grunn til å avslutte ting med deg... gå selv.
Broken_1988 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #30 Skrevet 1. juli 2014 Det er ikke sjalusi som vekker konkurranseinstinktet. Hva er det da?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #31 Skrevet 1. juli 2014 Hva er det da? Følelser. Noe han ikke har. Anonymous poster hash: c0a96...b7f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #32 Skrevet 1. juli 2014 Men det er tydelig at du ikke er interessert i å t til deg råd. Du får kjøre på. Men ikke kom tilbake og syt. Anonymous poster hash: c0a96...b7f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #33 Skrevet 1. juli 2014 Hva er det da? Som både jeg og andre har sagt før i denne tråden: Hvorfor skulle han kjempe for en dame han ikke har følelser for? Hvorfor skulle "Hun skal på date" vekke noe konkurranseinstinkt når han ikke bryr seg om at du skal på date? Kanskje føler han litt irritasjon over at deres uforpliktende greie går mot slutten, men det er jo ingen som helst grunn til at det skulle gjøre ham romantisk interessert i deg. Bare at han skulle rygge unna og tenke at det ikke er noe poeng i å lenger gidde å omgås en dame som a) ikke er av romantisk interesse for ham og b) uansett kanskje er på vei inn i et forhold med en annen. Hvis følelser skal utvikle seg får du omgås ham, vise ham hvordan du er og håpe at han liker det. Hvis en dame jeg holdt på med uten at det var følelser involvert prøvde å gjøre meg sjalu hadde jeg bare tenkt at hun enten var på vei ut av vår relasjon uansett (ved å date en fyr) eller at hun hadde fått følelser for meg som jeg ikke kom til å gjengjelde. Uansett hadde jeg da søkt meg vekk. Det er ingen mulighet for at følelsene kommer av at hun omgås andre. Du angriper dette fra feil ende, enkelt og greit. Du kan ikke gjøre ham interessert i deg ved å gjøre ham sjalu, for han blir ikke sjalu om han ikke er interessert i deg. Så enkelt er det bare. Du forstår det, selv om du kanskje ikke ønsker å innse det selv. Anonymous poster hash: bdcb1...543 1
Gjest Tassen10 Skrevet 1. juli 2014 #34 Skrevet 1. juli 2014 "Don't know what you got until it's gone" er det vel noe som heter? Det er jo umulig for oss å vite hvordan denne gutten tenker. Og vi vet jo ikke hvorfor han ikke vil være i ett forhold. Det virker som noen her tar det for gitt at han kun er ute etter en ting, men det kan da være andre grunner? Kanskje er han usikker på seg selv, og har vanskelig for å gå inn i ett forhold fordi han er redd for å bli dumpa selv?
Broken_1988 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #35 Skrevet 1. juli 2014 "Don't know what you got until it's gone" er det vel noe som heter? Det er jo umulig for oss å vite hvordan denne gutten tenker. Og vi vet jo ikke hvorfor han ikke vil være i ett forhold. Det virker som noen her tar det for gitt at han kun er ute etter en ting, men det kan da være andre grunner? Kanskje er han usikker på seg selv, og har vanskelig for å gå inn i ett forhold fordi han er redd for å bli dumpa selv? Det er nok en del grunner til at han ikke ønsker å gå inn i noe forhold akkurat nå. Han har kommet ut av et langt samboerskap og det er fremdeles ting der som er uløst. Han sier han er forvirret og vet ikke helt hva han vil. Men akkurat nå har han ikke de riktige følelsene for meg til å gå inn i noe forhold. Han er redd for at det skal bli et venneforhold(noe som også var grunnen til at det ble brudd med han og eksen)... Jeg sitter ikke på gjærdet og venter på han, og kommer det en annen fantastisk mann kaster jeg ikke bort sjangsen. Men jeg har lyst til å gi oss/dette en sjans. Livet er urettferdig.
Gjest Tassen10 Skrevet 1. juli 2014 #36 Skrevet 1. juli 2014 Ok.. Akkurat i den situasjonen der vet jeg ikke om du vil oppnå noe ved å gjøre ham sjalu. Noen trenger ett spark bak, for at de skal se hva de risikerer å gå glipp av. Men her risikerer du å sparke ham vekk... Noen ganger er det dessverre bare slik at man ikke vet hva man vil. Men jeg tror som sagt at du må være veldig forsiktig, og st du ikke gjør det tydelig at du driver med andre gutter.
Broken_1988 Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #37 Skrevet 1. juli 2014 Jeg får prøve så godt jeg kan og se hva som skjer videre. Har egentlig bestemt meg for å bare ta en dag om gangen. Se hva som skjer om kose meg med slik som det er. Innser jo at det ikke er noe jeg kan gjøre med det akkurat på sekundet. Skulle virkelig ønske at følelser var noe man kunne styre..
Norbertine Skrevet 1. juli 2014 #38 Skrevet 1. juli 2014 To like tråder er flettet. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå