Gå til innhold

Psykologi profesjon vs lektor i realfag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fristen for å omprioritere studieønsker er i morgen 1. Juli.
Jeg har enda ikke funnet ut hva jeg vil mest, og siden jeg er sent i 20-årene kommer jeg nok mest sannsynlig til å fullføre det jeg begynner på.

Lektor: + Sikker jobb, ok lønn (?), tror jeg vil trives som lærer, lange ferier, jobbe med mennesker.

Psykologi: +Mer interessant enn realfag, jobb med mennesker, høyere lønn og status. Minuset er at det nok ikke er et like sikkert valg som læreryrket.



Noen som har erfaringer med et av disse yrkene?
Hadde du valgt det samme om igjen?
Takker for innspill :)




Anonymous poster hash: 7d00b...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan da bli lektor med psykologi også, om du tar pedagogikk i tillegg? Da kan du isåfall bli universitetslektor i psykologi, det må da være ganske gøy :)



Anonymous poster hash: 806b4...9c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor i realfag hadde jeg valgt. Søkte selv siviingeniør, men tenker å gå over til lærer etter noen år som ingeniør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg psykologi profesjon :) Det gir et hav av muligheter.



Anonymous poster hash: 7445e...b07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realfagslektor gir jo også et hav av muligheter da :) . Realfagskompetanse er ettertraktet i svært mange ulike sektorer og bransjer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realfagslektor gir jo også et hav av muligheter da :) . Realfagskompetanse er ettertraktet i svært mange ulike sektorer og bransjer!

Vet du hvilke type jobber man kan få utenfor skolen?

hilsen TS

Anonymous poster hash: 7d00b...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvilke type jobber man kan få utenfor skolen?

hilsen TS

Anonymous poster hash: 7d00b...29b

Matematikklæreren min på videregående hadde i hvert fall tidligere hatt diverse stillinger i Statoil (hvor han tjente fett). En annen hadde jobbet for naturvernforbundet som biolog, hvor hun dykket i havet og målte forurensinger og sånt (hun underviste fagene biologi og matematikk). En som hadde fagene fysikk og matematikk jobbet tidligere med noe datagreier.

Det er eksempler jeg kjenner til. Regner med det finnes mye annet også! Som sagt er jo realfagskompetanse svært ettertraktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realfagslektor gir jo også et hav av muligheter da :) . Realfagskompetanse er ettertraktet i svært mange ulike sektorer og bransjer!

Begge gir sikkert gode muligheter, men TS skriver at h*n synes psykologi virker mer interessant :)

Anonymous poster hash: 7445e...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...