Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsøkt det og vil dele erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne prøvde det men hun merket ingen effekt. Noen andre kan sikkert ha utbytte av det.

Om du tar imot tips; pust langt inn, og så 5 korte ut-pust, det var det som gjorde at jeg holdt ut! :)

Anonymous poster hash: 46623...645
  • Liker 1
Skrevet

Hmm! Interessant:) Men vet du om de tilbyr dette i Norge?

Skrevet

St.Olavs i Trondheim tilbyr det tydeligvis :) jeg tenker å prøve dersom omstendighetene tillater det :)

Skrevet

Har prøvd på St.Olavs. For meg ble det som å ha skikkelig sterke og plagsomme rier, og i tillegg få strøm i ryggen. ;)

Men gi det et forsøk, du merker fort om det er noe for deg. Noe jeg også prøvde var såkalt vepsestikk. Jeg kan med hånden på hjertet si at det var noe av det jævligste jeg har opplevd! Fy fader, trodde dama kjørte en stor kniv i ryggen på meg. Jeg hylte og tårene rant, og det ble med den ene (hun hadde planlagt 6-8stk). (Det skal sies at jeg er litt pysete for fysisk smerte...)

Skrevet

Funket ikke for meg. Endte med at den sto på lenge, av og på pga jeg satt på kontrollen osv. Tenkte i grunn at jeg kunne klart meg uten. Den var mest i veien når jeg klarte å fokusere på at den var der og resten av tiden var jeg opptatt med å føde.. 😛

Skrevet

Har prøvd på St.Olavs. For meg ble det som å ha skikkelig sterke og plagsomme rier, og i tillegg få strøm i ryggen. ;)

Men gi det et forsøk, du merker fort om det er noe for deg. Noe jeg også prøvde var såkalt vepsestikk. Jeg kan med hånden på hjertet si at det var noe av det jævligste jeg har opplevd! Fy fader, trodde dama kjørte en stor kniv i ryggen på meg. Jeg hylte og tårene rant, og det ble med den ene (hun hadde planlagt 6-8stk). (Det skal sies at jeg er litt pysete for fysisk smerte...)

Vepsestikk? Hva er det?
Skrevet

Vepsestikk? Hva er det?

Saltvannspapler er et annet ord tror jeg. Kunne like gjerne vært kalt knivstikk, for min del...

Skrevet

Saltvannspapler er et annet ord tror jeg. Kunne like gjerne vært kalt knivstikk, for min del...

Åja, jeg syns ikke det var noe ille, men det hjalp ikke.
Skrevet

Ah, jeg elsket steriltvannspaplene! :hjerte:

Var alfa og omega for ryggen, og den korte smerten av å sette dem var verdt det uten tvil!

Skrevet

Skjønner at det er ulike opplevelser ja, aldri mer for min del. :)

Gjest reebok
Skrevet

Noen som har forsøkt det og vil dele erfaringer? :)

Jeg prøvde dette på St Olavs, for meg fungerte det ti len viss grad, jeg fikk påmontert ledninger i korsryggen, så trykte jeg på en knapp under riene, og kunne selv regulere styrken på strømmen.

Jeg måtte ta den av da de måtte feste skalp på hodet tilbaby pluss CTG-registrering, for da kan man ikke ha på TENSE samtidig.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp denne igjen jeg. Er det noen flere som vil dele sine erfaringer med TENS?

Anonymkode: 78802...5ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte TENS under riene. Jeg hadde mye smerter i ryggen under riene, og apparatet klarte å blokkere noe av smertene når jeg kjørte på med ganske full styrke. Det fungerte litt som en avledning. Kan anbefales. 

Anonymkode: 1b772...24c

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte TENS under riene. Jeg hadde mye smerter i ryggen under riene, og apparatet klarte å blokkere noe av smertene når jeg kjørte på med ganske full styrke. Det fungerte litt som en avledning. Kan anbefales. 

Takk for svar! Jeg har lest at det er mest effektivt tidlig i fødselsforløpet, og at i utlandet er det vanlig å kjøpe/leie til hjemmebruk før man drar inn til sykehuset. Clas Ohlson har slike ser jeg, men mulig de som brukes på sykehus er sterkere? Ville du ha kjøpt for å hatt hjemme?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg har lest at det er mest effektivt tidlig i fødselsforløpet, og at i utlandet er det vanlig å kjøpe/leie til hjemmebruk før man drar inn til sykehuset. Clas Ohlson har slike ser jeg, men mulig de som brukes på sykehus er sterkere? Ville du ha kjøpt for å hatt hjemme?

Den er fin å ha for vond rygg/skuldre/korsrygg generelt, men spesielt da kanskje i sv. skapet. Jeg kjøpte en på clas ohlson. Like sterk som den du får på sykehuset:-) Kanskje du kan undersøke om du kan få låne et apparat et sted, se om det er noe for deg før du evt kjøper. En del fysioterapauter som har. Kanskje annet helsepersonell. Mener å huske TENS-apparatet jeg kjøpte kostet 500kr med to(?) ekstra pads.

Lykke til! 

• 1 år senere...
Skrevet

Helt fantastisk apparat😍 jeg hadde den fra jeg gikk i aktiv fødsel helt til jeg fikk pressrier,(da var det noen som slo den av uten at jeg merket det)

For meg som ville ha smertelindring uten medikamenter var dette et svært godt hjelpemiddel! Jeg hadde på lavt nivå stående på hele tiden,og trykka boost når rien kom,og hvis den rien var for intens til at jeg klarte å gjøre det selv peste jeg bare "knappen!" Så trykka mamma på😂  var skeptisk til å begynne med,men såå glad for at jeg takket ja til å prøve.

Elektrodene tas jo bare av hvis man ikke liker det,så null stress å prøve ut👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...