Gå til innhold

Finnes det prevensjon for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere gått på både p-piller og minipilla og sist hadde jeg hormonspiral. Siste pilla jeg gikk på var cerazette, den måtte jeg slutte på fordi jeg plutselig fikk mensen i flere uker. Før dette blødde jeg sjeldent. Så fikk jeg satt inn hormonspiral hos gyn. Mensen ga seg etter noen uker, men smertene ble bare verre! Jeg fikk infeksjon av den og den ble tatt ut etter 3 mnd.

Problemet mitt med prevensjon er at jeg blir ekstremt humørsyk og deprimert. Derfor er jeg redd for å begynne på noe nytt, samtidig som jeg virkelig ikke ønsker å bli gravid akkurat nå. Ja, jeg vet kondom er et alternativ. Men jeg savner det å kunne være litt mer spontan.

Er det noen andre som har opplevd å bli deprimert av prevensjon som har funnet løsningen? Spiral er ikke aktuelt igjen! Forrige opplevelse var så ubehagelig at det tar jeg ikke sjansen på igjen.

P-sprøyte tør jeg heller ikke. Det må være noe som kan avbrytes relativt fort om jeg skulle oppleve depresjonen igjen. Gjerne noe som fjerner mensen og, men så lenge den ikke blir kraftigere er jeg fornøyd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-ring :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Har du vurdert kobberspiralen?

Skrevet

Sier også p-ring :)

Den har færre bivirkninger da den virker mer lokalt.

Gjest Inggolf
Skrevet

Tenkte å foreslå kobberspiralen selv, har ihvertfall hatt 5 gode år med den.

Eller så kan du jo høre hva legene/gynekologen foreslår?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av gyn at kobberspiralen ville gi meg så mye kraftigere mensen at hun ville ikke sette den inn. En annen gyn foreslo noen nye p-piller som var kommet, men det var så ferskt etter at hormonspiralen ble tatt ut at da turte jeg ikke prøve. Skal undersøke p-ringen nærmere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...