AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Del Skrevet 29. juni 2014 Har lekkasje på bilen, og en kamerat sjekket det i dag og sa at jeg trenger nytt bensinfilter. Han kunne ha gjort det kjapt, sa han, men jeg har ikke delen - og i morgen er han bortreist. Må derfor få gjort det på verksted. Altså, han fortalte meg at et nytt bensinfilter koster ca. 200 kroner, og siden han hadde kunnet gjøre det(han er ikke mekaniker engang), så regnet jeg med at det vil være billig å få utført. Men, så sjekket jeg på nettsiden til et verksted jeg har brukt til EU-kontroll, og der stod pris for bytte av drivstoffilter for diesel (bensin stod ikke nevnt) på 2900 eller 4500 kroner(avhengig av om service var "liten" eller "stor")!!!! Dette kan ikke være mulig? I så fall er det jo billigere for meg å kjøpe nytt bensinfilter, og så kjøre helt fra Lillestrøm til Trondheim (hvor jeg skal besøke familie) og få noen jeg kjenner til å bytte det for meg der. Anonymous poster hash: a8ae2...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 29. juni 2014 #2 Del Skrevet 29. juni 2014 Om det ligger lett tilgjengelig er det jo bare å fjerne det fra slangen, og sette på det nye. Det er vel egentlig bare en sil som sitter på en slange (svært forenklet forklart) Men, verksteder opererer med timespriser og de løfter gjerne ikke et skrujern for under prisen av en time, så det greieste du gjør er å ta en liten ringerunde. Evt søke på youtube etter instruksjonsvideo og gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Del Skrevet 30. juni 2014 Om det ligger lett tilgjengelig er det jo bare å fjerne det fra slangen, og sette på det nye. Det er vel egentlig bare en sil som sitter på en slange (svært forenklet forklart) Men, verksteder opererer med timespriser og de løfter gjerne ikke et skrujern for under prisen av en time, så det greieste du gjør er å ta en liten ringerunde. Evt søke på youtube etter instruksjonsvideo og gjøre det selv Etter en ringerunde fant jeg ut at det koster ca. 1000 kroner å få byttet ut bensinfilter!!! Dette er noe det tar 5 minutter å gjøre. Uaktuelt å få det gjort på verksted. Absolutt uaktuelt. Da får jeg noen jeg kjenner til å gjøre det når vi kommer frem til Trondheim i dag. Håper noen som jobber på verksted leser dette, og ser at de priser seg ut av mange oppdrag. Anonymous poster hash: a8ae2...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Del Skrevet 30. juni 2014 Tja. Verkstmesteren må booke time og legge det inn i planen til mekanikeren Riktig verktøy. Skaffe delen. Fylle inn papirer. 800 kr timen + 25% moms. Uansett hvor liten jobben er det samme prosessen. Kjipt men den gamle knarken på bensinstasjonen som ordnet småting er byttet ut men tenåringer og pølser :-)Anonymous poster hash: 9f866...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 30. juni 2014 #5 Del Skrevet 30. juni 2014 Om det ligger lett tilgjengelig er det jo bare å fjerne det fra slangen, og sette på det nye. Det er vel egentlig bare en sil som sitter på en slange (svært forenklet forklart) Men, verksteder opererer med timespriser og de løfter gjerne ikke et skrujern for under prisen av en time, så det greieste du gjør er å ta en liten ringerunde. Evt søke på youtube etter instruksjonsvideo og gjøre det selv Hva jobber du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 30. juni 2014 #6 Del Skrevet 30. juni 2014 Hva jobber du med? Prostituert!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 30. juni 2014 #7 Del Skrevet 30. juni 2014 Dieselfilter er mye mer plunder å bytte enn bensinfilter, i alle fall på de bilene jeg har bytta på. Bensinfilter er ofte bare to slangeklemmer som må løses og festes igjen. Dette klarer du fint sjøl. Du kan vurdere originalt filter eller kjøpe på Biltema. Biltema tar mer for kroneisen enn for bensinfilteret. Eks på filter: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Drivstoffilter/Drivstoffilter-universal-522901/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå