Crystallized Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Hei :-) Har noen spørsmål angående p-ring som jeg har blitt litt forvirret av, håpet noen her kunne hjulpet meg! Første jeg lurer på er om flere opplever at det kjennes ut som ringen holder på å falle ut, at dere må dytte den opp igjen? Og i så fall, legger jeg den ikke riktig? Forstår ikke helt hvordan jeg skal legge den "riktig"... Hvor lenge etter dere har tatt ut ringen får dere mensen? Tok den nå ut på torsdag og har rosa-brun aktig utflod nå... Er det normalt? Har hatt vanlige mensensymptomer med vondt i brystene, uren hud og vanlige smerter. Og et siste spørsmål, er man trygg i den uken man ikke har ringen i? Kan man fortsatt ha ubeskyttet sex å være trygg? Håper på noen kloke svar etter deres erfaringer :-)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har aldri opplevd at ringen har falt ut eller nesten falt ut. Har ikke bekymret meg for det overhodet. Nå vet jeg ikke hvilken du bruker, men jeg brukte Nuvaring og den er bredere enn skjedeåpningen min. Jeg trykker den sammen på midten så den er et 8-tall og stikker den så langt inn som mulig. Jeg pleide å hoppe over mensen endel ganger, dvs. ha den inne i 3 uker, ta den ut og sette den inn med en gang. De andre gangene da jeg ville ha mensen lot jeg den bare sitte i til mensen kom. Min mens er alltid sen og dersom jeg begynner å telle dager og stresse blir den bare senere. Ettersom det er et hormonelt prevensjonsalternativ er det likedan som p-pillen - at den stanser egglosning. Så ja, du er i prinsippet trygg når den ikke er i, men jeg brukte kondom i tillegg da jeg gikk på Nuvaring, ettersom jeg er tidlig i 20-årene og graviditet er helt uaktuelt for meg. Anonymous poster hash: 2d0aa...191
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 ^sette inn ny med en gang skulle det stå selvsagt Anonymous poster hash: 2d0aa...191
FrkHumle Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Sikker på at du har dyttet den langt nok inn? Man skal måtte "grave" litt langt inn for å få tak i den, det er ikke meningen at du skal kjenne den lett når den er inni der. Og man er trygg under den ring-frie uka ja, akkurat som på p-piller.
Gjest Ciegus Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Ja, du er trygg under ringfri uke. Bare å dytte den inn så langt som mulig, så vil den selv finne "sin plass". For noen innebærer dette at ringen sitter helt ved skjedeinngangen, for andre at den er langt inni. Du kan egentlig ikke styre det så mye selv (du skal ikke trenge å fikle med den hver dag). Om den fortsatt sklir ut etter at du har dyttet den langt inn kan det hende du rett og slett ikke har "rett" anatomi til å kunne bruke den.
Lille ❤ Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Hei,jeg begynte med p ring første gang før 5 dager siden på 1/2 dag av min menstruasjon (tidligere brukte jeg ikke hormonelle prevensjonsmidler),de som forvirrer meg er i bruksanvisningen at man er beskyttet mot graviditet fra første dag og så leste jeg på Internett at man egentlig skal bruke noe ant itileg første 7 dagene?! :/ Det har vi ikke gjort ..han gikk in i meg 2 ganger i første 5 dager.. kann jeg være gravid?? I forhånd takk og beklager for min "dårlig" gramatik..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå