Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på noen måte om det går an å gjøre en gutt sjalu?

Si at man har datet denne personen, hatt sex/har det jevnlig, men han ønsker ikke noe forhold.

Finnes det da noen måter man kan gjøre denne mannen sjalu på? Selvfølgelig slutte å ha sex med han, men bør man fortelle om at man har vært på date med andre?

Og er det noen der ute som har erfaringer med om dette er en kjempe dårlig eller en god ide og prøve på. Denne gutten er alt jeg ønsker meg, men jeg har vært på dater med andre i det siste, men det føles bare ikke rett.

Anyone?!

Er i slutten av 20-årene om det har noe å bety.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte jeg det riktig, dere er pulevenner og han vil ikke være sammen med deg, så vil du gjøre han sjalu så han vil være med deg? Også lurer du på om dette er en god ide?

Skrevet

Skjønte jeg det riktig, dere er pulevenner og han vil ikke være sammen med deg, så vil du gjøre han sjalu så han vil være med deg? Også lurer du på om dette er en god ide?

Stemmer det! Vi er veldi gode venner også da, går mye sammen.. Lurer bare på om det liksom på en måte er mulig å få en reaksjon ut av ham dersom jeg forteller han at jeg dater andre osv?

Han reagerte litt her om dagen da jeg sa jeg hadde hengt med en annen kamerat..

Skrevet

Stemmer det! Vi er veldi gode venner også da, går mye sammen.. Lurer bare på om det liksom på en måte er mulig å få en reaksjon ut av ham dersom jeg forteller han at jeg dater andre osv?

Om du synes det høres ut som en god ide kan du jo spørre om f.eks hva du burde ha på deg fordi du skal på date. Gir han tegn til sjalusi spør du han om han er sjalu. Sier han ja, så spør du hvorfor, fordi dere ikke er sammen. Og at du ikke orker å vente på han forever, når han ikke vil bli sammen. Da finner du nok ut om han er sjalu fordi han liker deg eller om han er redd for å miste pulevennen sin ;P

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! :) Jeg føler liksom bare at vi har noe spesielt. Har snakket om alle aspekter av livet og vi ønsker alle de samme tingene. Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke vil prøve. Han sier at han tenker på meg som en venn, og er redd for å føre det videre, for det evt kan såre meg om han ikke får de riktige følelsene.

Det er ikke slik at jeg heller er på hodet forelsket i han heller, men jeg begynner å bli så utrolig glad i han. Dette plager meg virkelig for tiden..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du får si det som det er. Du vil ha alt eller ingenting. Eventuelt så får du si at du har noe sex på gang med en fyr og at du regner med det går greit. Så får du se på hans reaksjon.

Skrevet

Du får si det som det er. Du vil ha alt eller ingenting. Eventuelt så får du si at du har noe sex på gang med en fyr og at du regner med det går greit. Så får du se på hans reaksjon.

Ja, vi har jo pratet om dette som voksne mennesker. Og han sier at det er opp til meg å bestemme hva vi skal gjøre. Men jeg syntes det er vanskelig å bryte kontakten med han. For det er jo ikke det jeg vil, men det er vel det jeg må for å unngå og bli såret..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ja, vi har jo pratet om dette som voksne mennesker. Og han sier at det er opp til meg å bestemme hva vi skal gjøre. Men jeg syntes det er vanskelig å bryte kontakten med han. For det er jo ikke det jeg vil, men det er vel det jeg må for å unngå og bli såret..

Det må du, for han legger opp til å kunne ha sex med deg uten å forplikte seg. Du blir såret uansett da. Da er det best å ta den tøffe avgjørelsen jo før jo heller.

Skrevet

Er det noen gutter her inne som har noen erfaringer med denne problemstillingen?

Og er du en av dem eller kjenner en av dem som har gått fra å være god venn med noen til å bli forelsket og bli kjærester med vedkommende?

Skrevet

Jeg lurer bare på noen måte om det går an å gjøre en gutt sjalu?

Si at man har datet denne personen, hatt sex/har det jevnlig, men han ønsker ikke noe forhold.

Finnes det da noen måter man kan gjøre denne mannen sjalu på? Selvfølgelig slutte å ha sex med han, men bør man fortelle om at man har vært på date med andre?

Og er det noen der ute som har erfaringer med om dette er en kjempe dårlig eller en god ide og prøve på. Denne gutten er alt jeg ønsker meg, men jeg har vært på dater med andre i det siste, men det føles bare ikke rett.

Anyone?!

Er i slutten av 20-årene om det har noe å bety.

AnonymBruker
Skrevet

Bli voksen.

Anonymous poster hash: fb575...5f9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke an å gjøre ham sjalu. Men det går an å fremstå som patetisk, desperat og smågal. Hvis det frister så kjør på.

Anonymous poster hash: c0a96...b7f
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp en nyere modell av en eller annen dupeditt som han også eier. Hvis han f.eks. har Playstation 3, så kjøp deg en Playstation 4. Kommer garrantert til å gjøre ham dødssjalu.

• Liker 5
Skrevet

Nei. Mangelen på oppmerksomhet fra hans side er en indikasjon på at han ikke er investert.

Sjalusi skaper ikke folelser, det bare avslorer dem. Dvs. at dersom noen allerede har folelser for deg vil disse bli forsterket og komme til uttrykk når han ser deg med en annen mann. Men de vil ikke oppstå utifra ingenting hos en mann som allerede ikke liker deg.

Hans interesse for deg kommer jo av mange ting som må eksistere allerede - tiltrekning for deg fysisk, beundring, respekt for deg som person, god kjemi, interesse for din personlighet.

Disse tingene er enten til stede eller ikke. Hvorfor skulle de dukke opp uten videre bare fordi de har en date med noen andre?

Les dette:

http://www.therulesrevisited.com/2011/11/making-him-jealous-doesnt-work.html

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få en som ikke har følelser for deg til å bli sjalu. Så enkelt er det. Kom deg videre i livet.

Anonymous poster hash: af726...ce0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1: Voks opp. Dette er tanker fjortenåringer gjør seg.

2: Det får du neppe til, siden det antagelig forutsetter romantiske følelser for deg i utgangspunktet.

3: Jeg kan si deg en ting. Jeg er mann selv, om du tenker det er forskjell på kjønnene her: Hvis en dame så pinlig åpenbart hadde gått inn for å gjøre meg sjalu, da hadde jeg ikke blitt lei meg og kjempet for henne. Da hadde jeg tenkt "Faen så tåpelig", løpt avsted og aldri sett meg tilbake. Jeg skjønner hva du prøver å oppnå, selv om jeg synes det er håpløst, men det vil naturligvis virke mot sin hensikt hvis det først har noen betydning som helst. Alle varsellamper blinker om folk bevisst prøver å gjøre meg sjalu, og da er det ingenting å satse på.

Anonymous poster hash: bdcb1...543
  • Liker 2
Skrevet

Du kan ikke få en som ikke har følelser for deg til å bli sjalu. Så enkelt er det. Kom deg videre i livet.

Men han har jo "noen" følelser for meg. Og jeg har bare lys til å vite hva som hadde skjedd dersom han hadde "mistet" meg til noen andre. Om han hadde ville hatt meg da?!

Skrevet

Jeg snakker ikke om å gjøre ting åpenlyst forran han, men heller bare evt nevne at jeg skal på en tilfeldig date/ta en kaffe med en annen. Kun for å se hvordan han reagerer på dette. Kanskje han ser at jeg har litt respekt for meg selv også dersom jeg kutter all sex men han. Ikke vet jeg. Menn er rare dyr.

Vi kommer godt overens på alle plan, og det mener han også. Han er bare redd for at vi er mer venner enn kjærester. Tror han er redd for at spenningen og alt skal dabbe av. Jeg er villig til å satse.

Skrevet

Selv om han reagerer så betyr ikke det at han vil være sammen med deg. Ikke uvanlig å være litt eiesyk selv om man ikkekunne tenke seg å være i det forhold med dem

AnonymBruker
Skrevet

Men han har jo "noen" følelser for meg. Og jeg har bare lys til å vite hva som hadde skjedd dersom han hadde "mistet" meg til noen andre. Om han hadde ville hatt meg da?!

Hadde du blitt sjalu hvis en av guttevennene dine prøvde å gjøre deg sjalu?

At han har sex med deg betyr ikke at han har følelser for deg. Du høres ut som en fjortenåring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...