AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Jeg sliter veldig i livet. Har bare blitt mobbet i oppveksten, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har alltid vært slank, sporty, og snill. Likevel har de mobbet meg kraftig. Både psykisk og fysisk. Har ikke hatt det så lett med familien heller, men jeg vet de er glad i meg. Har bare levd med angst og depresjon. Har hatt mye vondt, så jeg begynte å ruse meg. Nå er jeg avhengig av heroin. Klarer ikke slutte, har prøvd. Jeg gråter nesten hver dag. Har hatt 2 jenter i livet mitt jeg elsket, men de klarte ikke leve med meg. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 048ab...8b2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Frekt av jentene å ikke klare å leve med deg. De skulle heller hjelpt deg og støttet deg. Anonymous poster hash: 08e7a...5cf
Gjest Reza08 Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 I din situasjon bør du prøve å fokusere på det som kan være positivt, og prøve å komme deg vekk fra rusen. Den kan føre med seg flere tunge byrder, så prøv å gjør noe som ikke er rusrelatert. Livet kan se fryktelig tungt ut i perioder, men som regel finnes det en måte å komme tilbake på. Prøv å slapp av mer. Det i seg selv kan være et greit utgangspunkt. De vonde følelsene og bekymringene kan absolutt være tilstede, men om du evner å bare slappe av litt kan det dempe det noe. I tillegg bør du som skrevet tidligere fokusere på ting som du ser på som positive. Snakk gjerne med andre du stoler på om dine problemer, kan være kjempegodt å ha noen å snakke med om det. Du kan tjene mye på å være åpen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Takk for svar. Skal prøve så godt jeg kan å tenke positivt, skulle bare ønske jeg hadde noen som kunne støtte meg gjennom den tunge tiden. Anonymous poster hash: 048ab...8b2
Gjest Reza08 Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Takk for svar. Skal prøve så godt jeg kan å tenke positivt, skulle bare ønske jeg hadde noen som kunne støtte meg gjennom den tunge tiden. Anonymous poster hash: 048ab...8b2 Har du ingen som kan støtte deg?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Søk deg inn på avrusningsklinikk, bytt miljø og finn en hobby. Mange får dype tanker vekk ved å stelle med dyr, jeg får det Kanskje det finnes en gård i nærheten?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Har du prøvd å søke hjelp for problemene dine? Psykolog ift det som ligger bak og avrusning for å slutte med misbruket ditt? Håper du klarer å komme deg vekk fra det. Rusen demper kanskje smerten, men løser ikke problemene. Det er en styrke å søke hjelpAnonymous poster hash: aa56f...443
LilleLilla Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Frekt av jentene å ikke klare å leve med deg. De skulle heller hjelpt deg og støttet deg. Anonymous poster hash: 08e7a...5cf Tja, jeg synes det er mer frekt å bli bare fordi man "må". Takler man ikke situasjonen, så er det bedre at man ikke er en del av den. Endret 29. juni 2014 av LilleLilla 4
Infinite Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Frekt av jentene å ikke klare å leve med deg. De skulle heller hjelpt deg og støttet deg. Anonymous poster hash: 08e7a...5cf Hvis du hadde visst hvor mye tid, energi, ståpåvilje, tankekjør, redsel, tårer, våkne netter, lange dager, mot og håp det tar å leve med en heroinavhengig, så hadde du aldri tenkt at det er frekt å ta et valg om å styre unna hvis man kan. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Hvis du hadde visst hvor mye tid, energi, ståpåvilje, tankekjør, redsel, tårer, våkne netter, lange dager, mot og håp det tar å leve med en heroinavhengig, så hadde du aldri tenkt at det er frekt å ta et valg om å styre unna hvis man kan. Seriøst her er det en fyr som sliter som faen. Pell deg med den der diskusjonen et annet sted! Anonymous poster hash: 459f8...349 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Hvis du hadde visst hvor mye tid, energi, ståpåvilje, tankekjør, redsel, tårer, våkne netter, lange dager, mot og håp det tar å leve med en heroinavhengig, så hadde du aldri tenkt at det er frekt å ta et valg om å styre unna hvis man kan. Hvordan tror du ikke det er for oss da? Hvor mange tårer og våkne netter tror du jeg har hatt? Ingen? Vel da tar du feil. Visst jentene hadde gitt meg litt mer tid og støtte så kunne jeg klart det. Jeg var jo aldri slemme mot de, jeg elsket de og var så snill jeg kunne. Men de tenkte jo bare på seg selv, at de klarte ikke holde ut mer. Det går lang tid og bli rusfri, og det er et helvete å gå gjennom. I stedenfor å syte, så kunne de vært en støtte for meg. Men neida, de tror bare at narkomane er mennesker som ødelegger livet til andre. Anonymous poster hash: 048ab...8b2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Jeg går til psykolog nå, men føler ikke det hjelper enda vertfall. Anonymous poster hash: 048ab...8b2
Infinite Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Hvordan tror du ikke det er for oss da? Hvor mange tårer og våkne netter tror du jeg har hatt? Ingen? Vel da tar du feil. Visst jentene hadde gitt meg litt mer tid og støtte så kunne jeg klart det. Jeg var jo aldri slemme mot de, jeg elsket de og var så snill jeg kunne. Men de tenkte jo bare på seg selv, at de klarte ikke holde ut mer. Det går lang tid og bli rusfri, og det er et helvete å gå gjennom. I stedenfor å syte, så kunne de vært en støtte for meg. Men neida, de tror bare at narkomane er mennesker som ødelegger livet til andre. Anonymous poster hash: 048ab...8b2 All cred til de som blir værende selv om de ikke må, men det er samtidig absolutt forståelig at folk velger å ta avstand. Det handler ikke om å være frekk, men om å ta hensyn til seg selv (og deg for den del). 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 Hvordan tror du ikke det er for oss da? Hvor mange tårer og våkne netter tror du jeg har hatt? Ingen? Vel da tar du feil. Visst jentene hadde gitt meg litt mer tid og støtte så kunne jeg klart det. Jeg var jo aldri slemme mot de, jeg elsket de og var så snill jeg kunne. Men de tenkte jo bare på seg selv, at de klarte ikke holde ut mer. Det går lang tid og bli rusfri, og det er et helvete å gå gjennom. I stedenfor å syte, så kunne de vært en støtte for meg. Men neida, de tror bare at narkomane er mennesker som ødelegger livet til andre. Anonymous poster hash: 048ab...8b2 Skal du skylde på jentene for at du ikke ennå har klart det kan jeg love deg at det blir vanskelig for deg å komme deg ovenpå. Du aner ikke hvor utmattende det er å skulle fungere som krykke for et annet menneske. Anonymous poster hash: 15539...938
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Slutte med heroin, btw hvor kjøper du? Det hjelper ikke å ta heroin eller noen andre stoffer for at det skal bli "bedre". Da må du oppsøke lege, da for han/hun hjelpe deg.. Du må også finne deg som kan være nært ved siden av deg kjæreste/samboer. Anonymous poster hash: 5e33d...8c2
Adhara Skrevet 10. august 2014 #16 Skrevet 10. august 2014 Tråden er ryddet for innlegg som bryter med norsk lov + svar. Irrlys, mod.
Gjest Chloe87 Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Du må få profesjonell hjelp. Kontakt fastlegen din. Lykke til
Gjest Iben Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 (endret) Jeg sliter veldig i livet. Har bare blitt mobbet i oppveksten, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har alltid vært slank, sporty, og snill. Likevel har de mobbet meg kraftig. Både psykisk og fysisk. Har ikke hatt det så lett med familien heller, men jeg vet de er glad i meg. Har bare levd med angst og depresjon. Har hatt mye vondt, så jeg begynte å ruse meg. Nå er jeg avhengig av heroin. Klarer ikke slutte, har prøvd. Jeg gråter nesten hver dag. Har hatt 2 jenter i livet mitt jeg elsket, men de klarte ikke leve med meg. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 048ab...8b2 Det aller første du bør gjøre er å oppsøke fastlegen din, si det sånn som det er og at du er ute etter å få hjelp. Finnes ikke noe bedre utgangspunkt enn at du faktisk ønsker å få hjelp Fastlegen din kan sette deg i kontakt med de rette organene. Men vær obs på at du ikke havner et sted hvor de bare parkerer deg på subutex eller metadon. Du kan snakke med fastlegen din om dette, og dersom han/hun ikke har peiling kan han/hun allikevel sette deg i kontakt med mennesker som har det. Sånn jeg forstår det er du fortsatt ung og har livet foran deg, så det å bytte ut heroinavhengighet med en annen substituttavhengighet er ikke noe som du bør satse på. Og her er en oppløftende artikkel fra Dagbladet som peker på at de fleste som slutter med heroin faktisk klarer dette på egenhånd, så på ingen måte bør du se mørkt på det med å slutte. Og her er en video hvor man snakker om en metode man kaller "abstinence based recovery": http://youtu.be/O_LHuII-jYQ Jeg tror denne er ganske relevant for deg, i og med at du selv peker på psykiske underliggende elementer for din heroinavhengiget (det at du har blitt mobbet, angst, depresjon og så videre). Hovedmomentene i denne videoen er som følger: Avhengighet er en tilstand i seg selv, for noen en følge av underliggende psykiske problemer, og det spiller mindre rolle akkurat hvilket stoff du er avhengig av. Derfor må du ta tak i de underliggende psykiske årsakene som du allerede har nevnt (fastlegen din kan hjelpe deg med dette også), og så må du kutte ut alle former for rusmidler. Det gjelder også hasj og alkohol. Ikke bytte ut en form for avhengighet med en annen. Og så trenger du ikke minst å bli møtt av mennesker som tar imot deg med kjærlighet og varme, og dersom fastlegen din er noe tess så er det nettopp det han/hun vil gjøre Endret 10. august 2014 av evnukken
Heart Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Hvordan tror du ikke det er for oss da? Hvor mange tårer og våkne netter tror du jeg har hatt? Ingen? Vel da tar du feil. Visst jentene hadde gitt meg litt mer tid og støtte så kunne jeg klart det. Anonymous poster hash: 048ab...8b2 Hvis/når du klarer å slutte, så er det fordi du gjør den innsatsen som kreves, ikke fordi noen holder deg i hånden. Du må nesten innse at dette er ditt problem fullt og helt, og at andre ikke er forpliktet til å være din personlige avrusningskonsulent. Dette gjelder kanskje spesielt kjærester, for slike forhold må være noenlunde likeverdige for å kunne fungere. Rusavhengigheten din gjør at den andre part konstant bekymrer seg for hva du gjør og hvordan det går, og du kan ikke med rimelighet forlange at noen skal holde ut noe slikt. Det finnes mange behandlingstilbud i offentlig regi for rusmiddelavhengighet. Som andre har sagt: ta kontakt med fastlegen din, vær 100% ærlig (overfor legen og ikke minst deg selv), så vil du bli henvist videre. Det kommer nok til å ta tid og kreve betydelig innsats å få dette problemet under kontroll, men det er absolutt mulig (her er f.eks. en interessant artikkel fra en eks-avhengig, hvor det står en del om erfaringer gjort med avrusing og livet etterpå). Jeg håper virkelig du får god hjelp, både med heroinen og de psykiske problemene (som utvilsom har bidratt til at du har prøvd å flykte inn i rusen).
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 #20 Skrevet 11. august 2014 Hvordan tror du ikke det er for oss da? Hvor mange tårer og våkne netter tror du jeg har hatt? Ingen? Vel da tar du feil. Visst jentene hadde gitt meg litt mer tid og støtte så kunne jeg klart det. Jeg var jo aldri slemme mot de, jeg elsket de og var så snill jeg kunne. Men de tenkte jo bare på seg selv, at de klarte ikke holde ut mer. Det går lang tid og bli rusfri, og det er et helvete å gå gjennom. I stedenfor å syte, så kunne de vært en støtte for meg. Men neida, de tror bare at narkomane er mennesker som ødelegger livet til andre. Anonymous poster hash: 048ab...8b2 Det var da ikke deres livsoppgave å få deg ut av rusen.Det er din oppgave. Det er klart det er en kjempejobb å klare det, men man kan ikke kreve at en kjæreste er en sykepleier. Når det er sagt, så håper jeg du søker profwsjonell hjelp før du blir for langt dratt inn i heroinavhengigheten. Ikke legg ansvaret på andre, legg det på deg selv.Anonymous poster hash: d5fba...9a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå